מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר (יום ה') כי בתקיפה שמיוחסת לישראל אמש דרומית לעיר תדמור במחוז חומס בסוריה נהרגו ארבעה בני אדם. בדיווח נמסר עוד כי רק שניים מההרוגים הם בעלי אזרחות סורית. מנגד, גורם בצבא סוריה טען במהלך הלילה כי בתקיפה נהרג חייל סורי ועוד שלושה נפצעו.
בהודעה של סוכנות הידיעות הסורית מיד לאחר התקיפה צוין כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "יעדים עוינים". עוד נאמר בהודעה כי התקיפה בוצעה מאזור א-תנף שבמשולש הגבולות עיראק-סוריה-ירדן. הטלוויזיה הסורית ייחסה מיד את התקיפה לישראל.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
תקיפה בסוריה סוריה דמשק
ארכיון
(צילום: EPA)
בכמה כלי תקשורת המזוהים עם איראן וחיזבאללה הובאה הבוקר הודעה מטעם "חמ"ל בעלי הברית של סוריה" - גוף שמאחוריו עומדים משטר האייתוללות בטהרן וארגונו של חסן נסראללה.
"החמ"ל קיבל החלטה להגיב על הפגיעה הישראלית-אמריקנית ביעדים של כוחות בעלי הברית של סוריה כנקמה על המתים והפצועים. התגובה תהיה קשה מאוד", נאמר בהודעה העמומה. "כתוצאה מהתקיפה יש מספר הרוגים ופצועים מקרב לוחמי הג'יהאד, ואילולא הם היו מפוזרים - מספר ההרוגים היה גבוה מאוד".
הגוף שמנסה להעביר מסר מטעם איראן וחיזבאללה התייחס עוד בהודעתו לתקיפות הרבות שמיוחסות לישראל ולארה"ב במרחב הסורי: "אנחנו נתונים לאורך השנים תחת פגיעות מצד האויב הישראלי והאמריקני בניסיון לגרור אותנו למערכות צדדיות שאינן מטרתנו העליונה של נוכחותנו בסוריה. התירוץ של הציונים היה שהם פוגעים בנשק מדויק ובמערכות רגישות שמהווים סכנה לישות שלהם".