לידת הבית שהסתבכה וגרמה למותו של התינוק: המשטרה תחקור יחד עם משרד הבריאות את הטרגדיה. מהמשטרה נמסר כי "במסגרת החקירה יבוצעו כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לנסיבות האירוע המצער".
כזכור, התינוק שנולד ביום חמישי שעבר בלידת בית בליווי של דולה באחד היישובים בגוש עציון מת בבית החולים שערי צדק. הרופאים נאבקו על חייו, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
בית חולים שערי צדק
בית חולים שערי צדק
אמבולנס בית חולים שערי צדק
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ)
מפרטי האירוע עלה שהיולדת, תושבת ירושלים, הגיעה למתחם בגוש עציון אצל דולה מוכרת. הלידה החלה בחדר שבו יש ג'קוזי ועוד אמצעים ללידה טבעית. לאחר הלידה, שהייתה בסביבות 17:15, ירד הדופק של התינוק. הדולה התקשרה למד"א ואנשי המוקד החלו להדריך כיצד לבצע פעולות החייאה. תוך כדי השיחה הוזנקו למקום שני אמבולנסים - לתינוק וליולדת שאיבדה דם. יצוין כי מדובר בבית מרוחק מהכניסה ליישוב והדרכים אליו עקלקלות. ההחייאה בהדרכה הטלפונית ושל הפרמדיקים בשטח ארכה כ-45 דקות.
החובשים הגיעו בתחילה עם אמבולנס ממוגן עד לסוף הדרך שאליה ניתן להגיע עם רכב. לאחר מכן ירדו מהאמבולנס והמשיכו ברגל עד לבית. בשלב זה המשיכו את ההחייאה והצליחו להחזיר לתינוק דופק. הם פינו את האישה ואת התינוק כאמור בשני אמבולנסים נפרדים לבית החולים. בבית החולים נקבע מותו של התינוק ומצב האישה התייצב.
יש להבהיר כי אין איסור על לידת בית. משרד הבריאות גיבש בשנת 2012 נוהל מסודר שמתיר את התנאים ללידת בית ומפרט אותם. בנוהל הגדרה מדויקת לגבי מי שיכולה ליילד. "אין איסור על יולדת ללדת בביתה ללא סיוע של איש מקצוע, אולם חל איסור על מי שאינו מיילדת או רופא לקבל לידה כ'עיסוק'", צוין בנוהל.