ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס היום (ראשון) בריאיון ל-ynet radio למינויו כסגן שר שאמון על תהליכי פיתוח בנגב, ואמר כי "כבן המקום, שמשפחתו וחבריו חיים עם תחבורה ירודה ובריאות ירודה וחינוך ירוד - אני מגיע לכאן כדי לתקן". במסגרת תפקידו, הוא יהיה אחראי על כל "תהליכי העומק" הקשורים בנגב, בדגש על "מטרופולין באר שבע".
כהן התייחס גם לביקורת שנשמעה על אודות מינויו כסגן שר במשרד ראש הממשלה במקביל למינוי השר לפיתוח הנגב והגליל ממפלגתו יצחק וסרלאוף, וטען כי "מי שלא מבין את המצב הקטטוני שנמצא בו הנגב, לא יכול להבין את המשמעות של התפקיד שאותו אני הולך לבצע. אני יכול לומר לכם שהוצע לי תפקיד הרבה יותר יוקרתי ואני ויתרתי עליו מפני שזה לא ב'אני מאמין' שלי".
1 צפייה בגלריה
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אלמוג כהן במליאת הכנסת
סגן השר אלמוג כהן
(צילום: שלו שלום )
בנוסף, כשנשאל האם יתנגד למנות את ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) לתפקיד סגן יו"ר הכנסת, ענה סגן השר כהן כי "טיבי הוא ארכי-מחבל שייעץ לערפאת איך לרצוח את אחים שלי. לא מוכן לנרמל את האיש הזה, יש מספיק אנשים שמייצגים נאמנה את אזרחי ישראל הערבים".
סגן השר סירב להתייחס לדברים שאמר אמש הרב מאיר מאזוז על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שבהם רמז כי אסון מירון נגרם בגלל נטייתו המינית. כהן טען כי "אני אדם מאמין, ולכן לא אוכל לומר שום דבר נגד רבנים". עם זאת, כהן הוסיף: "אמיר אוחנה הוא חברי היקר והוא מייצג את כל מה שיפה במדינת ישראל ועם ישראל".
הרב מאזוז, שנחשב למקורב ליו"ר מפלגתו של כהן, השר איתמר בן גביר, השתלח בחריפות בשיעורו השבועי ביו"ר הכנסת החדש, ואמר כי הוא "נגוע במחלה" וטען כי אסון מירון נגרם בגלל נטייתו המינית, כמי שהיה אחראי על ההילולה כשר לביטחון הפנים. על מצעד הגאווה אמר הרב כי מדובר ב"בהמות שהולכות על שתיים".