חניכות וחניכים לשעבר בעמותת "אריות יהודה" שמכשירה בני נוער להעצמת יכולותיהם לשירות הצבאי לא ממש מופתעים מהפרסום על מעצרו של מנכ"ל העמותה, יוסף אוחיון, בחשד לביצוע עבירות מין בנערות. "הוא היה אדם פתוח, ולא הייתה לו בעיה לדבר על מין", טענה אמש (שני) חניכה לשעבר בשיחה עם ynet.
היחידה ללחימה בפשיעה של משטרת מחוז ירושלים ניהלה באחרונה חקירה סמויה אחרי אוחיון. לפי החשד, במהלך פעילות העמותה באזור ירושלים יצר אוחיון קשרים עם חניכות תוך מצג שווא על אודות עברו הצבאי והמקצועי וכך רכש את אמונן.
אמש הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של המנכ"ל בביתו בבירה. העבירות המיוחסות לו הן קשירת קשר לביצוע פשע, בעילת שתי נערות תוך ניצול יחסי תלות, מרות חינוך או השגחה תוך הבטחת שווא לנישואין, איומים, שיבוש הליכי משפט ואספקת או רכישת משקה משכר לקטין.
2 צפייה בגלריה
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
יוסף אוחיון
(צילום: גיל יוחנן)
"הזמן שלי בעמותה היה מאוד משמעותי בשבילי", סיפרה צעירה שהייתה חניכה במשך שנתיים בעמותה שבה עובד המנכ"ל אוחיון גם כמדריך ראשי מ-2011. "מהחוויה שלי ראיתי בו מבוגר בעל הרבה ידע, ושיתפתי אותו בהרבה דברים אישיים ולא הרגשתי משהו חריג. הרגשתי יחסי חניך-מדריך. שמעתי מילדים בבית הספר שלי שדיבר על זה שהוא הטריד חניכה, אבל מעבר לשמועות לא ראיתי שום דבר".
החניכה לשעבר אמרה עוד: "היו כל מיני שמועות של ילדים בנוגע למנכ"ל. היו חניכים בקבוצה שהסתכלו עליו כבן אדם שיודע את כל התשובות לשאלות שלהם. זה היה ברמה מאוד מוגזמת מצד החניכים שמאוד העריצו אותו. אני יכולה להבין איך מצב כזה יכול לקרות. הרגשנו שאנחנו יכולות לבוא ולספר לו דברים אישיים. מאוד תפסנו ממנו בן אדם עם הרבה ידע, אבל לפעמים הוא היה מפריז ואמר דברים לא הגיוניים. קשה לשמוע שיש בנות שהוא יכול היה לנצל אותן מתוך המעמד שלו".

"הם לא יודעים איפה לקבור את עצמם"

חניכה אחרת הגיעה לפני שנה לעמותת "אריות יהודה" אחרי ששמעה עליה בבית הספר שבו למדה כדי להתקבל לתפקיד פיזי בצה"ל. "הייתה לי אינטראקציה עם יוסף. לא היה לי שום דבר חריג איתו, אבל ראיתי איך כולם מעריצים אותו וסוגדים לו בצורה קיצונית", סיפרה החניכה לשעבר. "תמיד אנשים אמרו לי שאני נמצאת בכת ובמקום שלא טוב, רק בדיעבד אני מבינה שמדובר בכת".
החניכה סיפרה כי חבריה שעדיין פעילים בעמותה מתקשים לעכל את דבר מעצרו של המנכ"ל. "הם מגיבים שם בצורה קיצונית, כולם בהיסטריה ולא יודעים איפה לקבור את עצמם. יוסף היה דמות להערצה בשבילם, יש כאלה שעושים כל מה שהוא אומר בקטע מוגזם. קשה להם להאמין שהוא פגע בנערות. הוא תמיד עשה הרצאות נגד פגיעות מיניות ושצריך להיזהר. אני ממש בהלם כי גם בשבילי הוא היה דמות להערצה".
2 צפייה בגלריה
קבוצת חניכים של עמותת אריות יהודה
קבוצת חניכים של עמותת אריות יהודה
נערות ונערים בפעילות העמותה
(מתוך פייסבוק)
היא אמרה עוד: "שמעתי כל הזמן שהוא אמר לאנשים לעזוב את הבית ושהוא משפיע על אנשים לרעה, ובגלל שיש לו הרבה השפעה הוא עושה שטיפות מוח. שמעתי על נערות שהוא היה גורם להן לעזוב את הבית. הדיבור על פגיעות מיניות תמיד היה שם. תמיד דיברו על זה שיכול להיות שהוא פוגע מינית או שיגרום לנו לעשות דברים שאנחנו לא רוצות. זה פשוט מטורף כי הייתי שנה שם ובמשך שעות על שעות היינו יושבים ומקשיבים לו".
בית משפט השלום בירושלים האריך אמש את מעצרו של אוחיון בשבוע. נציג המשטרה רב-סמל מתקדם ברק דאוקי ציין בדיון כי מדובר בפרשה מאוד חמורה. "יש לנו עוד עשרות פעולות חקירה לבצע. הבקשה להארכת מעצר היא ראשונית לגמרי ואין לי שום ספק שהפעולות המבוקשות יולידו נוספות. אני מבקש מבית המשפט להאריך את המעצר כדי לתת ליחידה החוקרת לעבוד על התיק", ציין נציג המשטרה.
רס"ב דאוקי אמר עוד: "חומרי החקירה מעלים מקרים מזעזעים ומצמררים שבהם המשיב תוך ניצול תפקידו בו הוא נמצא ביחסי מרות ותוך מצג שווא על עברו הצבאי המפואר לכאורה, ביצע את המעשים המיוחסים לו ועל פי החשד נהג לקיים עם נערות יחסי מין ויחסי מרות סדיסטיים, ויצר מעין כת שבה הוא אליל של אותן בנות, אותן ניצל לרעה במסגרת העמותה שאמורה לעזור לבני נוער בחברה ובצבא".
עו"ד נגה ויזל, פרקליטתו של אוחיון, אמרה בתגובה: "מדובר בבחור צעיר שהקים בעשר אצבעותיו עמותה לתפארת שפועלת בקרב בני נוער לפני גיוס לצה"ל, במהלך השנים סייע מרשי למאות ואף לאלפי בני נוער גם כאלו בסיכון והפך את עתידם לוורוד יותר. הדברים עדיין בחקירה, וצר לי שבית המשפט התיר לפרסם את שמו של מרשי ובכך הוא פגע במתלוננים שחלקם נחשפו כבר בכלי התקשורת וברשתות החברתיות. מרשי מכחיש מכול וכול את האירועים המיוחסים לו".
פורסם לראשונה: 22:12, 16.05.22