שני אחים תושבי עכו הותקפו אמש (רביעי) בעיר העתיקה על ידי עשרות צעירים ערבים, שדקרו אותם בסכינים והלמו בהם במוטות ברזל. אחד האחים תיעד את אחרית האירוע בסרטון שצילם, שבו הראה את הפציעה שספג ואמר "30 חבר'ה פיצצו אותנו במכות בעיר העתיקה". אירוע זה מגיע כשנה לאחר ההתפרעויות הקשות שהתרחשו בעיר במהלך מבצע "שומר החומות", שבמהלכן מתפרעים ערבים ביצעו לינץ' בשלושה יהודים.
מהמשטרה נמסר כי לאחר חקירה ראשונית, עולה שהאחים הותקפו בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם לבין הצעירים החשודים. הודעת המשטרה הכעיסה גורמים שונים בעכו, שטוענים כי הרקע לתקיפה הוא לאומני, שכן שני האחים הם יהודים. עד עתה נעצרו ארבעה צעירים בני 16 ו-17 בחשד למעורבות בתקיפה, וצפויים מעצרים נוספים. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרם של החשודים עד הערב, אז ישוחררו בתנאים מגבילים.
2 צפייה בגלריה
הפציעה כתוצאה מהתקיפה
הפציעה כתוצאה מהתקיפה
"להב הסכין חדר לעצם": פציעתו של אחד האחים לאחר התקיפה
(מתוך פייסבוק)
שני האחים, האחד מדריך בתנועת נוער והשני עומד לפני גיוס ליחידה מובחרת, הם חובבי דיג, והגיעו לאזור נמל עכו במטרה לעסוק בתחביבם. אחד האחים סיפר שנתקל בארבעה צעירים כבני 18 בעת שעצר בתחנת דלק כדי למלא אוויר בגלגלי האופנוע שברשותו. הארבעה החלו להקניט אותו, והוא ברח מהמקום לאחר שביקש מהם להניח לו לנפשו. האח חזר לנמל אחרי התקרית ופגש שם את אחיו.
אביהם של השניים אמר כי לאחר מכן הם הלכו לחוף הסוסים בעיר, אך המשיכו לשובר הגלים המרוחק בנמל לאחר שגילו שאין דגה, שם שוחחו עם שני דייגים ערבים מבוגרים. בנקודה זו, מספר האב, "הגיעו לפתע כ-30 צעירים, בהם אחד או שניים שהקניטו את בני בתחנת הדלק, ותקפו אותם בברזלים, קרשים, סכינים ומוטות ברזל".
במהלך התקיפה אחד מהאחים נדקר ולהב הסכין חדרה לאחת מעצמותיו, ושניהם ספגו חבלות ראש וחבלות גוף. השניים טופלו במרכז הרפואי גליל שבנהריה, שם האח שנדקר קיבל תפרים וטיפול תרופתי. הם שוחררו לפנות בוקר לביתם.
אחד מתושבי העיר שמכיר את המשפחה "שנים רבות", סיפר כי "מדובר במשפחה איכותית ומוכרת בעיר, הם מלח הארץ". האירוע הזה החזיר רבים מתושבי עכו שנה לאחור, להתפרעויות הקשות ברחובות העיר וללינצ'ים האכזריים שהתרחשו במהלך מבצע "שומר החומות". במהלך ההתפרעויות נהרג ראש סוכנות החלל הישראלית לשעבר אבי הראבן, שנפגע בהצתת מלון אפנדי בעיר העתיקה. פרופ' הראבן נפצע קשה בשריפה ומת מפצעיו לאחר כמה חודשים.
2 צפייה בגלריה
הנזקים לאחר ההפגנה
הנזקים לאחר ההפגנה
התקיפה אמש החזירה את תושבי עכו לאירועי "שומר החומות". נזקי ההתפרעויות בעיר אשתקד
(צילום: דניאל סלאמה )
באחד הלינצ'ים נפצע מרדכי כץ, שהותקף על ידי מתפרעים ערבים שבעטו בו והכו אותו באבנים גדולות ובמוטות ברזל. ידיו של מרדכי נשברו בלינץ', והוא סבל גם מסדקים בגולגולת ומפגיעה בעמוד השדרה. הוא חולץ על ידי שוטר שנפגע מאבנים בעת חילוצו ונאלץ לירות באוויר כדי לפזר את המתפרעים.
אלעד ברזילי, מורה בתיכון אמי"ת שבעיר, נפצע באורח אנוש מסלע שפגע בראשו בעת שניסה גם הוא לחלץ את מרדכי. אלעד שרד לאחר שיקום שנמשך כמה חודשים, אך נותר עם לקות דיבור קשה בעקבות הפגיעה בראשו. בהמשך אותו ערב הותקף גם תושב חיפה מור ג'נאשוילי, כאשר עשרות מתפרעים ערבים החלו לרגום באבנים את רכבו לאחר שזיהו את דגל ישראל עליו. מור נפצע באורח קשה לאחר שהותקף בסכינים ובאבנים גדולות, ונמצא עדיין בשיקום בבית לוינשטיין ונעזר בכסא גלגלים.