משפחתה של עמית איטח (20), קצינת מודיעין מקיבוץ אדמית שנהרגה בפברואר השנה בתאונת דרכים, פנתה בצעד חריג לפרקליט המדינה עמית איסמן בבקשה להכליל שוב את עבירת ההפקרה שמיוחסת לנאשם בגרימת מותה של הצעירה ברשלנות. בפנייה שנעשתה באמצעות עו"ד בתאל ארז-לוינסקי, טוענת משפחת המנוחה כי אין למחוק את עבירת ההפקרה, כפי שמתחייב מבחינה משפטית ומוסרית.
לפי כתב האישום שהוגש כחודש אחרי התאונה שאירעה בכביש 889 סמוך למושב יערה בגליל המערבי, עו"ד ראפע אסלאן (29) נסע עם רכבו ביותר מ-30 קמ"ש מעל המהירות המותרת - וכשהגיע לעקומה סטה לנתיב הנגדי והתנגש ברכב שבו נסעו הקצינה ושני חבריה. מותה של איטח נקבע בבית החולים, החברים נפצעו קשה. הרופאים אף נאלצו לקטוע את רגלו של בן זוגה שחר קחילה.
2 צפייה בגלריה
עמית איטח ז"ל
עמית איטח ז"ל
עמית איטח
(באדיבות המשפחה )
חקירת המשטרה העלתה כי לאחר התאונה, אסלאן עמד בצד הדרך מבלי להזעיק עזרה או לנסות ולסייע בעצמו לאיטח ולשני חבריה. התביעה טוענת כי אסלאן יצר קשר עם אחד ממכריו שהסיע אותו מזירת התאונה לביתו בנהריה, משם נמלט זמן קצר לאחר מכן. כתב האישום ייחס לאסלאן גרימת מוות ברשלנות, גרימת חבלה של ממש, שיבוש הליכי משפט והפקרה.
ואולם, בהתאם לפסיקה תקדימית של בית המשפט העליון, הוחלט למחוק מכתב האישום את עבירת ההפקרה מכיוון שהוכח כי אסלאן נשאר בזירה אף על פי שלא הזדהה בפני השוטרים כמי שנהג. סנגוריו, עו"ד משה גלעד ועו"ד שלומי שרון, אמרו אחרי ההחלטה בנושא כי "ההלכה הזו מרוקנת את האפשרות שאדם יורשע בהפקרה בנסיבות דומות ולכן פוטנציאל ההרשעה של ראפע אסלאן לא מתקיים".

"תחושה של זילות בנו"

משפחת איטח דורשת שבית המשפט המחוזי בחיפה, שבו מתנהל התיק, ישמע את הראיות שמתייחסות גם לנושא ההפקרה. הפרקליטות טרם גיבשה עמדה בנושא. בדיון שנערך היום ניתנו הקלות נוספות לנאשם אסלאן בכל הקשור לתנאי המעצר שלו.
תמי איטח, אמה של הקצינה המנוחה, מבקשת צדק לבתה. "התחושות קשות, בכל פעם שאני מגיעה לבית המשפט אני מתכווצת מלשמוע את ההחלטות שמתקבלות שם. אני מרגישה זילות בנו, במשפחות נפגעי העבירה. הכבישים בארץ הם שדה קרב, אני מקווה שמישהו יתעורר".
2 צפייה בגלריה
עמית איטח ז"ל
עמית איטח ז"ל
עמית איטח ושחר קחילה
(באדיבות המשפחה )

במסגרת סרט תיעודי שישודר בקרוב ב-ynet וכולל ממצאים חדשים על השתלשלות הפרשה ליווינו את שחר קחילה, בן הזוג של איטח שרגלו נכרתה כאמור לאחר התאונה. הוא ספג פגיעות ראש קשות ופגיעה בחוליות הצוואר. גם כיום, שבעה חודשים אחרי התאונה, קחילה מאושפז במחלקה לשיקום לנפגעי ראש בבית החולים שיבא בתל השומר.
איטח נולדה בנהריה ובגיל 12 עברה עם משפחתה לקיבוץ אדמית. בבית הספר כברי מנור היא הכירה את קחילה, שגדל בקיבוץ אילון הסמוך. הם הפכו לזוג, נפרדו, וכמה שנים לאחר מכן, במהלך שירותם הצבאי, נפגשו שוב ומאז לא נפרדו. עד התאונה הקטלנית.
ראפע אסלאן הוא השני מבין חמשת ילדיו של פייסל אסלאן מהכפר מזרעה. האב החל את דרכו כחקלאי ובהמשך פתח באסטה בכניסה לכפר שהפכה לסופרמרקט שהתרחב והלך. כיום זהו המרכול הגדול ביותר באזור הצפון, והוא נחשב ל"רמי לוי" של הגליל המערבי וצפון הארץ.