2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: EPA)
אחרי שגורמים במשטרה סתרו את טענותיו כי קיים מידע מודיעיני שמצביע על איום ברצח כלפיו מצד מפגינים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן אמש (שני) את ראש חטיבת הדוברות במשטרה, תנ"צ שלומי שגיא, לשיחת בירור - בטענה שהחטיבה תדרכה נגדו.
בבוקר אמר בן גביר כי הוא חושש מרצח פוליטי בשל הרוחות הסוערות בעם: "יש איומים ממשיים כלפיי. ראיתי את כמות השנאה המופנית לביבי ושרה, אליי, לאחרים. בקרב המפגינים יש מי שמתכנן את הרצח הבא. יש אנרכיסטים מהשמאל שעברו מזמן את הקו האדום. יש מתוכם אנשים שאומרים את זה בפה מלא - צריך להרוג את בן גביר, את שרה נתניהו. עם זאת, רוב המפגינים הם אנשים טובים וערכיים".
2 צפייה בגלריה
הוועדה לביטחון לאומי
הוועדה לביטחון לאומי
מפכ"ל המשטרה שבתאי. ראש חטיבת הדוברות זומן לבירור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גורמים במשטרה אמרו בתגובה לאמירה כי "לא מכירים כל מידע מודיעיני שמצביע על איום ברצח מצד מפגינים כלפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר". על כך הגיב בן גביר במתקפה: "אני נדהם נוכח תדרוכים של גורמים עלומים במשטרה, שמתכחשים לאזהרות המודיעיניות החמורות שמונחות על שולחננו יום יום ובאות לידי ביטוי גם בהגברת האבטחה על נציגי ציבור ספציפיים. יש לנקות כל פוליטיזציה מעבודת המשטרה המקצועית, ראינו למה הדבר גורם בחיל האוויר".
לאחר מכן, בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בניגוד ליוצרי קמפיין מלחמת האחים, שפיכות דמים, סרבנות לצה"ל ו-BDS נגד המדינה - אני קורא דוחות מודיעין ומקבל הערכות מצב שוטפות. החשש משפיכות דמים הוא ממשי. ההנהגה חסרת האחריות משמאל איבדה את הצפון".
אמש, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, יו"ר עוצמה יהודית פנה למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי והודיע לו כי הוא מתכוון לזמן את ראש חטיבת הדוברות לשיחת בירור, זימון שלו עשוי להיות אפקט הרתעתי ומצנן על פעילות חטיבת הדוברות. גורמים בסביבת בן גביר אמרו ל-ynet כי "השר לא מקבל את הדברים. כולם שומעים כמוהו את התדרוכים, את העלייה ברף ההסתה ואת השיח המתלהם. השר אמר כי הוא מוטרד מרצח פוליטי וזו המסקנה שלו מהסקירה המודיעינית שאותה אף רואים ברשתות החברתיות".

אותם גורמים הוסיפו: "השר לא חוזר בו מהדברים שאמר הבוקר בריאיון, שהם בעיקר הבעת חשש ודאגה מרצח פוליטי. הוא מקבל מידע מודיעיני שמצביע על הסלמה, קורא את המידע המודיעיני ומגיע למסקנה שייתכן רצח פוליטי. המשטרה צודקת שאין מידע קונקרטי על רצח פוליטי, אבל יש עלייה בהסתה - והוא עומד מאחורי זה".
בתגובה לדבריו של בן גביר הבוקר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צייץ: "אני קורא לנתניהו לפטר את בן גביר לפני שיהיה מאוחר מדי! מי שעסק בעבר בטרור במקום להתגייס, עושה דה-לגיטימציה למפגינים הפטריוטים. בן גביר והמסיתים הם הדלק של הסרבנות". במקביל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הצטרף לקריאתו של גנץ: "קודם ליצן הטיקטוק המציא שהוא מסתכל במסכים ונותן הנחיות, הבוקר הוא כבר התחיל להמציא 'חומרי מודיעין' שאינם קיימים. זה לא רק מגוחך, זה גם מסוכן".