(צילום: שמוליק דודפור)

שר המשפטים גדעון סער הודיע כי בכוונתו להביא בשבוע הבא לדיון בממשלה את שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, וימליץ לבחור בעו"ד גלי בהרב-מיארה. בהודעה שפרסם כתב סער כי "חובתי ואחריותי להביא לתפקיד חשוב זה, שאין חשוב ממנו למערכת המשפט, את המועמד הטוב ביותר. אחריות זאת בכוונתי לממש במינוי זה". בסביבת סער בטוחים כי שרי הממשלה יבחרו בעו"ד בהרב-מיארה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד גלי בהרב־מיארה והשר גדעון סער
עו"ד גלי בהרב־מיארה והשר גדעון סער
בהרב-מיארה וסער. "מי שתקפו אותה אינם מכירים אותה, את יכולותיה ואת כישוריה"
(צילום: יאיר שגיא, קובי קואנקס)
סער הוסיף כי "ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אישה לתפקיד זה. אך אציע למנות את עו"ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר".
הוא ציין כי "עו"ד בהרב-מיארה ניהלה את פרקליטות המחוז הגדולה ביותר. היא מומחית למשפט מנהלי ואזרחי והקימה את המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז. היא ניהלה תיקי ענק. הופיעה אינספור פעמים בכל ערכאות השיפוט. היא חקרה עדים והעריכה ראיות, טענה טיעונים וסיכמה סיכומים יותר מכל מועמד אחר שהופיע בפני הוועדה. היא עשתה זאת בייצוגה את המדינה ואת האינטרס הציבורי. היא שפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות, אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים. בעבודתה טיפלה במגוון של נושאים, לרבות בנושאים שנוגעים לביטחון המדינה. ניסיונה המקצועי והניהולי יהיה לעזר רב במאמצים לשפר את תפקוד ויעילות המערכת כולה.
"היא מכירה היטב את משרד המשפטים, את השירות המשפטי הציבורי כולו, את משרדי הממשלה ולשכותיהם המשפטיות ואת עבודתם. אחרי עשרות שנים בשירות הציבורי, היא עבדה בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי וחוותה את השירות הציבורי מנקודת מבטו של הציבור", הוסיף סער. "למיטב הכרתי ושיפוטי, היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי. זאת, בנוסף לכישורים משפטיים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. היא ציונית, אכפתית וממלכתית".
בנט על מנדלבליט: "כולנו חייבים לך תודה גדולה"
(צילום: לע"מ)

סער הוסיף כי "כל מי שתקפו אותה בשבועות החולפים וביתר שאת ביממה האחרונה אינם מכירים אותה כלל, את יכולותיה ואת כישוריה. מצער שיש מי שמנסים לשלול מראש את מי שעומדת לשאת, בשירות המדינה, באחריות כה כבדה. וזה נעשה רק מטעם אחד: שאני, בהתאם לסמכותי, הצעתי את מועמדותה. תפקיד היועמ"ש הוא תפקיד קשה מאוד ומאתגר. הוא יקר לי מאוד ויקר לכל מי שחשוב לו שישראל תוסיף להיות מדינה מתוקנת. אני מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי המבוססת על הכרתי בדבר טובת מערכת המשפט ומדינת ישראל".
אמש המליצה ועדת האיתור לבחירת היועמ"ש על שלושה מועמדים לתפקיד: עו"ד בהרב-מיארה, ד"ר רועי שיינדורף ועו"ד איתי אופיר. בהרב-מיארה כיהנה בעבר במשך שמונה שנים כפרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי), ומאז פרישתה שימשה כיועצת במשרד עורכי הדין "תדמור ושות'". בשנה האחרונה היא מילאה תפקידים בוועדות ציבוריות, בהן הוועדה המייעצת לחוק בתי המשפט לעניינים מנהליים והוועדה המייעצת לסדר דין אזרחי. היא גם שימשה יו"ר הוועדה לבחינת כשירות מינויים בתאגידים העירוניים במשרד הפנים וחברה במועצת בתי הדין המנהליים.
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
יסיים את כהונתו מחר. מנדלבליט
(צילום: מארק ישראל סלם)
אתמול נפרדו ראש הממשלה נפתלי בנט ושריו בישיבת הממשלה השבועית מהיועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט, שכהונתו בת שש השנים תסתיים מחר. "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור", אמר מנדלבליט בפרידתו מהממשלה, כשהוא רומז לימי הממשלה הקודמת. "היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, תחת הכותרת של 'משילות', אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תוך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית".