פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פרווין גברהיווט, בת 38 מקריית ים, בגין הצתת בית עסק בעיר, משום שלטענתה נמכר בו בשר שאינו כשר. הפרקליטות מייחסת לגברהיווט עבירת הצתה שהעונש המקסימלי עליה יכול להגיע ל-20 שנות מאסר. כמו כן, מואשמת האישה בהיזק בזדון, איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
גברהיווט נכנסה ב-6 בפברואר בשעה שלוש בצהריים למסעדת "אמריקן בורגר" ברחוב מרטין בובר בקריית ים, וביררה עם הבעלים איזה אוכל מוגש במסעדה. בעל המקום השיב לה כי הוא מוכר בשרים, ובתגובה אמרה לו הנאשמת כי מדובר באוכל לא כשר. בעל המקום השיב לה כי האוכל כשר.
2 צפייה בגלריה
הצתת עסק בקריית ים כיוון שאינו כשר
הצתת עסק בקריית ים כיוון שאינו כשר
הנאשמת שופכת את הבנזין. תיעוד
בהמשך ביקשה גברהיווט צ'יפס, ובעל המסעדה הבהיר לה כי הוא מטוגן בשמן בשרי, אך היא עמדה על הזמנתה ורכשה את המנה. במהלך הכנת הצ'יפס, כך נטען, אמרה האישה: "אללה ייסתר, פיקוח נפש".
למחרת, הגיעה גברהיווט לרחבה הממוקמת מול הכניסה למסעדה כשהיא מצוידת במיכל תרסיס בצבע אדום. "כל זאת כדי להרוס או לפגוע במזיד בנכס שלא כדין", לשון כתב האישום. "הנאשמת ריססה על רצפת הרחבה את המילים: 'לא כשר', 'טרף', 'תואווה' וכן ריססה צבע על עמוד הניצב ברחבה, וזאת שלא כדין".
כשהבחין בעל המסעדה במעשים הוא יצא לקראתה וביקש ממה לחדול. בעל העסק נטל מידה את המיכל והניחו על ספסל סמוך. בתגובה, לקחה גברהיווט את המיכל שוב וריססה פעם נוספת על רצפת הרחבה. היא איימה לפגוע בבעל המסעדה ואמרה לו, "טוב, אם לא אני אעשה את זה עכשיו אני אעשה את זה אחר כך כשיהיה סגור".
2 צפייה בגלריה
הצתת עסק בקריית ים כיוון שאינו כשר
הצתת עסק בקריית ים כיוון שאינו כשר
רגע ההצתה
באותו היום לאחר השעה 20:00 החל בעל המסעדה לסגור את בית העסק. גברהיווט ישבה באותו הזמן בבית קפה הסמוך למסעדה. "בהמשך, כשברחבה ובבית הקפה נכחו אנשים, ניגשה הנאשמת אל פתח המסעדה, שפכה לאורכו בנזין והציתה אותו במזיד באמצעות מצית", טען התובע. באותו הרגע פרצה שריפה בפתח המסעדה, ולמרבה המזל בעל העסק פתח את דלת הכניסה כדי להציל את חייו וקפץ החוצה מעל האש הבוערת.
כתוצאה ממעשי הנאשמת השריפה במסעדה גרמה נזק כספי בסך של כאלף שקלים. כמו כן, נגרמו לבעל המסעדה חבלות בידיו. "במעשיה, שילחה הנאשמת אש במזיד בדבר לא לה וגרמה נזק ברכוש וגוף", נטען בכתב האישום. "הנאשמת הרסה ופגעה בנכס במזיד שלא כדין, איימה בפגיעה שלא כדין בנכסיו של המתלונן בכוונה להפחידו, תקפה אותו וגרמה לו חבלות של ממש".
עו"ד תומר נוהעו"ד תומר נוה
הפרקליטות ציינה כי ברשותה עדותו של בעל המסעדה, תיעוד ממצלמות אבטחה וכן עדויות של אזרחים שהעידו כי הבחינו בנאשמת מבצעת את המעשה ומתוודה בפני אחת מהם כי עשתה זאת מאחר שהמקום לא כשר. בנוסף, העידו אביה, אחיה ואחותה של הנאשמת כי בעת האירוע היא לא הייתה בבית, ושהם מזהים אותה במצלמות אבטחה של תחנת דלק. זאת ועוד, שלושה עובדים בתחנת הדלק סיפרו בערב האירוע שהנאשמת הגיעה לתחנה ורכשה בקבוק מים. היא ביקשה לרוקן אותו ולמלא אותו בבנזין ועזבה את התחנה עם בקבוק של ליטר בנזין.
בקרוב, ידון השופט ניצן סילמן בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. סנגורה, עו"ד תומר נוה, אמר: "כתב האישום הוגש היום ואנו טרם קיבלנו את חומרי החקירה. עם קבלת החומרים נגיב בצורה סדורה בבית המשפט".