4 צפייה בגלריה
אייל יהודה
אייל יהודה
ההרוגים: הולך הרגל מאור משה בן דוד ורוכב האופנוע אייל יהודה
(צילום: באדיבות המשפחה, דוברות המשטרה)
בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בחמישה ימים את מעצרו של ישראל חקאק (34) מנתניה, בחשד שרצח את רוכב האופנוע אייל יהודה (46), אב לחמישה מהרצליה, בשל ויכוח בכביש ביניהם - ותוך כדי גם גרם למותו של הולך הרגל מאור משה בן דוד (35) מנתניה.
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח בתאונה ופגע וברח ישראל חקאק מנתניה
החשוד ברצח בתאונה ופגע וברח ישראל חקאק מנתניה
ישראל חקאק, החשוד ברצח ב"פגע וברח"
לפני כשבועיים דווח על "תאונה" חריגה וקטלנית בכביש החוף, שבמהלכה נהרגו הולך רגל ורוכב אופנוע מפגיעת רכב ליד מושב אודים. הנהג הפוגע, חקאק, גנב משאית מנהג שעצר לסייע לנפגעים, נמלט איתה לביתו ברחוב ישעיהו בנתניה, וכשהגיעו השוטרים לעצור אותו הוא תקף אותם.
בתחילה נבדק אם מדובר בתאונת פגע וברח, אך עם התקדמות החקירה עלה החשד כי מדובר ברצח. בסרטון שהופץ ברשתות נראה חקאק חוסם את מסלול נסיעתו של יהודה - והחשד הוא כי בהמשך פגע בו במכוון. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה חקאק נוסע בזיגזג ו"מתחרה" עם רוכב אופנוע, דקות לפני התאונה. הנהגת שצילמה את הרכב, סיפרה: "הוא זגזג בין נתיבים בצורה מסוכנת, אפילו כשהאופנוע הגיע קרוב לשוליים הרכב כמעט רמס אותו. בסוף האופנוע עקף והמשיך בנסיעה, אבל זה נראה כאילו הרכב הירוק רצה לרדוף אחריו".

4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
זירת התאונה
(צילום: מתן טורקיה)
4 צפייה בגלריה
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
תאונת דרכים ליד מושב אודים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בדיון הארכת המעצר טענה נציגת המשטרה כי יהודה הוא אותו רוכב אופנוע שנראה בסרטון כשהרכב החשוד מזגזג וחוסם את אותו - וכתוצאה מדריסתו נהרג גם בן דוד לעיני אימו. עוד טענה הנציגה כי חקאק לא העניק לשניים שום סיוע ואפילו לא הזמין אמבולנס למקום. הוא חשוד ברצח של יהודה, בגרימת מותו של בן דוד, בהפקרה שלהם ובעבירות נוספות.
השופט ארז נוריאלי קבע בהחלטתו כי עד לדיון הבא תגיש המשטרה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש כתב אישום. בתום הדיון אמר עורך דינו של חקאק כי מדובר בתאונה מצערת וטרגית וכי נסיבותיה עדיין נבדקות. עוד ציין כי בדיקות הסמים והאלכוהול שנדגמו מחקאק נמצאו נקיות וכי אין לו עבר פלילי או תעבורתי.

מאז נעצר חקאק הוארך פעמיים מעצרו. בדיון הראשון ייחסה לו המשטרה עבירות של המתה בקלות דעת, גניבת רכב, סיכון אדם בנתיב תחבורה, הפקרה לאחר פגיעה, תקיפת שוטר במילוי תפקידו, סטיה מנתיב נסיעה תוך סיכון התנועה, אי שמירת מרחק, נהיגה במהירות לא סבירה ונהיגה ללא רשיון נהיגה, שכן לא החזיק ברישיון תואם למשאית.
בדיון השני טען נציג המשטרה בבית המשפט כי לאור התקדמות החקירה נוספה עבירה נוספת של גורם בכוונה או אדישות למותו של אדם. (עבירת רצח, רב"צ). אז טענו עורכי דינו של חלאק כי הוא "חולה וצריך לשים לב שאחרי התאונה הוא הלך הביתה וחיכה למשטרה בלחץ מטורף". לדבריהם, "משפחתו שיתפה פעולה וללא צורך בצו נותנת מצלמות והכול". עוד טענו אז עורכי הדין כי "אפשר להפיג את החשש ממסוכנות ושיבוש הליכי חקירה על ידי שחרורו בתנאים מגבילים".