"קטסטרופה הומניטרית עולמית", כך הגדירה רחל גולדברג-פולין, אימו של הרש (23) שנחטף לעזה לאחר הטבח במסיבת הטבע ברעים, את תרחיש האימים שבו היא, משפחתה ויתר משפחות החטופים, הנעדרים והנרצחים מצויות בו מאז הטבח ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. את הדברים נשאה במהלך נאום מיוחד באו"ם. "השאלה האכזרית ביותר ששואלים אותנו מדי יום, ללא כוונת זדון, היא 'מה שלומך?'. ובכן, דמיינו את האמא שלכם. ואז דמיינו שנותנים לה רק שתי אפשרויות: או שאתם מתים, או שפוצצו לכם את הזרוע וחטפו אתכם באיומי נשק אל עזה, ואיש לא יודע איפה אתם, או אם דיממתם למוות על הטנדר ההוא לפני 18 ימים. או אם מתתם אתמול. או אם מתתם לפני חמש דקות". צפו בנאום המלא:

2 צפייה בגלריה
הרש גולדברג-פולין נעדר אזרח ארה"ב שיש חשש שנחטף ל עזה
הרש גולדברג-פולין נעדר אזרח ארה"ב שיש חשש שנחטף ל עזה
הרש גולדברג-פולין
(באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
"קראתי מאמר שבו נכתב כי כאשר אתם זועמים על מותם של תינוקות מצד אחד, אז המצפן המוסרי שלכם נשבר, האנושיות שלכם נשברת", המשיכה גולדברג-פולין. "ולכן בכל מקום בעולם אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: האם אנחנו אנושיים, או האם אנחנו נסחפים כרגע אל תוך העולם המפתה של השנאה. אני מבינה ששנאת האחר, או מי שאנחנו מחליטים לקרוא לו אחר, היא מפתה ופשוטה. אני גם יודעת שישראל זהירה, ולא כי נחטפו לה יותר מ-200 תושבים לעזה, אלא כי היא יודעת שיש יותר משני מיליון אזרחים שגם הם חטופים של עזה. לכן היא נותנת התראות לפני תקיפה.
"מקרה יחיד שנותן לי תקווה מהזוועה שהתרחשה ב-7 באוקטובר, היא סיפור של אחד העדים. הוא אמר שכשהרקטות החלו לפגוע בפסטיבל האהבה, הרבה צעירים רצו אל תוך המיגוניות. איד אחד, שהיה שומר בקיבוץ, הסתתר יחד איתם במיגונית וביקש מהם להיות בשקט. הוא פנה למחבלים בערבית ואמר 'אני מוסלמי וכל מי שפה הם בני המשפחה שלי, אתם לא צריכים לירות בהם'. הוא ניסה להציל את כולם. הוא ניסה לעשות את הדבר הנכון למרות המצב המפחיד, והוא הוכה בברוטליות. העדים לא יודעים מה עלה בגורלו, אבל אני מתנחמת בזה שמישהו ניסה לעשות את הדבר הנכון בזמן שכל היקום שלנו התהפך. אני פונה לכל מנהיגי העולם ומפצירה בכולם לעזור לשחרר את החטופים כי הזמן אוזל".
הרש, שנולד בקליפורניה והשלים השנה את שירותו בצה"ל, בילה במסיבת הטבע ברעים כשמתקפת הפתע של חמאס יצאה לדרך בשבת בבוקר. "ראינו תמונה שבה הוא נראה במיגונית וראינו שהוא נפצע מירי. טרוריסטים נכנסו למיגונית ירו, ופוצצו רימונים. אנחנו יודעים שהוא נפצע ביד. הטרוריסטים אמרו שכל מי שיכול ללכת יקום. הוא הלך עם חמישה צעירים נוספים, והם עלו על הטנדר של חמאס. הסימן האחרון של הטלפון שלו היה בגבול עזה", סיפרה האם.
אמש בניו יורק, פעילי מחאה ישראלים קראו קריאות "בושה!" במהלך נאומו של שר החוץ אלי כהן, שהשתתף בכנס של ארגון Stand With Us למען שחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. "אני כאן בשם ה-7 באוקטובר, כאשר חווינו שבת שחורה למדינת ישראל ולעם היהודי", פתח כהן, וניסה להתגבר על הקולות והצעקות של המוחים והנוכחים. לטענת אנשי המחאה, השתתפותו של כהן בכנס היא מפגן של צביעות, שכן הוא קורא לשחרור החטופים בשעה שאינו פועל להפלת הממשלה שאחראית על שורת המחדלים שהובילו לטבח ביישובי עוטף עזה, ולמחדלים המתמשכים מאז בזירה הציבורית, בחזית ובעורף.
2 צפייה בגלריה
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
(צילום: Lev Radin for Israeli Consulate in New York)
אל הכנס הגיע כהן לאחר שנאם בדיון מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע למלחמה, במהלכה הצהיר המזכיר הכללי אנטוניו גוטרש כי "התקפות חמאס לא התרחשו בוואקום, הפלסטינים חיים 56 שנה בכיבוש חונק". כהן פתח את דבריו בקריאת שמותיהם של ילדים חטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה וקרא כלפי גוטרש: "באיזה עולם אתה חי? זה בטח לא העולם שלנו". כהן גם אמר קדיש והבהיר: "חמאס הם הנאצים החדשים". במהלך הנאום חשף השר כהן הקלטה של מחבל חמאס עם הוריו בעזה, שבמהלכה חזר שוב ושוב בגאווה על כך שרצח במו ידיו 10 יהודים. אחרי השמעת ההקלטה, פנה כהן שוב למזכ"ל גוטרש ואמר לו: "זה העולם שבו אנו חיים. פינינו את עזה ואתם הזרמתם מאות מיליוני דולרים ובמקום לבנות עזה משגשגת הם בנו מנהרות טרור ומפעלי נשק".