ישי, לוחם מילואים שיצא לאפטר מהלחימה בעזה, מנע פיגוע קטלני: אב המשפחה שלעבר רכבה נורו הבוקר (שני) צרורות בפיגוע הירי בבנימין מנע את המשך ירי המחבלים, שטרם נתפסו. ישי נהג ברכב, אך כשהחל הירי השיב אש, הבריח את המחבלים ובכך הגן על בנו התינוק ועל אשתו, מבשרת, צעירה בת 27 שאמנם נפגעה מהירי הראשוני, אך נפצעה קל.
3 צפייה בגלריה
חצי חצי ישי אבא תינוק עדן יוסף בן זוג מנע המשך פיגוע ביצע ירי לעבר מחבל   פיגוע ירי יריות בנימין שטחים התנחלות מתנחלים התנחלויות אוטו כלי רכב מכונית אישה בת 27 פצועה נפצעה מחבל כביש 465 חוצה
חצי חצי ישי אבא תינוק עדן יוסף בן זוג מנע המשך פיגוע ביצע ירי לעבר מחבל   פיגוע ירי יריות בנימין שטחים התנחלות מתנחלים התנחלויות אוטו כלי רכב מכונית אישה בת 27 פצועה נפצעה מחבל כביש 465 חוצה
ישי ועדן יוסף, בנו התינוק. האב הבריח את המחבלים, ושניהם לא נפגעו בפיגוע בבנימין
3 צפייה בגלריה
פיגוע הירי בבנימין
פיגוע הירי בבנימין
פיגוע הירי בבנימין
הפיגוע, באזור שבין העיר הפלסטינית רוואבי ליישוב עטרת, אירע סביב השעה 11:00 בבוקר. הצעירה ישבה ברכב מאחור, יחד עם התינוק שלה שהינו בן חודש וחצי בלבד, ובעלה שנהג השיב באש לעבר המחבלים - וכך כנראה הצליח להבריח אותם.
המחבל או המחבלים, שטרם ברורה זהותם, ירו לפחות עשרה קליעים, כנראה גם לעבר מכוניות אחרות, ונמלטו ברכבם לכיוון ביר זית. צה"ל פתח במצוד ומבצע חסימות וסריקות באזור. בתמונות מהרכב שנורה נראו שמשמותיו המנופצות, אם כי בשמשה הקדמית ככל הנראה הפגיעות הן מהירי שביצע הנהג לעבר המחבלים. המחבלים ירו כאמור לפי החשד לפחות 10 קליעים.
ישי אמר לאחר מכן בבית החולים: "עברנו את עטרת והיו משאיות שיצרו פקק. פתאום אשתי אומרת לי 'יורים עלינו'. רכב שעקף אותנו, יצא משמאלי ומישהו עם נשק ארוך ירה בי. יריתי חזרה מכיסא הנהג. התינוק שלי היה מאחור, אשתי הייתה מלאת דם. רציתי לוודא הריגה ולפגוע בו, אבל היה לי חשוב יותר לשמור על החיים של התינוק שלי שברכב. אנחנו לא כמוהם, הם מוכנים לסכן את האזרחים שלהם. כל עגלת התינוק מחוררת. אשתי הלביאה עצרה את הכדורים. אני במילואים בגולני מאז שמחת תורה, ואחזור כשיתאפשר. תנו לנו להיכנס בהם עד הסוף, בלי לשחרר עוד מחבלים, לא רק בעזה אלא גם ביהודה ושומרון".
3 צפייה בגלריה
הרכב הירוי בזירת פיגוע הירי בבנימין
הרכב הירוי בזירת פיגוע הירי בבנימין
(צילום: ביטחון בנימין)
לפי מד"א הצעירה נפגעה בכתף במהלך הירי, שהתרחש סמוך לצומת אל-רוואבי. הרכב המשיך בנסיעה עד שחבר לצוות הרפואי בכניסה לעטרת. הצעירה פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים ומצבה מוגדר כאמור קל.
לזירת הפיגוע הבוקר נקלעו שירה ליבמן, מנכ"לית מועצת יש"ע, ובעלה ישראל ליבמן - אחיו של אליהו ליבמן שבנו אליקים חטוף בעזה. "היינו בדרכנו לירושלים לאחר שניחמנו את משפחתו של גיבור ישראל, יצחק בן בשט הי"ד", סיפרה ליבמן. "מעט אחרי היישוב עטרת שמענו צרור יריות מצדי הכביש, מחבלים שפלים זיהו משפחה צעירה שנסעה מלפנינו והחלו לירות. בחסדי ה', אם צעירה לתינוק בן חודש וחצי נפצעה בכתפה אך התינוק יחד עם בעלה והרכבים שאחריה, כולל אנחנו, לא נפגענו".
זהו הפיגוע השני בתוך יממה באזור, אחרי פיגוע הדקירה אתמול שבו נפצע לוחם מילואים באורח בינוני בתחנת דלק באזור מעבר רנתיס, בתפר שבין השומרון לבנימין. גם המחבל ההוא ניסה להימלט, אך נתפס בתום מצוד. חרף פציעתו, הלוחם שנדקר, סרן במיל' מני קלכהיים בן ה-49, התייצב כמה שעות אחרי הפיגוע אל מול המחבל העצור והטיח בפניו: "מי שמרים יד על יהודי, לא יהיו לו חיים. הארץ הזאת שלנו ואנחנו נמשיך לחיות פה. ומי שרוצה למות - שילך למקום אחר".