שמעון עזרי, אביה של אביגיל בת ה-9 שנפצעה באורח קל עד בינוני מירי תועה מכפר הסמוך להתנחלות כוכב יעקב שבבנימין בזמן שטיילה ברחוב ביום שישי, סיפר כי "הקליע פגע ארבעה ס"מ מהראש של אביגיל". עזרי שוחררה אמש (שבת) מבית החולים שערי צדק בירושלים, וחזרה לביתה.
1 צפייה בגלריה
ההתנחלות כוכב יעקב שבבנימין. ארכיון
ההתנחלות כוכב יעקב שבבנימין. ארכיון
ההתנחלות כוכב יעקב שבבנימין. ארכיון
(צילום: TPS)
עזרי תיאר ל-ynet את השתלשלות האירועים באותו יום. "עם סיום החג ורגע לפני כניסת השבת הבת שלי שיחקה בכניסה לבניין, ופתאום הרגישה מכה וזעזוע. באותו הזמן הייתי בבית הכנסת. אביגיל מיד עלתה לבית ואשתי ראתה חור בשמלה, ויצא לה דם. מיד אשתי הלכה איתה לקופת חולים, שם אמרו לה שיש חור ואסור לבזבז זמן, ומיד פינו אותה לבית החולים", אמר.
לדבריו, "חזרתי מהתפילה וראיתי את הרבש"ץ והמון כוחות שאמרו לי שמדובר בבת שלי. שהיא נפצעה והיא בהכרה. הם הרגיעו אותי". עזרי שיתף עוד כי "אנחנו גרים פה כבר 20 שנה וזה קורה פה מעת לעת, וחבל שלא עוצרים את זה. הקליע פגע ארבעה ס"מ מהראש של אביגיל. זה יכל להיגמר מאוד רע. השכונה פה מלאה בילדים, ואם חלילה היה פוגע בתינוק - מה היה איתו? המדינה והרשויות צריכים לעשות לדבר הזה סוף".

הבוקר אמר עזרי בריאיון ל-ynet radio: "כשהגעתי לבית החולים, היה כבר מוצאי שבת. אביגיל הייתה כבר אחרי הטיפול. היא אמרה לי שקצת כואב לה להרים את היד. היא תחזור לשחק כבר בימים הקרובים".
מה הרקע לירי הזה? "הכפרים ממול חוגגים חתונה או אירוע, והם יורים באוויר. כשהם יורים באוויר, הכדור עף ונוחת בכל מיני מקומות. הציבור פה מכיר את הדבר הזה, ולא מפחד. אני גר פה כבר יותר מ-20 שנה, וטוב לנו פה. אנחנו מתמודדים עם כל הדברים האלו. אני מקווה שהדרג המדיני, הממשלתי והצבא ייכנסו לכפרים שם. הם כבר יודעים מה לעשות".
במקביל לתקרית הירי פרסם פיקוד העורף התרעה מחשש לחדירת מחבלים וקרא לתושבי ההתנחלות להיכנס לבתים, עם זאת כעבור דקות הודיע כי הוסר החשש: "לא מדובר באירוע ביטחוני. התושבים יכולים לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה". דובר צה"ל עדכן גם כן על האירוע ומסר כי "בעקבות הדיווח על פציעתה של ילדה ישראלית, כוחות הביטחון החלו בסריקות במרחב, ונשללה חדירה ליישוב".