3 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
רס"ן אהרון ורס"ן אלחרר
(צילום: דובר צה"ל)
לא ירי דו-צדדי: במצ"ח מעריכים כי סגן נ', מפקד הצוות שהרג בשוגג את רב-סרן אופק אהרון ורב-סרן איתמר אלחרר, ירה בין שלושה לחמישה כדורים מבלי שנפתחה לכיוונו אש - כפי שהעריכו תחילה בצבא. סגן נ' סיפר לחוקריו כי שמע רעש חשוד, הסתובב וירה כי זיהה את החמושים שמולו כמחבלים.
עוד התברר בחקירה כי סגן נ' כן עדכן חיילים במאהל על צאתו לסיור העצמי שיזם בליל האירוע על רקע גניבת אמצעי לראיית לילה מהיחידה לילה קודם לכן, אך מידע זה לא הועבר לשלושת הקצינים והלוחם שיצאו לפטרול משלהם מסיבה דומה. הקצין נמצא בבסיס בימים אלה, וחקירתו צפויה להתחדש בימים הקרובים לאחר איסוף עדויות מלוחמים ומפקדים נוספים ביחידת אגוז. חלקם ייחקרו תחת אזהרה.

במקביל לחקירתו כחשוד בגרימת מותם של שני הקצינים, שוחח עמו היום הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי באופן אישי. השיחה נערכה בשיאה של החקירה, לאחר שכוכבי הגיע לדבר גם עם קצינים ולוחמים נוספים ביחידה המובחרת של חטיבת הקומנדו.
במקביל לשיחות שקיים הרמטכ"ל על הטרגדיה סמוך לבסיס נבי מוסא בשבוע שעבר, אירעה בצהריים תקרית הבטיחות הנוספת בחטיבת הקומנדו, שבמהלכה נפגעו שני לוחמי יחידת דובדבן באורח קל לאחר שאחד מהם בעט ברימון ישן במהלך אימון.
3 צפייה בגלריה
מצבת הקבר של רס"ן איתמר אלחרר
מצבת הקבר של רס"ן איתמר אלחרר
חלקת קברו של רס"ן אלחרר
(צילום: תומר שונם הלוי)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ן אופק אהרון
הלוויתו של רס"ן אופק אהרון
הלווייתו של רס"ן אהרון
(צילום: שאול גולן)
הקצין שירה למוות בשני הקצינים שרוי מאז האירוע במצב נפשי קשה מאוד. למרות הצער הכבד, סגן נ' מלווה על ידי יחידת אגוז והוא מקבל סיוע ממפקדיו. הוא אף השתתף באחת ההלוויות. "הייתי בטוח שמדובר במחבלים", אמר למקורביו. "חשתי סיכון, פחדתי אז יריתי".
ארבעת הלוחמים זיהו את מפקד הצוות כחשוד מטווח של כ-300 מטרים והחלו להתקרב אליו, הוא מצידו שמע את רעש צעדיהם, הסתובב לאחור ומיד פתח באש לאחר שסבר שמדובר באויב שמכוון אליו את נשקו מטווח של כ-10 מטרים. חילופי הצעקות ההדדיים עצרו את הירי תוך רגעים ספורים ובכך נמנע אסון כבד עוד יותר, אך תוך רגעים הבין הקצין הצעיר שפגע אנושות בחבריו ליחידה המובחרת.
מדובר צה"ל נמסר בנוגע להתפתחויות בחקירה: "אירוע הירי מצוי בחקירת מצ"ח ותחקיר פיקודי, בנוסף לצוות מומחים שהוקם לבדיקת האירוע. לא נוכל לפרט מעבר לכך עד סיום החקירה. צה"ל משתתף בצער משפחות החללים וימשיך ללוותן".