פיענוח פרשיית רצח ניר צרויה
(צילום: דוברות המשטרה )

המשטרה הודיעה אתמול (ג') כי היחידה המרכזית של מחוז מרכז פענחה את הרצח של ניר צרויה (32) בחודש ספטמבר בפתח תקווה. בעקבות כך הוגשה לבית משפט השלום בעיר הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום בגין רצח נגד שלמה בייך (28) מפתח תקווה ובלאי קיברה (28) מקריית אונו. לפי הודעת המשטרה, אחרי הרצח השניים הסתתרו בבית מלון בטבריה. בפתח הכתבה - תיעוד הקטטה שקדמה לרצח והירי לעברו של צרויה.
ב-24 בספטמבר לפנות בוקר, התקבל דיווח במשטרה על קטטה בין כמה מעורבים ברחוב הגדנ"ע בפתח תקווה. שוטרים שהגיעו לזירה איתרו את צרויה ירוי בתוך רכב. צוות של מגן דוד אדום קבע את מותו.
2 צפייה בגלריה
ניר צרויה שנרצח בפתח תקווה
ניר צרויה שנרצח בפתח תקווה
הנרצח ניר צרויה
מיד לאחר הרצח עצרה המשטרה צעיר שברכבו נמצא הקורבן ללא רוח חיים. הצעיר טען להגנתו כי הבחין בצרויה פצוע ומנופף בידיו, ולכן העלה אותו לרכב כי רצה לקחת אותו לטיפול רפואי. במשטרה לא שללו כי בעל הרכב הוא זה שירה במנוח, אולם עם התקדמות החקירה התברר כי אין לו שום קשר למעשה. במקביל נעצרו שלושה אחים ואדם נוסף שמתגוררים סמוך למקום הרצח, אך בהמשך התברר כי גם הם אינם מעורבים.
לאחר שהתברר כי כמה חשודים נמלטו מהזירה, הגיעו כוחות משטרה לטבריה - ועצרו שלושה חשודים. אחד מהם שוחרר, והשניים האחרים - בייך וקיברה - יואשמו כאמור בביצוע הרצח.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הרצח בפתח תקווה
(צילום: שניר ברוכי, תיעוד מבצעי מד"א)
מהחקירה התברר כי מדובר בסכסוך שפרץ בין כמה מעורבים ששהו במקום והוביל לקטטה שבה הוכה אחד מהם עם קסדה. הצעיר שהוכה עזב את המקום ולאחר זמן מה חזר מלווה בכמה אנשים, בהם המנוח. במהלך דין ודברים בין המעורבים, שלפו שני החשודים אקדח, ירו לכיוון המנוח והחבר שהוכה ונמלטו מהמקום.
לפי המשטרה, השניים אותרו בבית המלון בטבריה תוך שימוש ביכולות מודיעיניות. מעצרם הוארך מעת לעת, ובסיומה של החקירה המורכבת הוגשה כאמור הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים.
פורסם לראשונה: 23:10, 02.11.21