עם המאבטח, בדיון תביעת הדיבה: בית משפט השלום בתל אביב מחק הבוקר (יום א') את תביעת הדיבה שהוגשה נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, על ידי רופאים שהשתתפו בסרט של אורלי וילנאי וגיא מרוז ובמסגרתו נמתחה ביקורת על ההתמודדות של מדינת ישראל עם מגפת הקורונה. ד"ר אלרעי-פרייס הגיעה מלווה במאבטח שהוצמד לה אתמול בעקבות האיומים על חייה.
השופט אבי שליו ציין שהתובעים הסכימו למשוך את תביעתם "כך שהיא נדחית. התובעים הבהירו כי אינם מכחישי קורונה ואינם מתנגדי חיסונים. בית המשפט הציע לצדדים לצאת בהצהרה משותפת על כוונה לנהל שיח מקצועי מכבד ואמוני. ככל הנראה מחשש שייעשה שימוש לרעה בהצעה זו, לא הצליחו הצדדים להגיע לעמק השווה. לא נותר לבית המשפט אלא להביע תקווה כי השיח בין גורמי המקצוע האמונים על המאבק במגפת הקורונה יהיה שיח מקצועי, ענייני ומכבד. לא נותר לי אלא לדחות את התביעה. לקחתי בחשבון את העובדה כי התובעים נענו לבקשת בית המשפט ובסופו של יום לא נדרשה הנתבעת להגיש כתב הגנה".
מקור התביעה בהודעת טקסט שכתבה ד"ר אלרעי-פרייס בנוגע לסרט. "כשבכירים באיגוד רופאי בריאות הציבור משתתפים במהלך פנדמיה שמאיימת על כולנו בסרט של מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים, נדרש לעצור ולעשות חשבון נפש עמוק", כתבה אז ד"ר אלרעי פרייס בוואטסאפ שנחשף ב-ynet. בעקבות זאת הגישו פרופ' אהוד יצחק קימרון, פרופ' אייל שחר, פרופ' אייל פרידמן וד"ר אמיר שחר דרישה לתשלום 150 אלף שקלים ופרסום הודעת הכחשה.
"אני חושבת שבמגפה הדבר הבסיסי הוא אמון הציבור, והאמצעים להילחם במחלה הם מסכה, התחסנות והימנעות מהתקהלות", אמרה היום ד"ר אלרעי פרייס בעדותה בבית המשפט בתל אביב: "אני הוכנסתי לקבוצה הזו על ידי פרופסור חגי לוין שנכנסתי לתפקיד. לפניי הייתה פרופסור סדצקי, שעדיין שם. כל התכתובת שלי בקבוצה זה הסברים וניסיון לסייע נוכח המצב אין שם דיבורים אישיים".
2 צפייה בגלריה
בית משפט תעבורה תל אביב: בקשת שרון אלרעי פרייס למחוק תביעת דיבה נגדה של רופאים שהתראיינו בתוכנית של אורלי וגיא
בית משפט תעבורה תל אביב: בקשת שרון אלרעי פרייס למחוק תביעת דיבה נגדה של רופאים שהתראיינו בתוכנית של אורלי וגיא
ד"ר אלרעי-פרייס (במרכז), הבוקר בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)

היא הוסיפה: "מה שמנסים לעשות פה זה דבר מקומם, מנסים להביא את השיח על המדיניות לבית המשפט. אני הדמות המוסמכת והתגובה שלי בקבוצת וואטסאפ היא בתוך קבוצה של אנשים שעוסקים בבריאות הציבור בכל הארץ. מתוקף תפקידי הייתי חייבת להגיב על הסרט הזה. יש לזה משמעות שאנשים שעוסקים בבריאות הציבור משתתפים בסרט הזה עם אמירות שעלולות לפגוע בבריאות הציבור במהלך המגפה".
לפניה העיד פרופ' פרידמן: "מה שהפריע זו ההשמצה, חוסר האמת והעובדה של-250 רופאים הועברה הודעה שמי שהשתתף בסרט הזה הוא מכחיש קורונה. הפרסום המכחיש עליי ועל חבריי אינו הולם את בניית אמון הציבור. חיזוק אמון הציבור הוא חלק מסל הכלים. אנחנו רצינו להגיד מול המצלמות שיש עוד דרכים להתמודד עם המחלה הזו וסגרים הם לא הדרך".
2 צפייה בגלריה
אורלי וילנאי וגיא מרוז
אורלי וילנאי וגיא מרוז
אורלי וילנאי וגיא מרוז
(צילום: ענת מוסברג)
בהודעת הוואטסאפ כתבה ד"ר אלרעי פרייס: "מותר לחשוב אחרת, מותר להעביר ביקורת. אבל כמי שחווה את זה בחודשים האחרונים מקרוב אין עבודה מקצועית, עניינית, במטרה לתרום לבריאות הציבור ולסייע במלחמה במגיפה. יש ריצה לתקשורת ולוועדות מעל כל עץ רענן כדי להתנגח, לרוב בלי נתונים. בלי אמת, בלי לבדוק אפילו. אלא עם ססמאות שאין מאחוריהם כלום ולא באמת מועילות, אלא רק תורמות לפגיעה באמון הציבור".
אותם רופאים טענו כי "ההודעה רוויה בהשמצות שקריות, כולל הכינוי 'מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים'". נטען עוד כי כולם "מומחים בעלי שם בתחומי הרפואה ובתחומים העוסקים בהתפשטות מגיפות".
ביציאה מהדיון אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "זה סיום ראוי לתביעה אומללה שראוי שלא הייתה מוגשת. בית המשפט דחה אותה על הסף כפי שהיה ראוי. זה סיכום לפרק לא ראוי בתולדות המגפה. השיח היה מכבד, ימשיך להיות מכבד והדרך לשנות מדיניות היא לא באמצעות בתי המשפט".