דובר צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום את שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל. רס"ן במיל' אביתר כהן (42) מכפר סבא, נשוי ואב לארבעה, ורס"ם במיל' איתי פרי (36) ממודיעין, נשוי ואב לילדים קטנים, שירתו באותו גדוד ונפלו בזירת מטענים ממזרח לחאן יונס בדרום הרצועה; רס"ם במיל' גדעון אילני (35) מעשהאל, נשוי ואב לשישה, נפל בקרב אחר ברצועה; ורס"ן גל בכר (34) מאורנית נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.
בצהריים, צה"ל הודיע על שלושה לוחמים נוספים במילואים שנפלו בתקרית המטענים שבה נהרגו כהן ופרי באזור חאן יונס: השלושה הם רס"ן במיל' רומן ברונשטיין (46) מבת ים, קצין הדרכה בגדוד 8111 בחטיבה 5; סרן במיל' אליה יאנובסקי (24) מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד; ורס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן (32) מירושלים, לוחם בגדוד.
6 צפייה בגלריה
רס"ם במיל' איתי פרי
רס"ם במיל' איתי פרי
רס"ם במיל' איתי פרי
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
     ס"ן במיל' אביתר כהן, רס"ם במיל' איתי פרי, רס"ם במיל' גדעון אילני ,  רס"ן גל בכר, רס"ן במיל' רומן ברונשטיין, סרן במיל' אליה יאנובסקי, רס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן
     ס"ן במיל' אביתר כהן, רס"ם במיל' איתי פרי, רס"ם במיל' גדעון אילני ,  רס"ן גל בכר, רס"ן במיל' רומן ברונשטיין, סרן במיל' אליה יאנובסקי, רס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן
(צילום: דובר צה"ל)
אביתר ואיתי, ששירתו בגדוד 8111 נפלו בכפר קרארה אחרי שכוח החי"ר שלהם נפגע בזירת מטענים בבית ספר. מתן, חברו של איתי פרי, ספד לו: "אח שלי! כבר לא יהיה על האש אחרי המלחמה". אורן, חבר נוסף, כתב: "חבר יקר תנוח על משכבך בשלום". ראש העיר מודיעין חיים ביבס, ספד לפרי, תושב העיר: "התבשרנו בהודעה קשה הבוקר. איתי גדל, התחנך והקים משפחה כאן בעיר", הוא אמר. איתי, ששירת כקשר פלוגתי בגדוד, הותיר אחריו את אשתו הילה וילדים קטנים. בתמונתו שהופצה על ידי צה"ל מחזיק איתי תמונת לב שצייר בנו, לצד הכיתוב המצמרר: "אני אוהב אותך. אני מתגעגע. אבא מקווה שלא תיפצע".
אביתר כהן קצין הדרכה בגדוד 8111, חטיבה 5, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אשי אנגלמן, חברו הקרוב, סיפר בעצב: "בנו הגדול דניאל אמור להתגייס בימים הקרובים לצה"ל. זה כנראה יידחה. הבת הדס עושה שירות לאומי במיאמי בקהילה היהודית. אנחנו מחכים שהיא תחזור להלוויה. הם משפחה מקסימה. אביתר היה חברי מגיל 16. איש צנוע, הכול בשקט-בשקט אבל נאמנות אין קץ. הבין בכל דבר שהוא עשה".
הוא סיפר כי אביתר "היה מהנדס מכונות ומנהל פרויקטים בחברת קוקה קולה. הוא היה חבר אמת. תמיד שאתה צריך אותו הוא נמצא. הוא עזב את המשפחה והלך למילואים. ב-7 לאוקטובר בבוקר היינו בבית כנסת והוא קיבל טלפון. האוטו שלו במקרה לא היה בבית אז הוא לקח את האוטו שלי ונסע. מאז הוא היה במילואים. איש אדיר, זה האיש לצאת איתו יחד לקרב".
ראש העיר כפר סבא רפי סער ספד לו: "אביתר היה מלח הארץ, חינך את ילדיו לאהבת הארץ, ונלחם בגבורה ובעוז למען המולדת ולמען ביטחוננו". חברו לעבודה של אביתר, אריאל בסלמן, ספד לו בפוסט שפרסם: "אביתר, איך אפשר לתאר אדם כמוך, איש משפחה למופת, ברוך כישרונות, צנוע, ישר דרך, נעים הליכות תמיד עם החיוך הזה שלך, החוכמה האדירה שלך והדרך שלך תמיד לפשר ולפייס. נוח בשלום על משכבך איש יקר וניפגש בסוף אתה יודע".
6 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' אביתר כהן
רס"ן במיל' אביתר כהן
רס"ן במיל' אביתר כהן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
גדעון אילני מעשהאל, ששירת כלוחם בגדוד 2855 בעוצבת "חוד החנית" (55), נפל בקרב אחר ברצועה. הוא הותיר אחריו את אשתו, אסתר, וששת ילדיהם - גפן, מעין, נעם, הלל ,דוד ויעל. נעמה אחותו כתבה בפייסבוק: "אחי הקטן והמושלם גדעון אילני נפל בעזה". גיסו מרדכי כתב: "עלה המוות בחלוננו. גדעון אילני, אב לשישה, עלם חמודות ואיש אשכולות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות, נפל בקרב על הגנת העם".
יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון שם התגורר אילני, סיפר כי המשפחה עברה לעשהאל משדרות לפני שנתיים: "גדעון היה דוקטורנט לפיזיקה, איש אשכולות, איש של ערכים וציונות, שהגיע לכאן עם משפחתו – אשתו אסתי המלמדת בבית הספר האזורי וששת ילדיהם - לטעת שורשים ולבנות יישוב. גדעון נפל בקרב גבורה נגד מחבלי חמאס שביקשו לגדוע את ההתיישבות בעוטף וברחבי הארץ".
6 צפייה בגלריה
רס"ם במיל' גדעון אילני
רס"ם במיל' גדעון אילני
רס"ם במיל' גדעון אילני ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
חברו ושכנו של אילני מהיישוב, ד"ר אורי אדלר, סיפר: "המפגש הראשון שלי עם גדעון היה בשירות הסדיר, היינו ביחד באותה כיתה בגדוד 101 של הצנחנים. גדעון היה בחור צנוע ושקט. על אף שהטירונות והשירות הסדיר בדרך כלל מצליחים לעורר קשיים אצל ביינישים שמגיעים מבוגרים יותר מאשר המפקדים שלהם, הוא תמיד היה רגוע והצליח לעורר רוגע בכל מי שהיה מסביבו.
כבר אז היה ניכר כי מדובר בבחור חכם שיש לו הרבה מה להגיד על העולם, אבל שומר על הסודות לעצמו. שמרנו מאז על קשר באש קטנה, אם זה מילואים או מפגשים אקראיים שהחיים מזמנים. לפני כשנתיים פגשתי אותו בהפתעה, הפעם עם משפחה לתפארת, נוסעים ברכבם בשבילי עשהאל. הוא ירד מהרכב, התחבקנו והוא סיפר שהם באים לבדוק את היישוב. כל כך התלהבתי מזה שהוא יגור ביישוב והתחלתי לספר להם על החיים השקטים והפסטורליים שלנו. כשהם השתקעו, גם אנחנו שינינו מיקום וה' סידר שהיינו שכנים, כך שיצא לי להכיר אותו עוד קצת גם בחייו האישיים.
הוא גדל מבחור לגבר, עם משפחה מקסימה, השלים תארים בפיזיקה והיה כבר לקראת סוף הדוקטורט באסטרופיזיקה. עם שטף החיים והעבודה הוא תמיד היה מונח עם גמרא או רמב"ם ביד, תמיד מצאתי אותו ככה בגינה כשהיה עם הילדים, תמיד בנחת ורוגע. היה שכן מדהים לכל היישוב, תמיד היה עוזר כשהיו צריכים ידיים תומכות, גם בשעות מאוחרות בלילה. החיים הפסטורליים בעשהאל נגדעו אתמול בעת שהיה בפעילות מבצעית בעזה. גם כאן השלמתי איתו מעגל צבאי, שמעתי על פציעתו בקשר בעת שהייה של הצוות שלי בכוננות רפואית על הגבול. לא שיערתי בדעתי שזה יכול להיות גדעון, אבל הקב"ה תמיד לוקח את הטובים ביותר. הוא יחסר לי ולכל אדם שהכיר אותו בחייו, ואבידה גדולה לעולם שלא יזכה עוד להכיר אותו".
6 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' גל בכר
רס"ן במיל' גל בכר
רס"ן במיל' גל בכר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
גל בכר מאורנית, קצין הדרכה באוגדה 36, נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים. ביישוב ספדו: "קהילת ומועצת אורנית משתתפות בצערן הגדול של משפחת בכר ומשפחת פאר על נפילתו של רס"ן גל בכר ז"ל מאורנית, בתאונת דרכים צבאית. ליאור והילדים, אמנון, יעל, רועי, יובל וכל משפחת פאר - שלא תדעו עוד צער".
מהמועצה נמסר כי "גל שירת כקצין שריון בקבע ונהרג בתאונת דרכים בעוטף עזה, בזמן פעילות צבאית. גל הותיר אחריו את ליאור אשתו, שאף היא משרתת כקצינה בקבע בצבא, ושני בנים קטנים. אתמול בלילה עם קבלת הבשורה המרה, התאספו בביתם שבאורנית חברים של גל וליאור, אשר רבים מהם קצינים ולוחמים בצבא.
"במקביל לשירות בתפקידים צבאיים תובעניים ומשמעותיים, גל וליאור, הקפידו תמיד על חיי וזמן איכות משפחתיים ביחד. הוריה של ליאור - אמנון ויעל פאר, רועי ויובל אחיה, אף הם תושבי אורנית, ומוכרים ואהובים מאוד ביישוב".
ראש מועצת אורנית ניר ברטל, כתב: "גל ז"ל וליאור בחרו להקדיש שניהם את זמנם למען המדינה והעם, במסירות רבה במילוי תפקידים חשובים ומשפיעים. גל וליאור, משפחתם וחבריהם, הינם מלח הארץ, ציונים, אוהבי המדינה, ושירתו אותה באהבה ובמסירות גדולה. אבל כבד נפל הבוקר על קהילת אורנית כולה, עם קבלת הבשורה הקשה על מותו של גל. אנחנו מחזקים ושולחים חיבוק חם לליאור, הבנים הקטנים וכל משפחת פאר".
6 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין ז"ל
רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין ז"ל
רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
רומן ברונשטיין, שנפל בתקרית המטענים באזור חאן יונס, הותיר אחריו שלושה ילדים. ראש העיר בת ים צביקה ברוט ספד: "העיר בת ים אבלה על נפילתו של בן העיר רס"ן (מיל') רומן ברונשטיין, גיבור ישראל, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. רומן היה מטובי בנינו, מלח הארץ, שחינך את שלושת ילדיו לאהבת העם והארץ ונפל בהגנה על המולדת. אמש בבית המשפחה בנו הבכור הראה לי תמונות וסיפר שהוא זכה לחגוג בר מצווה רק לפני שבועיים בגבול עזה, יחד עם אבא רומן וחבריו הלוחמים. כעת הוא ביקש להגיד את הקדיש על קבר אביו, יחד עם הרב הצבאי שליווה אותם בבר המצווה. כולנו מחבקים את המשפחה ונמשיך ללוות אותה לכל אורך הדרך".
בני, חברם של ברונשטיין ושל אביתר כהן שנפלו באותה תקרית, ספד להם: "הלב שלי כואב ועצוב. קמתי הבוקר לבשורה מרה. שניים מחבריי למילואים נהרגו אתמול במהלך פעילות מבצעית בעזה. רס"ן רומן ברונשטיין ורס"ן אביתר כהן. חברים שלי. אהובים שלי. גיבורים שלי. אני עצוב בלעדיכם. כל היום אני בוכה ולא מעכל את האובדן. יחד שירתנו קרוב ל-20 שנה. יחד הגנו על המדינה. יחד יצאנו לפעילויות מבצעיות. יחד שכבנו במארבים לילות וימים. אני גאה בכם שהגנתם עליי ועל כולנו. אני כואב את לכתכם בטרם עת. מאחל שכל חיילינו יחזרו בשלום מהמלחמה. יהי זכרכם ברוך".
חברו של רומן, אליה, ספד לו: "רס"ן במיל רומן ברונשטיין, גיבור ישראל, נפל אתמול בקרב בזירת המטענים באזור חאן יונס. יהי זכרך ברוך, חבר יקר".
ארי יחיאל זנילמן מירושלים, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אחיו אלי, כתב: "שפכי כמים ליבך נכח פני ה'. ארי אחי היקר, שמור עלינו מלמעלה".
אמנון בזק, שלימד את זנילמן בישיבת הר עציון, ספד לו: "ברוך דיין אמת. בוגרנו, תלמידי היקר ארי זנילמן הי"ד, נפל בקרבות בעזה. הוא מצטרף לרשימה הארוכה, העצובה והכואבת של הנופלים, ובהם מיטב בניה של הציונות הדתית, המשלמת מחיר כבד עד מאוד במלחמה זו. איש צדיק היה ארי. אוהב תורה, קובע עיתים לתורה, צנוע ועניו, טוב לב ומאיר פנים לכל אדם. עדין ושקט, כל כך רחוק מעולם של מלחמה וקרבות, ועם זאת, יצא למלחמה מתוך אמונה גדולה בחשיבות ההשתתפות במלחמת מצווה להגנת העם והארץ. יחד עם חוה אשתו זכה לגדל שלושה ילדים קטנים, שלא יזכה לראותם גדלים. גדול הכאב מלהכיל. זכותו תגן על משפחתו ועל כולנו, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים. יהי זכרו ברוך".