תושבי עכו אמנם הזדעזעו לשמוע הבוקר (חמישי) על ניסיון הלינץ' הקשה שהתרחש בנמל אמש, אך למרבה הצער לא הופתעו. מאז ההתפרעויות ומעשי הלינץ' במהלך מבצע "שומר החומות" בשנה שעברה, מקרי אלימות של ערבים נגד יהודים הפכו לחלק מהשגרה בעיר. שהרשויות פוטרות כמעשי קונדס או כאלימות בין בני נוער.
בד בבד, מהאלימות המובהקת והמתועדת שהובילה את האחים הצעירים אלקנה ובניה מועטי לאשפוז בבית החולים קשה יותר להתעלם, והמשטרה אכן עצרה במהלך היום ארבעה מבין החשודים בתקיפתם. עם זאת, בית משפט השלום בעכו הורה לשחררם עד שעות הערב.
3 צפייה בגלריה
הפציעה כתוצאה מהתקיפה
הפציעה כתוצאה מהתקיפה
פציעתו של אחד האחים לאחר התקיפה
(מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
גבריאל מועטי
גבריאל מועטי
"עכו היא העיר שלנו, אבל צריך להיות ערניים": גבריאל מועטי
אביהם של אלקנה ובניה, גבריאל, אמר כי "הבן הגדול התקשר וסיפר לי על התקיפה, ושהם מוסרים עדות בתחנת המשטרה. שניהם היו חבולים ופצועים, ואחד מהם נדקר ביד ימין". עוד סיפר האב כי שני ילדיו הם "בני בית בנמל", שם הם רגילים לדוג מגיל צעיר. "הבן הצעיר הגיע לתחנת דלק כדי לנפח את אחד מגלגלי הטרקטורון שלו, ושם ארבעה צעירים בני מיעוטים התגרו בו וקיללו אותו. הוא פשוט אמר להם 'עופו מכאן' והלך".
גבריאל סיפר כי זמן קצר לאחר ששני ילדיו התחילו לדוג בנמל, התנפלה עליהם חבורה של כ-30 צעירים שתקפו אותם עם מוטות ברזל וסכינים. עוד אמר כי שני דייגים ערבים מבוגרים באו להגנתם של וניסו להבריח את התוקפים בצעקות, אך ללא הועיל. האב שיבח את המשטרה שהגיעה למקום תוך זמן קצר, לאחר שאחד מבניו התקשר למוקד 100 במהלך התקיפה. "השוטרים התערבו מיד וניסו לתפוס את אחד התוקפים עוד שם, אבל לא הצליחו".

3 צפייה בגלריה
הנזקים לאחר ההפגנה
הנזקים לאחר ההפגנה
התקיפה אמש לא הפתיעה את תושבי עכו. נזקי ההתפרעויות בעיר במבצע "שומר החומות"
(צילום: דניאל סלאמה )
האב אמר כי למיטב ידיעתו המשטרה חוקרת את ניסיון הלינץ', יחד עם אנשי המודיעין ושב"כ. עם זאת, גבריאל הזהיר כי "עכו היא הבית שלנו, לא נוותר עליה, אבל צריך להיות ערניים".
ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, אמר אחרי ניסיון הלינץ' כי "אני מצפה ומאמין שהמשטרה ומערכת אכיפת החוק יענישו את התוקפים ביד קשה ובחומרה. יש לגדוע את הידיים האלימות שפועלות מתוך שנאה וגזענות. אני מצפה שגם ראשי הציבור הערבי ואנשי הדת המוסלמים יגנו את המעשים הללו. עיריית עכו תעשה ככל יכולתה למנוע חזרתם של האירועים הקשים משנה שעברה, ואנחנו מצפים שהשר לביטחון הפנים ידאג להקצות את כל המשאבים הנדרשים כדי להבטיח זאת. כמו כן, אנשי החינוך, הרווחה, הקהילה והדת בעיר פועלים ומטפלים בנושא בשיתוף עם המשטרה" .