הקואליציה דחתה להמשך השבוע את ההצבעה במליאת הכנסת על התנגדות להקמת מדינה פלסטינית, כדי שזו תהיה הצבעה על הצהרת הממשלה.
היום צפויה הכנסת להצביע בעניין הדחתו של ח"כ עופר כסיף מחד"ש, ולאחר מכן על פי התכנון, המליאה הייתה אמורה להתכנס הערב לדיון נוסף בעניין הצעת הסדר של ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי בנושא "הצהרות ופרסומים בעולם בנושא הכרה במדינה פלסטינית והצורך בהיערכות ישראלית לאתגר מדיני אפשרי". עם זאת, כאמור, ההצבעה נדחתה.
2 צפייה בגלריה
 מליאת הכנסת היום ב-124 למלחמה
 מליאת הכנסת היום ב-124 למלחמה
מליאת הכנסת
(צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

רוב הסיעות בקואליציה ובאופוזיציה תכננו להצביע בעד ההחלטה ובכך לאשרר את החלטת הממשלה מאתמול על אי-הכרה בהקמת מדינה פלסטינית באופן חד-צדדי, זאת בצל תוכנית הבזק שלפי הדיווחים מקדמת ארה"ב. כך היה מוסכם עד אתמול בערב, אולם, בישיבת הנשיאות של הכנסת שהתקיימה היום בצהריים עלה כי בקואליציה מעוניינים להביא הצעה לסדר מטעם הממשלה שתאשרר את החלטתה מישיבת הממשלה אתמול, בנוגע לעמדתה של מדינת ישראל להקמת מדינה פלסטינית.
לכן הדיון וההצבעה שתוכננו להערב על הצעתו של ח"כ אלקין התבטלו לטובת דיון והצבעה על ההצעה של הממשלה שיתקיימו ביום רביעי. הערב הממשלה תודיע בפני מליאת הכנסת על החלטתה מאתמול מישיבת הממשלה בנושא, אך לא יתקיים דיון והצבעה בשלב זה.
2 צפייה בגלריה
חבר הכנסת זאב אלקין
חבר הכנסת זאב אלקין
חבר הכנסת זאב אלקין
(צילום: קובי קואנקס)
אלקין הגיש את הצעתו כבר בתחילת החודש, כשבועיים לפני שהנושא עלה בישיבת הממשלה, ובה נכתב כי ”אחת המטרות של סינוואר הייתה החזרה לחיים של רעיון המדינה הפלסטינית. הקמת מדינה זו היא נתינת פרס לחמאס ותהווה סכנה של 7 באוקטובר בכל ישראל. אף אחד לא היה אומר לארה"ב לאשר אחרי 9/11 הקמה של מדינת אל קאעידה. מדינת ישראל צריכה להגיד תשובה מאוד ברורה - לאו מוחלט. אסור להמתין, יש להיערך כבר היום בקמפיין בינלאומי".
על אף שכנראה כל חברי הממשלה מסכימים עם הצעתו של ח"כ אלקין, נראה שבקואליציה לא רוצים להתחלק בקרדיט עם חבר המחנה הממלכתי שעד לא מזמן היה באופוזיציה.
זאת גם על רקע אמירותיו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שכתב הבוקר בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "הצעת הממשלה שתעלה היום להצבעה בכנסת, נגד הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית, היא בסך הכל ספין. נתניהו מתנגד להחלטה חד-צדדית, אך במקביל הוא הבטיח והתחייב לסעודים שבמסגרת הדיל, הוא יסכים להקמת מדינה פלסטינית בנוסח כזה או אחר". עוד כתב ח"כ ליברמן כי "ההצבעה היום היא קודם כל הצבעה על הקמת מדינה פלסטינית במסגרת הסדר עם ערב הסעודית. כמו תמיד נתניהו מנסה לרמות את כולם. בכל מקרה ישראל ביתנו תתנגד להקמת מדינה פלסטינית אם זה באופן חד-צדדי ובמסגרת הדילים המפוקפקים של נתניהו".