3 צפייה בגלריה
יובל כרמי
יובל כרמי
כרמי בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (יום ג') שלוש שנים ושלושה חודשי מאסר על הפסיכולוג לשעבר יובל כרמי (67) שביצע עבירות מין בשתי מטופלותיו – קים אריאל ארד, שחשפה את הפרשה, ומטופלת נוספת.
הפרקליטות ביקשה להטיל על כרמי, שרישיונו נשלל, עונש מאסר של שלוש שנים ועשרה חודשים. על פי הפרקליטות, מדובר בנסיבות החמורות ביותר של עבירות יחסי מין בין מטפל למטופל ולכן יש לגזור על כרמי עונש חמור ולקבוע סטנדרט ענישה חדש. כרמי חויב לשלם 100 אלף שקל פיצויים לארד, ו-30 אלף שקל למטופלת השנייה.
כרמי הורשע בחודשים דצמבר 2021 וינואר 2022 במעשים מגונים בשתי מטופלות שלו. הוא הורשע לאחר שהודה בעבירות הללו במסגרת הסדר טיעון שבו סעיף האישום שונה מעבירה של מעשים מגונים שלא בהסכמה, למעשים מגונים בין מטפל נפשית למטופל. ההרשעה השנייה של כרמי, בינואר, הגיעה לאחר שכבר הודה והורשע בקיום יחסי מין אסורים עם ארד. במסגרת הסדר הטיעון לא הייתה הסכמה על העונש.
3 צפייה בגלריה
שרון זגגי פנחס וקים אריאל ארד
שרון זגגי פנחס וקים אריאל ארד
קים ארד מלווה בעורכות דינה
(צילום: יואב דודקביץ')
במהלך המשפט הביעה ארד תסכול ותרעומת על כך שלא הורשע בעבירה החמורה יותר - אינוס. "קיוויתי שהמשטרה והפרקליטות יהיו המבוגר האחראי שרואה ומבין ושומר מפני מי שפוגע. ההחלטה שלהם לתת לפשע שבוצע בי תווית כמו זו שהם נתנו, תווית שלא מכירה במה שעברתי שם, ממשיכה את הפגיעה האנושה בתחושת הביטחון שלי בעולם ובחדר הטיפולים", אמרה ארד.
3 צפייה בגלריה
הפגנה
הפגנה
מפגינים מחוץ לבית המשפט, ביוני
(צילום: יואב דודקביץ')
היא ציינה כי בחרה להתלונן במשטרה "באמונה שהמדינה תוכל להגן עליי ועל נשים אחרות מפני הפסיכולוג ועבריין המין יובל כרמי". לדבריה, "האיש הזה ניצל אותי וחדר לחיים שלי במשך ארבע שנות טיפול של חריגות קשות מהקוד האתי, כשבסופן חדר וחרג גם לגופי. זה קרה בתוך הקליניקה שבה חשפתי בפניו בפירוט את האונס שעברתי כשהייתי ילדה".
כרמי נעצר בינואר אשתקד בחשד לעבירות מין במטופלת בשנות ה-20 לחייה, ותחילה יוחסה לו עבירה חמורה יותר של אינוס, שהוסרה בהמשך. אחת המטופלות סיפרה אז ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כיצד נפגעה: "סיפרתי לו על הפגיעות המיניות בי ועל הפחד שלי מבנים. הוא אמר שיש לו שיטה מיוחדת לטפל בבעיה שלי ושזו השיטה היחידה שיש. שהוא ייגע בי, ואז אני אהפוך לו את המשרד ואזרוק את כל הספרים והמחשב על הרצפה. הוא סיפר שעשה זאת בעבר עם מישהי שעברה פגיעה מינית ושזה פתר לה את הפוסט טראומה. באותו רגע השתכנעתי, כי ראיתי סוג של הוכחה שזה עובד. וגם סמכתי עליו. שאלתי אותו איפה תיגע בי? הוא אמר בכתף, ומבחינתי זה לא נשמע כמו משהו מיני".
עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, שייצגו את ארד, אמרו כי "בית המשפט קבע סטנדרטים חדשים לענישה בעבירות של יחסי מין בין מטפל למטופל, ואין ספק כי זה בזכות המאבק העיקש והבלתי מתפשר של קים לאורך כל הדרך על הצדק. שמענו את הנאשם מתנצל לאחר הדיון - זה לעג לרש, לפגיעה שלו בקים אין מחילה".
איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מסר בתגובה לגזר הדין כי "בית המשפט העביר היום מסר ברור ביחס לחומרת מעשיו של עבריין המין יובל כרמי. זכמי שליוו את קים, התאכזבנו מהבחירה שלא להאשים אותו באונס, כפי שהיה ראוי - אך הפסיקה היום, שבה בית המשפט גזר לראשונה כמעט את כל העונש האפשרי, היא תקדים חשוב.
"הצעד הבא שלנו יהיה מאבק לשינוי החוק, כך שהעונש ישקף את עוצמת הפגיעה. ניצול מיני על ידי מטפל נפשי הוא אחד מהמעשים האכזריים ביותר שניתן להעלות על הדעת, כי הוא גוזל מהנפגעות גם את היכולת לתת אמון, שנחוצה כל כך לכל שיקום מפגיעה מינית. שולחות חיזוקים לקים ולמטופלת הנוספת שבה פגע, ומקוות שההרשעה הזאת תסייע להן להתפנות לתהליך ההחלמה והשיקום של חייהן".