חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) התייחס ב-ynet radio הבוקר (ראשון) למבצע "ריכוז מאמץ" במזרח ירושלים עליו הכריז יו"ר מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "עם טרור מתמודדים בכוח, הרבה כוח, וגם ביצירתיות וביוזמה, כפי שבן גביר הנחה את משטרת ישראל לפעול, גם במזרח ירושלים. יש שם שכונות שהופקרו במשך עשורים רבים של אנרכיה מוחלטת - לא רק טרור ופשיעה, גם דברים סטנדרטיים שקורים בכל שכונה ועיר בישראל, ארנונה, דו"חות חנייה, רישוי עסקים".
קרויזר לא השיב לשאלה בנוגע לאפשרות שהעונשים הקולקטיביים במזרח ירושלים אותם דרשו בן גביר וחברי סיעתו, מייצרים מוטיבציה לפגוע בישראלים, אך הסכים עם האמירה כי כלי הנשק שנתפסו עד כה במבצע עד כה "הם טיפה בים".
3 צפייה בגלריה
ח"כ יצחק קרויזר
ח"כ יצחק קרויזר
ח"כ יצחק קרויזר
(צילום: משה מזרחי )
3 צפייה בגלריה
מתנחל מסרב לרדת מהעץ במחאה על פינוי כרם באזור בנימין
מתנחל מסרב לרדת מהעץ במחאה על פינוי כרם באזור בנימין
"אפשר היה להגיע להבנה". פינוי הכרם בבנימין בשבוע שעבר
בהתייחס לפינוי הכרם בבנימין בשבוע שעבר, בעקבותיו קרויזר איים בפרישה מהממשלה, אמר כי "היה שם דין ודברים עם מערכת הביטחון, אני חושב שאפשר היה להגיע שם להבנה עם בעלי הכרם. אני לא מעורה לחלוטין בכל הפרטים, אבל לא היה צריך להגיע על הבוקר ולעקור לו בצורה כזו אלימה את הכרם". הוא הבהיר כי "ברגע שאנחנו נראה שהאג'נדה שלנו לא באה לידי ביטוי, נשקול את המשך דרכנו בממשלה".
על מערכת היחסים הסוערת בין בן גביר למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, אמר קרויזר כי "יחסי העבודה שלהם תקינים, הם עובדים בשיתוף פעולה". לאחר שחבר סיעתו ח"כ צביקה פוגל קרא לפיטורי המפכ"ל, אמר קרויזר כי "אם השר לא מסוגל ליישם את האג'נדה שלו עם המפכ"ל, אין סיבה שהמפכ"ל ימשיך". הוא הוסיף כי "מי שמחליט על המשך כהונתו של המפכ"ל זה השר, לא אני ולא אף אחד אחר. חילוקי דעות הם לגיטימיים לחלוטין".
3 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון
מפגינים חוסמים את איילון
"היה צריך להפעיל שם יותר כוח". מפגינים צועדים על כביש איילון דרום, אמש
(צילום: טל שחר)
בהפגנה אמש נגד המהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה, כמה מאות מפגינים חסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום, ללא תיאום עם המשטרה. קרויזר אמר על כך כי "היה צריך להפעיל שם יותר כוח. השר הנחה את המשטרה לפעול באותה מידה גם בהפגנות של ערבים, גם של חרדים וגם של מתנגדי הרפורמה המשפטית. לשיטתי, כרגע זה לא קורה, והדברים האלה מלובנים בחדרי חדרים בין השר לבין המפכ"ל".
קרויזר התייחס גם לדבריו של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שאמר כי "ממשל ביידן ייעץ לנתניהו ללחוץ על הברקס" של המהפכה המשפטית: "אנחנו קשובים להם, מעריכים אותם, אבל אני לא זוכר שאנחנו עוד מדינה בדגל שלהם. מדינת ישראל היא מדינה עצמאית. אין הרבה קשר בין ביקורת לשגריר מהאמריקאי לסגירה תיאורטית של ברז של תקציב, סיוע או וטו באו"ם. יש פה רפורמה שהובטחה לבוחרים, מדינת ישראל תישאר דמוקרטית".

בתוך כך, חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה בריאיון לאולפן ynet את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואמרה כי "היא פעלה בניגוד לכללי האתיקה של שופטים, ופעלה באופן שימנע ממנה את האפשרות לשבת בעתירות נגד הרפורמה" משום שהתבטאה נגדה. לדבריה, חיות "פגעה קשות באמון הציבור ושלחה מסר שגוי לשופטים". גוטליב לא התרשמה מההפגנות ברחבי הארץ אתמול, ואמרה כי "זה לא נוגע בי כהוא זה. קיבלנו את הכוח הליכודי דווקא בגלל הצורך ברפורמה, ונטיב עם אזרחי ישראל".

ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) התייחס באולפן ynet לקריאות להידברות סביב המהפכה המשפטית, ואמר כי "אנחנו לא מתכוונים לוותר לממשלה בסוגיית הפגיעה במערכת המשפט, אלא אם ישהו את החקיקה. כולנו אומרים שיש מה לתקן במערכת המשפט, גם דברים שלא מדברים עליהם כמו עינוי הדין". ביטון קרא לחברי הליכוד "להיות ביטנים", אחרי שחבר הכנסת דוד ביטן אמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שולט באירוע", דהיינו במהפכה המשפטית, וחזה כי המחלוקת סביב המהפכה תסתיים בפשרה. לדברי ביטון, "צריך להקשיב להרבה ביטנים ששותקים היום בליכוד. הם יצטרכו לרדת מהעץ, ואנחנו נחפש הסכמות".
ביטון הדגיש כי כניסה לממשלה "אינה על הפרק. נתניהו מבין את הלחץ שיש בציבור, הוא מבין את מה שקורה בעולם, ולדעתי חברי הקואליציה לא יקבלו את הרפורמות שהם מבקשים. כל מה שנשאר - האם יש סיכוי להגיע להסכמות סביב הנושא הזה במקום לטפל ביוקר המחיה, בתקציב, באינפלציה הגואה".