מיד לאחר חשיפת החשדות החמורים לפגיעה בפעוטות בגן "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, הזמינו חוקרי המשטרה את לידור ובעלה לצפות בסרטון שתיעד את דניאל לייבוביץ' (30) מניפה את בתם מהלול בחולצתה כאילו הייתה חפץ. "היא הרימה אותה כמו טיטול, אחר כך משליכה אותה על מזרן, מרימה אותה בצורה בהמתית לכיסא האוכל ודוחפת לה מוצץ לפה כשכל הזמן הבת שלי בוכה", סיפרה האם לידור בדמעות.
אתמול הותר לפרסום כי לייבוביץ' ואמה בעלת הגן אורלי דוידוביץ' (55) הן החשודות בהתעללות בפעוטות, בתקיפה ובאי דיווח. המשטרה הודיעה כי אספה ממצאים שמעלים חשד ממשי לאלימות פיזית קשה ב"גן הזוועות" בכמה מועדים שונים. במקביל הוצא לגן צו סגירה מנהלי שבו נכתב כי ההחלטה התקבלה "לנוכח אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת".
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר למנהלת פעוטון וביתה הגננת החשודות בהתעללות בפעוטות בגן בפתח תקווה
הארכת מעצר למנהלת פעוטון וביתה הגננת החשודות בהתעללות בפעוטות בגן בפתח תקווה
דניאל לייבוביץ' ואורלי דוידוביץ' בבית המשפט
(צילום: אביגיל עוזי)
במצלמות האבטחה בגן תועדו כ-20 מקרי אלימות שכוללים בין היתר הטחה, טלטול, הזנחה ומשיכה בשיער בצורה אגרסיבית של פעוטות בני שנה עד שלוש. לפני כמה שבועות הקימו חמישה הורים קבוצת וואטסאפ ובמהלך השיחות סיפרו כמה מהם על שינויים בהתנהגות ילדיהם. בעקבות כך החליטו ההורים לשים מכשיר הקלטה בסתר בתיק של אחת הפעוטות.
"מה שעורר את החשד שלנו זו תמונה שהגננת העלתה, רואים שם בצד ילד שיושב בטרמפולינה אבל שוכב הפוך", סיפרה לידור. "כמה דקות לאחר מכן הגננת מחקה את התמונה והעלתה תמונה אחרת שבה 'נחתך' אותו ילד בטרמפולינה. החלטנו לשלוח ילדה עם מכשיר הקלטה ומה ששמענו היה נורא ואיום".
לדברי אמה של הפעוטה, "שמענו בהקלטות דברים מזוויעים, קללות, התבטאויות מבזות. את אחד הילדים הגננת מכנה 'שטן', על ילד אחר הן אומרות ביניהן 'האימא שלו שטן', לכמה ילדות הן אמרו 'אתן לא צריכות לאכול, אתן שמנות', לאחד היא אמרה 'יא טמבל' ולכמה ילדים היא אמרה 'עוד שנייה אני שמה אתכם בעונש'. היום אני מתפוצצת ממה שנחשפנו אליו".

בהקלטה שתוכנה פורסם כאן אתמול, עלה כי לייבוביץ' שמה חיתולים לילדים גמולים מבלי שההורים יידעו על כך. "אמרתי לא לשים לפני שהורים באים", כעסה עליה אמה דוידוביץ', והבת ענתה: "אבל אני לא יכולה. אני לא יכולה להיות עם כל הילדים, גם לדאוג שלא יהיה בכי, גם לתת להם לאכול, גם וגם וגם וגם. אני לא יכולה, יש לי רק שתי ידיים. אז תיכף היינו אולי מנקות קקי מהרצפה? את היית מנקה קקי מהרצפה?".
בהמשך הבהירה בעלת הגן דוידוביץ' לבתה שתשקר להורים: "אני אגיד שאני לא ידעתי, אני לא אסביר, אני אגיד שאני לא הייתי פה". הבת הגננת הגיבה: "אני לא אעבוד כמו בת זונה וגם אנקה קקי מהרצפה".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מ"פעוטון הזוועות" בפתח תקווה
תיעוד מ"פעוטון הזוועות" בפתח תקווה
תיעוד הגננת לייבוביץ' מניפה את בתה של לידור

בהקלטה נשמעת אחת מהן אומרת: "היינו צריכות להכריח אותה, אין דבר כזה לא רוצה להיכנס לשירותים בבוקר. היא לא מחליטה". אחר כך דוידוביץ' אומרת לילדה עצמה: "אין דבר כזה שלא הולכים לעשות פיפי בשירותים. את שומעת? את לא אומרת לי יותר לא. אין דבר כזה לא לעשות פיפי בשירותים, אין חיה כזאת. הם היו בבית עכשיו אז כל דבר הם יגידו לא. בבית פינקו אותם".
בהקלטה נוספת נשמע איום לעבר הילדים: "אני אבוא עוד מעט ומי שלא יצבע יקבל עונש ממני. אם אני אבוא ואת לא תצבעי יפה, תקבלי עונש". בהמשך צועקת אחת הגננות על ילדה "תלכי מפה כבר, תלכי מפה כבר" - ואז במשך דקות ארוכות נשמעות צרחות ולצדן בכי קורע לב.
4 צפייה בגלריה
אורלי דוידוביץ'
אורלי דוידוביץ'
דוידוביץ' צירפה לתמונה בפייסבוק: "הגן שלנו מגנה אלימות"
4 צפייה בגלריה
דניאל דוידוביץ' הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן
דניאל דוידוביץ' הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן
דניאל לייבוביץ'
(מתוך פייסבוק )
לידור ובעלה מרגישים תחושה של בגידה לנוכח העובדה ששתי החשודות קרובות משפחה של הבעל. "אלה אנשים שיושבים איתנו לאכול ארוחות שבת, ופתאום להיחשף לכאלו מראות זה פשוט זוועה", סיפרה לידור. "לפני מספר שבועות שלחתי לאורלי תמונה שצולמה ממעון אחר בעיר שהיו לגביו חשדות. בתגובה שלה, שבדיעבד הייתה שקר מוחלט, היא אמרה 'אני בארוחה ואני לא יכולה להמשיך'.
"בדיוק באותו הזמן היא הייתה יחד עם בתה שותפות לפשעים חמורים, להתעללות מרושעת, לרוע ואכזריות כלפי פעוטות חפים מפשע. עד יומי האחרון לא אוכל לסלוח לעצמי שבתי חוותה כזאת התעללות והשפלה. בעלי הולך סהרורי בבית עם אותו המשפט 'אני לא מאמין', ואנחנו מבינים כיום כהורים מדוע בתי בכתה וסירבה ללכת למעון. הסטירה שחטפנו היא איומה, הרוע הזה בלתי נתפש".

לידור סיפרה כי ההורים נחשפו לזוועות נוספות. "היה מקרה שבו רואים את דניאל בועטת באחד הילדים. אין ילד שלא נפגע ממה שראינו, זה לא פוסח על אף אחד. יש ילדה שדוחפים לה אוכל בכוח והיא לא רוצה, פשוט מאביסים אותה באוכל שזה נורא. משפילים ילדים, מקללים, לא להאמין מה שחווינו".
האם אמרה בבכי: "נותרנו מצולקים לכל החיים, הן חייבות להינמק בכלא. לא מעניין אותי מי מהן עשתה יותר, שתיהן אשמות. קשר השתיקה הוא לא פחות חמור. הן פשוט התנהגו ברוע ובמפלצתיות והן חייבות לשלם את המחיר. אנחנו מבחינתנו לא נשקוט ולא ננוח, לקחנו עורכי דין ונילחם בהן עד חורמה".