3 צפייה בגלריה
עופר אוחנה
עופר אוחנה
עופר אוחנה
(צילום: מוטי קמחי)
כחודשיים לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע ירי בקריית ארבע לאחר שהגיע למקום כדי לסייע לפצועים אחרים, החובש עופר אוחנה צפוי להתייצב בצהריים (שני) בבית המשפט העליון בירושלים ולדרוש מבג"ץ שיורה על הריסת בית המחבל שירה בו.
הדיון יתקיים בשעה 13:30, בעקבות עתירה שהגישה משפחתו של המחבל מוחמד ג'עברי בדרישה למנוע את הריסת ביתם. "מדובר במשפחת מחבלים עם דם על הידיים, משפחה חמאסניקית", מסר עופר אוחנה, תושב חברון בן 50, לקראת הדיון. "זה לא הפיגוע הראשון שיוצא מהמשפחה הזאת. אחיו של המחבל רצח את רינה דידובסקי ז"ל ואת אליהו בן עמי ז"ל. הוא נעצר ושוחרר בעסקת שליט. בתור חובש טיפלתי ברינה ולצערי היא נפטרה לנו בידיים. אליהו נפטר מאוחר יותר בדרך לבית החולים".

הפיגוע אירע בסוף חודש אוקטובר, אז הגיע רונן חנניה, תושב קריית ארבע, יחד עם בנו למכולת פלסטינית בשטח שבין קריית ארבע לחברון - שם המחבל הפלסטיני מוחמד ג'עברי פתח באש לעברם עם רובה מסוג M-16. כתוצאה מהירי נהרג חנניה ובנו נפצע באורח קל. אוחנה, חובש שפועל בגזרה כבר 34 שנה, הגיע מיד עם איש ביטחון למקום, ואז המחבל ירה גם לעברם.
אוחנה נפצע כאמור באורח קשה ואיש הביטחון נפצע באורח קל. לאחר מכן הגיעו לזירה הרבש"ץ של קריית ארבע שדרס את המחבל, שחוסל לאחר מכן על ידי חייל בבגדים אזרחיים שהיה בחופשה מהצבא.
3 צפייה בגלריה
רונן חנניה
רונן חנניה
רונן חנניה ז"ל. נרצח בפיגוע בקריית ארבע
3 צפייה בגלריה
צילום ארכיון של החובש עופר אוחנה שנפצע ב פיגוע ליד קריית ארבע מסייע ללוחמים
צילום ארכיון של החובש עופר אוחנה שנפצע ב פיגוע ליד קריית ארבע מסייע ללוחמים
"חייבים לתת לצה"ל להרוס את בית המחבל". אוחנה מסייע לחייל שנפצע, ארכיון
(צילום: הצלה ללא גבולות)
אוחנה הוסיף לקראת הדיון בבית המשפט היום: "המחבל היה מפוקס מאד, הוא ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא רצח את רונן חנניה הי"ד, הלך וחזר לאחר זמן מה מתוך מטרה לרצוח את כוחות הרפואה והחילוץ. זה פיגוע חמור וקשה. ההרתעה חשובה, חייבים לתת לצה"ל להרוס את בית המחבל. למשפחה הזאת אסור שיהיה בית, חייבים לתת לצה"ל לנצח את הטרור ולתת לו את הכלים לפעול נגד המרצחים".
עו"ד אופיר שטיינרעו"ד אופיר שטיינרצילום: רעות שטיינר
מלבד אוחנה צפויים להתייצב לדיון בני משפחתו של רונן חנניה שנרצח בפיגוע, כשהם מלווים בעו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו. "נלווה את נפגעי האיבה ונוודא שיישמע קולם, בתקווה שבג"ץ יעמיד מול עיניו את נפגעי הטרור ומשפחותיהם ואת ההרתעה תחילה", מסר עו"ד אופיר שטיינר לקראת הדיון. "הריסת בתי מחבלים נמצאה יעילה במניעת טרור ובמניעת הוספת משפחות נוספות למעגל השכול. הנפגעים יגיעו על מנת להזכיר את מחיר השכול, בתקווה ששיקול זה יכריע את הכף".