2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד שחרור מו'דם לאלון קסטיאל
הפגנה נגד שחרור מו'דם לאלון קסטיאל
הפרקליטות תערער. הפגנה נגד השחרור המוקדם של קסטיאל, לפני שבוע
(צילום: אביהו שפירא)
ועדת השחרורים קבעה את תנאי השחרור של עבריין המין אלון קסטיאל, שהורשע בינואר 2018 בתקיפה מינית של ארבע נשים ונגזר עליו עונש של ארבע שנים ותשעה חודשים בכלא. בדיון שהתקיים היום (שני), הועדה קבעה כי קסטיאל יורחק לא רק מתל אביב, כפי שהוחלט בדיון הקודם - אלא גם מרמת גן וגבעתיים. זאת בנוסף על אישור תוכנית השיקום הפרטנית של קסטיאל. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה.
בשבוע שעבר ועדת השחרורים קבעה כי קסטיאל יורחק מתל אביב, וכי על הרשות לשיקום האסיר להגיש תוכנית מתוקנת לשיקומו של עבריין המין, שהחל לרצות את עונשו באוגוסט 2018. עופרי יהב, אחת מנפגעותיו של קסטיאל, אמרה לאחר הדיון הקודם: "זו תעודת עניות לבית המשפט. זה אפילו לא ברמה של תסכול, מה שהם עשו כרגע זה כמו אונס שני. הציבור צריך לפחד, כי האנס מסתובב חופשי".
התוכנית המתוקנת של הרשות לשיקום האסיר שהוגשה כעת כוללת מגורים ועבודה מחוץ לתל אביב רמת גן וגבעתיים, כשקסטיאל ייחשב "אסיר ברישיון" - שלא סיים את תקופת ריצוי העונש המלא. לפי התוכנית שהוגשה, קסטיאל אמור להתגורר בעיר בת ים.
2 צפייה בגלריה
גזר דין אלון קסטיאל
גזר דין אלון קסטיאל
"מסוכנותו נמוכה". קסטיאל בבית המשפט, 2018
(צילום: יריב כץ)
הפרקליטות ביקשה בדיון כאמור עיכוב ביצוע לשחרור המוקדם והודיעה כי בכוונתם לערער על ההחלטה לשחרר את עבריין המין ממאסר. ללא בקשת עיכוב הביצוע, קסטיאל היה אמור להשתחרר מיידית, שכן ריצה יותר משני שליש ממאסרו.
בדיון בשבוע שעבר ציינה הוועדה בהחלטתה כי "האסיר ריצה את רוב תקופת המאסר ונותרה לו יתרה בת כשמונה חודשים עד לשחרורו המלא". עוד נאמר כי הוא "ראוי לשחרור לנוכח התנהגותו החיובית בין כותלי בית הסוהר ושיתוף פעולה עם גורמי הטיפול, החינוך והתעסוקה. מבחינת מסוכנות לשלום הציבור, נקבע שמסוכנותו נמוכה. שחרורו המוקדם יאפשר לשמור על הרצף הטיפולי בתנאים כגון עיכוב יציאה מהארץ, מעצר בית, התייצבות במשטרה ופיקוח מצד הרשות לשיקום האסיר וועדת השחרורים".
עו"ד רותם טובולעו"ד רותם טובולצילום: אביגיל עוזי
עו"ד רותם טובול, עורכת דינו של קסטיאל, אמרה בסיום הדיון בוועדה בכלא צלמון כי היא "מברכת על ההחלטה, שהיא ראויה, מאוזנת ומבוססת על הפרמטרים הקבועים בחוק. נתמודד עם ערעור הפרקליטות בבית המשפט".