2 צפייה בגלריה
צבי סוכות
צבי סוכות
"נקראתי לדגל". צבי סוכות
פעיל הימין תושב יצהר צבי סוכות הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית. סוכות מוכר בחוגי הימין, היה נער גבעות ואף נחקר בעבר בחשד לפעולות תג מחיר. בשנים האחרונות הוא סייע לתושבי עמונה במאבקם ובהקמת היישוב עמיחי. לפני כשנה, יחד עם אנשי תנועת "נחלה", סוכות היה ממקימי "אביתר".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
סוכות גם עורך את הגיליון "גילוי דעת" למגזר הדתי ומשמש יו"ר תנועת "אמונים". לפני כמה חודשים סוכות יזם את התוכנית "שישי ציוני", בה פעל להבאת מתנחלים לטייל במקומות בהם היו פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. "נקראתי לדגל כדי להיות חלק מהנבחרת המובילה את הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', ולהמשיך את מורשת דור המייסדים של תנועת ההתיישבות", אמר. "אני מגיע בשם אחיי היקרים, דור צעיר וחדש שמלא בתחושת הגשמה וגאולה של הארץ, שרוצה להמשיך דרך ארוכה של תורה ואהבת ארץ ישראל כולה".
2 צפייה בגלריה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
משה סעדה. ייתכן שיתמודד
(צילום: אלעד גרשגורן)
סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה עדיין שוקל אם להצטרף לפוליטיקה, ולא מן הנמנע כי יתמודד גם הוא ברשימת הציונות הדתית. סעדה תקף באופן חריף את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן וטען כי "אמת היא לא נר לרגליו". סעדה טען כי כל המערכת הייתה מוכוונת לתיקי נתניהו ולא נתנה לתיקים אחרים "להפריע", כהגדרתו.
סוכות, ואולי גם סעדה, מצטרפים למי שכבר הצהיר על כוונותיו להתמודד ברשימה של הציונות הדתית, בהם העיתונאי ארנון סגל והרבנים משה סלומון ויצחק זאגא. בגזרת יו"ר המפלגה המאבק די סגור, כאשר מול היו"ר הנוכחי בצלאל סמוטריץ מתמודד דב הלברטל שנחשב למועמד עם סיכויים קלושים. אך כאב הראש האמיתי של הרשימה שתורכב יהיה המו"מ מול עוצמה יהודית של חבר הכנסת איתמר בן גביר. ראשי הסיעות עדיין לא חתמו על הסכם חיבור בניהם. בן גביר דורש לחלק את הרשימה חצי חצי ואילו סמוטריץ עדיין לא מוכן.
לרבני הציונות הדתית יש משקל כבד בכל נושא המשא ומתן ובפריימריז בציונות הדתית, והמועמדים מתנהלים מולם בשלל סוגיות. ההערכות הן כי בסופו של דבר הרבנים הם שיכריעו גם בין סמוטריץ לבן גביר. הפריימריז צפויים להיערך ב-23 באוגוסט וסגירת ההתפקדות למפלגה מסתיימת שלושה שבועות קודם לכן.