תלמידי התיכונים כבר נהנים מהחופש הגדול, אבל הבגרויות עדיין כאן. בזמן שמסיימי י"ב עוד לומדים לבגרויות האחרונות, אלו שסיימו את הלימודים ב-2021 עדיין לא יודעים את ממוצע הציונים של בית הספר. אחרי שפרסמנו השבוע, בפרויקט המסורתי, את ציוני הבגרויות בערים, ynet והתנועה לחופש המידע מציגים זאת השנה החמישית את ציוני הבגרויות של בתי הספר ברחבי הארץ לשנת 2021.
רוצים לדעת באיזה מקום בית הספר שלכם? היכנסו לטבלה ובדקו בעצמכם
1 צפייה בגלריה
בחינת בגרות בגן יבנה
בחינת בגרות בגן יבנה
בחינת בגרות, ארכיון. מה הציון הממוצע של בית הספר שלכם?
(צילום: משרד החינוך )
הציונים הבית-ספריים מתפרסמים כאן לראשונה, בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה למשרד החינוך על ידי התנועה לחופש המידע. ברשימה לא מופיעים הציונים של בתי ספר שבהם ניגשו פחות מ-11 תלמידים לבחינה מסוימת (מקצוע+יחידות). לפי משרד החינוך, הסיבה לכך היא שהדבר עלול להשפיע על ממוצע הציונים ולגרום להטעיית הציבור.
ובאיזה מקום נמצאת העיר שלכם? בדקו ברכיב המיוחד:

התוצאות

את המקום הראשון בציון הממוצע בחמש יחידות מתמטיקה קטפה אולפנת צביה בני ברק, שאמנם ניגשו שם רק 18 תלמידות לבחינה, אך ממוצע הציונים גבוה בכמעט חצי אחוז מאשר האלוף של השנה הקודמת - תיכון אמירים כפר ורדים.
במגזר הערבי, בית ספר אלבשאאר מסכנין ועמל איברהים קאסם מטירה נמצאים בעשירייה הראשונה, יחד עם מקיף מושריפה - שהיה בשנה שעברה במקום השני וכעת נועל את העשירייה הראשונה.
אל תחתית הרשימה הצטרפו השנה בתי ספר שלא היו שם שנה שעברה. כך למשל, אולפנת צביה עפולה שנמצאת במקום הרביעי מהסוף, או ישיבת בני-עקיבא נווה הרצוג מניר גלים. את המקום האחרון קטף גם השנה מקיף אל-פרוק בכסייפה.
תיכון הנדסאים הרצליה קטף גם השנה את המקום הראשון בקרב בתי הספר בבחינת חמש יחידות אנגלית. מנגד, תיכון בפטיסטי נצרת שהיה במקום השני בשנה שעברה ירד לעשירייה השלישית, ובמקומו ניצב במקום השני תיכון פלך תל-אביב. עוד בעשירייה - התיכון שליד האוניברסיטה מירושלים וחקלאי הכפר הירוק - שניהם עם מאות נבחנים כל אחד עם ממוצע של כ-95.
בתחתית הרשימה ניצב השנה תיכון ברנקו וייס מודיעין, כששלוש נקודות מעליו נמצא תיכון אל סייד שהיה במקום האחרון בשנה שעברה. הרוב המוחלט של בתי הספר שנמצאים השנה בתחתית ציוני בתי הספר בחמש יחידות אנגלית הם בתי ספר בדואיים מהדרום.
21 בתי הספר שמובילים את הציונים בבחינת הבגרות באזרחות, בחינת חובה במדינת ישראל, הם בתי ספר דתיים או מהמגזר הלא יהודי. במקום הראשון השנה ניצב תיכון שובו ומיד אחריו אולפנת דרכי נעם - שניהם מפתח תקווה ושייכים רשמית לחינוך החרדי, אך לא מדובר במוסדות חינוך חרדיים קלאסיים. למשל, אולפנת דרכי נעם מזוהה עם הזרם החרד"לי בציונות הדתית. התיכון שליד האוניברסיטה, שהיה בשנה שעברה במקום ה-17 והראשון מבין בתי הספר הממלכתיים היהודיים, הגיע השנה רק למקום 28.
בתחתית רשימת בתי הספר באזרחות נמצא גם השנה ברנקו וייס אור יהודה. ברשימת 20 בתי הספר עם הציונים הנמוכים ביותר בבגרות באזרחות נמצאים השנה יותר בתי ספר מהמגזר היהודי מאשר בעבר.
רוב מוחלט של 20 בתי הספר שמצטיינים בהבעה עברית הם תחת הפיקוח הממלכתי-דתי או חרדי. צריך להדגיש - לא פעם מוסדות דתיים-לאומיים של הזרם החרד"לי משויכים לפיקוח החרדי ולא לפיקוח הממלכתי-דתי. בנוסף, בתי הספר הערביים והדרוזיים נבחנים בבגרות נפרדת בעברית - ולכן לא ניתן להשוות בין המגזרים. בתחתית הרשימה, בקרב בתי הספר היהודיים, נמצא גם השנה ברנקו וייס רמלה.
גם בבחינת הבגרות בהיסטוריה רוב מוחלט של בתי הספר שמובילים את הרשימה הם בתי ספר מהפיקוח הממלכתי-דתי או החרדי. עם זאת יש שיפור מסוים בנוכחות של בתי הספר הממלכתיים בהשוואה לשנה שעברה. בית הספר החקלאי הכפר הירוק, שהוביל בשנה שעברה את בתי הספר הממלכתיים והגיע למקום 12 נמצא השנה במקום 22. מי שמוביל השנה את בתי הספר הממלכתיים הוא עירוני ה' תל אביב שהגיע למקום הרביעי. יצויין, כי בתי הספר מהמגזר הערבי והדרוזי נבחנים בבחינת בגרות נפרדת לגמרי, ומשרד החינוך לא משווה בין המקצועות.