תיעוד ממעצר אחד החשודים הבוקר
(צילום: דוברות המשטרה)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (יום שלישי) את מעצרו של ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף, שנעצר הבוקר בחשד למעורבות בגביית כספים באמצעות סחיטה באיומים עבור קרובי משפחתו - אנשי ארגון הפשיעה אבו לטיף. בנוסף הוארך גם מעצרו של ראש הארגון, לטיף אבו לטיף, שנגדו כבר הוגש כתב אישום בפרשת סחיטה באיומים נוספת, שמתנהלת בבית המשפט המחוזי בנצרת. מעצרו של ראש המועצה הוארך עד ליום ראשון, ומעצרו של לטיף הוארך עד יום חמישי.
המעצרים הבוקר הגיעו בעקבות חקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433. ראש מועצת ראמה נעצר כאמור בחשד למעורבות בגביית כספים באמצעות סחיטה באיומים עבור קרובי משפחתו, אנשי ארגון הפשע של משפחת אבו לטיף, יחד עם ראש הארגון. לראש המועצה מיוחס גם חשד לביצוע עבירות של הלבנת הון.
1 צפייה בגלריה
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף בבית המשפט בפברואר
(צילום: נחום סגל)
במשטרה התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, שממנה עלה כי בעלי עסקים מאזור הצפון נסחטו באיומים על ידי אנשי ארגון הפשע, ובמקביל עלה כי במסגרת הליכי בוררות שאותם ניהל ראש המועצה שאוקי, הוא קיבל לפי החשד את כספי הסחיטה עבור הארגון מהקורבנות. במשטרה טוענים עוד כי ראש המועצה שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה במסגרת תפקידו.
החקירה, שנוהלה בשיתוף עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי פרקליטות מחוז צפון, הפכה הבוקר לגלויה עם מעצרם של ראש המועצה וראש ארגון הפשיעה. במקביל נעצרו ועוכבו לחקירה חשודים נוספים שמשתייכים לארגון אבו לטיף.
שאוקי נעצר כבר בחודש פברואר, בפשיטת הענק על ארגון אבו לטיף, בחשד שבין היתר סייע לבני המשפחה וחיבל בפעולות המשטרה. הוא נחשד אז כי סייע לאחד מראשי הארגון, נידאל אבו לטיף, לסחוט את אחד המתלוננים בפרשה ובני משפחתו במאות אלפי שקלים. הוא שוחרר לאחר כשבוע.