כלי הנשק יגיעו לידיים של הפקחים: המשרד לביטחון לאומי הודיע היום (רביעי) כי יאפשר לפקחי החברה העירונית לביטחון וסדר של עיריית ראשון לציון לשאת אקדחים שעד כה הם לא הורשו לקבל בגלל ענייני בירוקרטיה. ההודעה בנושא התקבלה בהמשך לבקשת ראש העיר רז קינסטליך ומנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי תת-ניצב בדימוס מוטי נחמני.
בתחילת השבוע פורסם ב-ynet כי 100 אקדחים שהעירייה רכשה בתחילת השבוע עבור פקחיה מוחזקים בכספת, אחרי שבמשרד לביטחון לאומי נטען כי הם לא רשאים לשאת כלי נשק. בחברה לביטחון וסדר ציבורי טענו כי הסיבה לכך היא שהפקחים מועסקים בחברת בת של העירייה.
2 צפייה בגלריה
כלי נשק של עיריית ראשון לציון
כלי נשק של עיריית ראשון לציון
האקדחים שרכשה עיריית ראשל"צ
(צילום: עיריית ראשון לציון)
בפגישה שנערכה הבוקר בין מנהלי החברה לביטחון וסדר ציבורי למנהלת מחוז מרכז במשרד לביטחון לאומי אורלי צרפתי, הוצג המתווה שיאפשר לחדש את מתן רישיונות כלי הנשק לפקחי העירייה. המהלך נעשה במטרה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי העיר, ולפעול ביעילות בעת חירום כנגד מפגעים רצחניים. במקביל, סוכם כי החברה העירונית ועיריית ראשון לציון יפעלו כדי להסדיר רישוי קבוע.
בכל משמרת מופעלים עד 32 ניידות סיור, ביטחון, פיקוח ושיטור עירוני בעיר. הפריסה ויכולת התגובה של כוחות החברה לביטחון הן מיטביות, כך שבשעת אירוע חירום הפקחים הם בין הראשונים להגיב וביכולתם אף לסיים את האירוע מיידית. כך בדיוק כפי שפעל סייר יחידת סל"ע של עיריית תל אביב-יפו, שחיסל בסוף השבוע את המחבל שרצח את חברו חן אמיר ברחוב מונטיפיורי בעיר.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
זירת הפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב. "ביכולתינו לתרום לביטחון תושבי ראשל"צ"
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי נחמני שיבח את החלטתה של מנהלת המחוז צרפתי, ואמר: "אני רואה לנגד עיניי את ביטחונם של תושבי ראשון לציון. ביכולתנו לתרום ולשפר את רמת הביטחון ואת תחושת הביטחון שלהם. מדובר בפקחים שעברו הכשרה, הפרוסים ברחבי העיר ומיומנים להגיב מיידית לאירועי ביטחון".
בחברה לביטחון מעריכים כי כבר בימים הקרובים יצוידו מחדש כלל הפקחים בכלי הנשק.