3 צפייה בגלריה
בני הזוג היימן בנתב"ג עם התינוק שלהם ריין בנתב"ג
בני הזוג היימן בנתב"ג עם התינוק שלהם ריין בנתב"ג
שרית ואלכס היימן עם בנם ריין בנתב"ג, היום
כחצי שנה לאחר שבנם נולד בגיאורגיה בעזרת תהליך פונדקות, בני הזוג שרית ואלכס היימן הצליחו לחזור היום (ראשון) לארץ יחד עם התינוק. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הסיבה שבגינה בנם לא הורשה להיכנס לארץ עד כה הייתה מוצאה של האם הפונדקית - פליטת מלחמה אוקראינית שהוברחה לגיאורגיה לצורך הלידה.
לאחר הלידה, האם הפונדקאית חזרה לארצה ומשרד הפנים בגיאורגיה לא היה מוכן להנפיק לתינוק תעודת לידה מאחר שנולד לפליטה. ללא תעודת לידה, אין אפשרות להוציא לתינוק דרכון ולחזור לארץ. משרד הפנים המקומי העביר את הנושא להכרעת בית המשפט בטביליסי. פריצת הדרך הגיעה לבסוף בעקבות ביקורו של שר המשפטים גדעון סער במדינה, אז נפגש עם עמיתו ראטי בראגדזה.
סער העלה את הנושא בפגישתו עם בראגדזה, שהתערב באופן אישי ושמר על שיח שוטף עם שגרירת ישראל בגיאורגיה הדס מיצד ושגריר גיאורגיה בישראל לאשה שווניה. לבסוף, נמצא פתרון לקבלת תעודת הלידה המיוחלת, שאפשר את הגעתו של התינוק ריין לארץ.
3 צפייה בגלריה
שרית ואלכס היימן עם התינוק ריין
שרית ואלכס היימן עם התינוק ריין
"זה הפך למסע מפרך, מתיש וחסר וודאות". בני הזוג עם בנם התינוק בגיאורגיה
3 צפייה בגלריה
שר המשפטים סער עם שר המשפטים הגיאורגי
שר המשפטים סער עם שר המשפטים הגיאורגי
סער ושר המשפטים הגיאורגי
לפני כניסתו של סער לסיפור, בני הזוג פנו לשגרירות ישראל בגיאורגיה עקב ההבנה שההכרעה בבית המשפט עלולה לקחת זמן רב. עם זאת, בשגרירות הודיעו להם שלא יוכלו להתערב בהליך המשפטי והקונסולית ייעצה להם לבקש מעורך דינם לפנות לבית המשפט בבקשה להאיץ את הטיפול במקרה.
בינתיים, האבא אלכס נאלץ לחזור הביתה לעבודה בישראל, ושרית שהתה עם התינוק לבדה. "מה שהיה אמור להיות חגיגה של הודיה ואהבה הפך למסע מפרך, מתיש וחסר וודאות", אמרה. "מזה כמה חודשים שאני לא בארץ. זה התחיל ממסע בריחה של הפונדקאית המדהימה שלנו מהמלחמה באוקראינה לגיאורגיה. זה לכשלעצמו היה מבצע מטורף, שלאחריו רק חיכינו שיוולד התינוק שלנו. והנה גם לאחר שנולד, אנחנו לא יכולים לעזוב את גיאורגיה. למה? כי המערכת לא יודעת איך לרשום ילד שנולד לפליטה".
שר המשפטים גדעון סער מסר בתגובה: "אני מודה לשר המשפטים הגאורגי ראטי בראגדזה בשם ממשלת ישראל ובשם המשפחה על מעורבתו בסיוע לסיום הפרשה. המלחמה באוקראינה יוצרת מצבים מורכבים עבור אזרחי מדינות רבות וגם עבור אזרחים ישראלים. הביקורים המדיניים ההדדיים שקיימתי עם השר הגאורגי, לצד חתימת ההסכם לשיתוף פעולה והנכונות של השר לסייע לאזרחי ישראל בסיטואציות אנושיות קשות - מעידים על הידידות האמיצה בין המדינות, אשר פעלנו להעמיקה".