2 צפייה בגלריה
פולה ואהוד עופרי, תושבי אילת שנהרגו בתאונה בכביש 90
פולה ואהוד עופרי, תושבי אילת שנהרגו בתאונה בכביש 90
פולה ואהוד עופרי ז"ל
(מתוך פייסבוק)
פולה ואהוד עופרי, בני 72 ו-75 בהתאמה, הם הזוג שנהרג בצהריים (יום ב') בתאונת דרכים עם משאית בכביש 90 באזור הערבה. פולה ואהוד גרים שנים ארוכות באילת ונחשבים לוותיקי העיר הדרומית. הם הותירו אחריהם שלושה ילדים ותשעה נכדים. רק לאחרונה חזרו מטיול במרוקו.
חנה זיו זרקא, גיסתה של פולי, ספדה לה בפוסט בפייסבוק: "יום ארור, עד מתי? כביש הדמים הצילו! אסון גדול למשפחתנו. פולי ואהוד עופרי היקרים, אנשים טובים. זוג נפלא. אמא ואבא, סבא וסבתא, אחות וגיסה. גיסתי פולי היקרה נהרגה בכביש הארור כביש 90. שניהם בחייהם ובמותם לא נפרדו".

תאונת הדרכים הקטלנית התרחשה בצהריים בכביש 90, סמוך לקיבוץ יהל שבדרום הערבה. השניים נלכדו ברכבם בעקבות התנגשות עם משאית שהובילה כלי רכב ומכונית נוספת. נהג המשאית פונה על ידי מד"א לבית החולים יוספטל באילת במצב קל, ונהגת הרכב השני טופלה גם היא במקום. הכביש נסגר ונפתח רק אחרי שעות ארוכות. עם מותם של בני הזוג עלה מניין ההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה ל-300.
פרמדיק מד"א ניר יפת וחובש מד"א אליהו שריקי סיפרו: "כשהגענו למקום התאונה ראינו את המשאית שהייתה עמוסה ברכבים עומדת בשול הכביש ואת שני הרכבים הפרטיים בסמוך, כשבאחד מהם נלכדו גבר ואישה. תוך כדי פעולות חילוץ ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותם. נהג המשאית שנפגע באורח קל פונה באמבולנס מד"א לבית החולים יוספטל במצב קל, ונהגת הרכב השני טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום : תיעוד מבצעי כב״ה אילת)
בשנה שעברה קבע מבקר המדינה כי המדינה התרשלה בטיפול בכביש 90 בערבה. ביוני השנה הבטיחו שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי כי הכביש ישודרג בתקציב של 110 מיליון שקלים. זאת בנוסף ל-300 מיליון שקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה.
על פי הודעת המשרדים מאז, התקציב הנוסף יוקצה לפתרונות בביצוע מיידי בכל 100 הקילומטרים, החל מנחל שיטה ועד צומת ערבה, הכוללים נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, תאורה ושדרוג הכביש, במטרה להביא להפחתת תאונות הדרכים בכביש באופן מיידי. פתרונות אלו, על פי ההודעה, יהיו מוכנים כבר החל מאמצע שנת 2023.
התאונה העלתה את מספר ההרוגים על חלקו הדרומי של הכביש ל-12 מתחילת השנה, כך על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מדובר בעלייה של שלושה הרוגים לעומת אשתקד ושל שישה לעומת נתוני כל שנת 2020. המקטע הדרומי של הכביש גבה בעשור האחרון 97 הרוגים, מה שהפך אותו לאחד מצירי התנועה המסוכנים במדינה, עם מספר גדול של תאונות קטלניות, בין היתר עקב אורכו יוצא הדופן ובמיוחד במקטע שבין צומת הערבה לאילת.
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה.