השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים קבעו היום מועדי דיון למרבית העדים שנותרו מעדי הפרקליטות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת ההחלטה, הם קבעו גם את תאריך עדותם של שניים שסנגוריו של נתניהו - עמית חדד, ישראל וולנרמן ונועה מילשטיין - ביקשו שלא לגבות מהם עדות עד לסיום המלחמה, בשל הטענה שהם אינם יכולים להיפגש עם לקוחם - ראש הממשלה - בעת המלחמה. הדבר, לדבריהם, נדרש לעדותם.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
יעיד בתיק 2000, ויישאל על קידום החקיקה בנושא הגבלת "ישראל היום". נתניהו ולוין
(צילום: מרים אלסטר)
השופטים קבעו ששר המשפטים יריב לוין יעלה להעיד ב-2 באפריל, במסגרת עדי התביעה. לפניו יעידו השרה לשעבר ציפי לבני ב-20.3, ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד ב-26.3, ויובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, גם הוא ב-26.3. לוין צפוי להעיד במסגרת תיק 2000 (שיחות מוזס-נתניהו). לפי האישום, לאחר פגישה בין השניים, נתניהו נפגש עם יו"ר הקואליציה דאז זאב אלקין ועם יו"ר ועדת הכנסת אז, יריב לוין, כשלנגד עיניו האפשרות שדבר קיומה של הפגישה ייוודע לנאשם מוזס. בפגישה זו הבהירו אלקין ולוין לנתניהו כי לא ניתן יהיה לקדם חקיקה בנושא הגבלת "ישראל היום" באותה תקופה.
בניגוד לבקשת נתניהו שלא יעידו בזמן המלחמה, לשוטר הבכיר כורש ברנור ושלומית פרגו ברנע, היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה - נקבעו עדויות באפריל ובמאי. ברנור יעיד ב-3 באפריל וארבעה מועדים נוספים אחר כך, ושלומית ברנע פרגו תעיד ב-6 במאי.
השופטים מציינים שטרם נקבע מועד לעדותם של דוד שמרון, עו"ד ובן דוד של ראש הממשלה, זאב רובינשטיין, המקורב לנתניהו ולאיש העסקים שאול אלוביץ', ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ומועד להשלמת עדותו של ארנון מילצ'ן, ככל שיעלה צורך בכך. בשבוע הקרוב יעידו במשפט שורת חוקרי משטרה.
לגבי עדות נתניהו עצמו - בסיום פרשת התביעה, כלומר בתום כל העדים של הפרקליטות, אמור להעיד עד ההגנה הראשונה - רה"מ בנימין נתניהו - במשך יותר מחודש ימים. נראה שלפי סדר העדים הנוכחי, ואלו שטרם נקבעו, נראה כי סביר שעדותו תהיה רק לאחר פגרת הקיץ של בית המשפט.