מג"ב פינה כרם בבנימין. סמוטריץ' לרה"מ: גלנט הפר הסכם בגסות, הקפא את הפינוי

אין שקט בממשלה. הפעם על רקע כרם באזור בנימין. עשרות צעירים מישיבות תיכוניות ומאולפנות הגיעו הבוקר לכרם משפחת בן אליהו בגוש שילה, במטרה למנוע את פינוי הכרם שלפי הטענות נמצא על אדמות פלסטיניות. עמישב מלט, שהגיע לכרם כדי למחות על הפינוי, טיפס לצמרת עץ ברוש ואף התראיין משם לאולפן ynet.
ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הוקפה על-ידי שוטרי מג"ב במהלך פינוי הכרם. וסיפרה: "את מוקפת בגברים ענקיים, כל תנועה הם נצמדים עוד יותר. אחד מהם עשה משהו שאסור היה לעשות. בעולם שלנו קוראים לזה פגיעה מינית".
אחרי שכמעט כל העצים נעקרו וכמעט בסופו של האירוע - הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור זמנית את פינוי הכרם למטרת ניסיון הידברות עם חקלאי המקום. לטענת פעילים בשטח, מדובר ב"תעלול יחצ"ני של נתניהו". שלוש שעות לפני כן תקף בחריפות חסרת תקדים השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' את שר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "אם יש לגלנט בעיה, הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שרבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".
אחרי פינוי הכרם, השר לביטחון לאומי בן גביר מתח ביקורת על רה"מ נתניהו שמעכב את פינוי חאן אל אחמר ובתים במזרח ירושלים. "ממשלת ימין מלא מלא לא יכולה להיות ממשלה שגיבורה רק על יהודים". בן גביר אף טען כי יש להעביר את מג"ב איו"ש לסמכות משרדו בעקבות "התנהלות אלימה וקיצונית של שוטרי מג"ב, בהנחיית שר הביטחון יואב גלנט". מפקד מג"ב ענה לשר: "לא נהיה שק חבטות".
1 צפייה בגלריה
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין
חברת הכנסת לימור סון הר מלך בפינוי הכרם באזור בנימין

סיפורי היום

האינפלציה עלתה ל-5.4%, נמשכת הבלימה בקצב עליית מחירי הדירות. מחיר השכירות עלה ב-7.9% בדירות שבהן הוחלף שוכר – נתון נמוך מעט מהחודש הקודם אך עדיין גבוה.
לבקשת הרצוג נדחו הצבעות על חוקי מריבה. לוין ורוטמן: חקיקת הרפורמה נמשכת.
לפיד הציג את דרישותיו: עצירת החקיקה לחודשיים, הקמת ועדה בראשות הנשיא.
כובתה שריפה גדולה במרכז ירושלים, 40 יולדות פונו.
הערכות: 4 מיליארד דולר יצאו מישראל לבנקים זרים ב-3 השבועות האחרונים.

מה צפוי מחר

החל מהלילה תתבטל החובה לעטות מסכות במקומות המעטים שבהם היא עוד הייתה קיימת - מוסדות רפואיים ובתי אבות. שתי הגבלות הקורונה היחידות שנשארו בתוקף: בידוד ביתי למאומתים וחובת עטיית מסכות למאומתים בדרך לבידוד.

התחזית

היום היה מעונן חלקית וומחר יהיה דומה - כשיירד גשם מקומי בעיקר בשעות הבוקר. בסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא תורגש עלייה במידות החום ומזג האוויר יהיה נוח במהלך היום ומתאים לטיולים ופעילויות מחוץ לבית. כרגע בטווח התחזית לא צפויה מערכת גשם משמעותית.

מה חיפשו היום בגוגל?

יאיר שרקי. כתב חדשות 12 חשף אמש ברשתות החברתיות את נטיותיו המיניות והוסיף כי למרות שהוא יודע שדבריו יצערו את היקרים לו, הוא לא רוצה להסתיר את האמת יותר: "ניסיתי להתעלם, שנים. ואז לדחוק. ולהדחיק. ולטפל".
שרקי זכה לתמיכה רבה בקרב שרים וחברי כנסת מסיעות רבות. היציאה מהארון הכתה גלים גם בציונות הדתית ואפילו בציבור החרדי.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אחרי שעות של חיפושים, סאי הלמור שברח אמש מהספארי, נמצא הבוקר בריא ושלם בפארק הלאומי ברמת גן, הנמצא בסמוך.
(צילום: ניצן דרור, ירון ברנר)
האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה הכריזה על המועמדים לפרסי הטלוויזיה. בקטגוריה היוקרתית סדרת הדרמה הטובה ביותר, כאן מוביל עם 3 מועמדויות ("טהרן", "מנאייכ" ו"שעת אפס") ו-yes מיד אחריו עם שתיים ("פאודה" ו"ריקוד האש").
"מאסק הורה להציף את טוויטר בציוצים שלו": המיליארדר זעם על כך שציוץ שלו על הסופרבול קיבל פחות חשיפות מציוץ דומה של הנשיא ביידן, והורה לעובדים לשנות את האלגוריתם לטובתו - כך חשף ניוזלטר הטכנולוגיה פלטפורמר.
מיני חשפה קבריולה חשמלית, עם גג נפתח. אז לקחנו אותה לסיבוב.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?