איש שטח של שירות הביטחון הכללי היה מעורב בחיסול שני המחבלים בפיגוע הירי בחדרה שבו נרצחו לוחמי מג"ב סמל-שני יזן פלאח וסמל-שני שיראל אבוקרט. בתיעוד שהתפרסם כמה שעות אחרי הפיגוע (בפתח הכתבה) נראה איש השטח של שב"כ מסתער על אחד המחבלים ולוקח את נשקו לאחר שנורו.
איש השטח, שעצר במקרה במאפייה סמוכה, לא מתגורר באזור. ברגע ששמע את הירי, הוא יצא בריצה לזירה ופתח באש לעבר שני המחבלים - איברהים אגבריה ואיימן אגבריה - במקביל לירי של סגן מפקד יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ושני לוחמיו שהסתערו גם הם על המחבלים.
2 צפייה בגלריה
איש השב"כ שהיה מעורב בחיסול המחבלים
איש השב"כ שהיה מעורב בחיסול המחבלים
איש השטח של שב"כ שהיה מעורב בחיסול המחבלים

רב-פקד י' ושני הלוחמים מיחידת המסתערבים תכננו לשבת במסעדה בחדרה ולאחר מכן לחזור ליחידה. השלושה ניגשו לפני כן לקיוסק סמוך כדי לקנות סיגריות ואז שמעו קולות ירי. הם רצו מיד לזירה, והיו מעורבים כאמור בחיסול המחבלים שיצאו למסע הרג בלב העיר.
"בעל הקיוסק אמר שמקור הרעש בעבודות בכביש, אבל אנחנו יודעים מה זה ירי", שחזר היום רפ"ק י'. "שני הלוחמים רצו לכיוון הרעש, ואני ניגשתי לרכב לקחת כובעי זיהוי מחשש לירי דו-צדדי". רפ"ק י' התמקם סמוך לשער החניה של אחד הבניינים, והבחין מולו במחבל חמוש ברובה M-16 ומצויד באפוד קרמי, שהסתכל עליו. "בשבריר שנייה אני מזהה אותו כמחבל - ובלי לחשוב פעמיים מצמיד את ציין הלייזר על המצח שלו, יריתי כדור בודד וחיסלתי אותו".
בעוד צרורות הירי ברחוב נמשכים, אחד הלוחמים זיהה את רכב המאזדה של המחבלים, פתח לעברו באש - ונפגע בעצמו. רפ"ק י', שהבחין שגם הלוחם השני נפגע, זיהה את המחבל שהסתתר מאחורי רכב המאזדה, והחל לנהל איתו קרב יריות. "מה שהפריד ביני לבין המחבל זה הרכב. הצלחתי לאגף את המכונית ויריתי בו".

2 צפייה בגלריה
המחבלים
המחבלים
המחבלים איברהים אגבריה ואיימן אגבריה

בעקבות הפיגוע בחדרה, שוטרי מחוז חוף ושוטרי משמר הגבול ממשיכים בהיערכות רחבה בעיבוי מערכי הביטחון השוטף. במסגרת ההיערכות נפרסו מחסומים בצירים השונים והוגברה נוכחות שוטרים ולוחמי משמר הגבול במוקדים הומי קהל ומרכזי הקניות.
במקביל, דוברות המשטרה הודיעה הערב כי לאחר הפיגוע בבאר שבע שבו נרצחו ארבעה בני אדם ולפני הפיגוע אמש בחדרה נעצר צעיר מהיישוב תל שבע בנגב בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). הצעיר, בן 23, נעצר ביום שישי האחרון בפעילות משותפת של המשטרה ושירות הביטחון הכללי. מעצרו הוארך עד יום רביעי.
במשטרה אמרו: "משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה רבה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים בפעילות טרור וימשיכו לחקר האמת תוך מיצוי הדין עם אלו המבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה וכוחות הביטחון".
רענן בן צור ואילנה קוריאל השתתפו בהכנת הכתבה