רפ"ק י' חשב שאת ליל אמש יעביר עם שניים מלוחמיו ביחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש במסעדה ויחזור ליחידה - ומצא את עצמו בלב זירת הפיגוע הקטלני שבו נרצחו רש"ט יזן פלאח (19) מכסרא סמיע בגליל העליון ורש"ט שיראל אבוקרט (19) מנתניה, לוחמי מג"ב. בריאיון ראשון לאחר הפיגוע סיפר סגן מפקד היחידה ל-ynet כי כשניגשו לקיוסק כדי לקנות סיגריות לפני הארוחה שמעו קולות ירי - ורצו מיד לזירת ההתרחשות, שם חיסלו את המחבלים שיצאו למסע הרג בלב חדרה.

4 צפייה בגלריה
רפ"ק י', נטרל את אחד המחבלים
רפ"ק י', נטרל את אחד המחבלים
חיסל את המחבלים יחד עם לוחמיו. רפ"ק י'
4 צפייה בגלריה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
שיראל אבוקרט ויזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
"בעל החנות אמר שמקור הרעש הוא בעבודות בכביש, אבל אנחנו יודעים מה זה ירי", סיפר רפ"ק י'. "שני הלוחמים רצו לכיוון הרעש, ואני ניגשתי לרכב לקחת כובעי זיהוי מחשש לירי דו-צדדי". רפ"ק י' התמקם סמוך לשער החניה של אחד הבניינים, והבחין מולו במחבל חמוש ברובה M-16 ומצויד באפוד קרמי, שהסתכל עליו. "בשבריר שנייה אני מזהה אותו כמחבל - ובלי לחשוב פעמיים מצמיד את ציין הלייזר על המצח שלו", שחזר מפקד המסתערבים. "יריתי כדור בודד וחיסלתי אותו".

הפיגוע בחדרה - כתבות נוספות

בעוד צרורות הירי ברחוב נמשכים, אחד הלוחמים זיהה את רכב המאזדה של המחבלים, פתח לעברו באש - ונפגע בעצמו. רפ"ק י', שהבחין שגם הלוחם השני נפגע, זיהה את המחבל שהסתתר מאחורי רכב המאזדה, והחל לנהל איתו קרב יריות. "מה שהפריד ביני לבין המחבל זה הרכב. הצלחתי לאגף את המכונית ויריתי בו".
שעה קלה לאחר הפיגוע ביקר רפ"ק י' את שני לוחמי הימ"ס בבית החולים הלל יפה, שם אושפזו במצב בינוני וקל. "כבר 27 שנים אני לוחם במג"ב ואני רגיל לזירות ירי ולקרבות ירי", אמר. "ברגע ששמענו את קולות הירי לא חשבנו פעמיים וחתרנו למגע, בשביל זה אנחנו מתאמנים. י' העריך שכל האירוע לא ארך יותר משלוש-ארבע דקות, ואמר כי "כנראה שהגורל שלח אותנו לאכול אצל שאולי בכביש הראשי של חדרה כדי להיקלע לזירת ירי של מחבלים".

4 צפייה בגלריה
בנט בתחנת המשטרה בחדרה עם המפכ"ל
בנט בתחנת המשטרה בחדרה עם המפכ"ל
"אם המחבלים לא היו נפגעים - היינו קמים לבוקר אחר". שבתאי עם בנט בתחנת המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
המפכ"ל יעקב שבתאי ביקר הלילה את הלוחמים הפצועים בבית החולים, ואמר להם כי המחבלי תכננו מסע הרג הרבה יותר גדול. "מה שהם לא ידעו זה שבמסעדה סמוכה ישבתם אתם, טובי הלוחמים של משטרת ישראל", אמר. כשהוא מלווה במפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, וראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, אמר המפכ"ל ללוחמים כי "זהו ערב קשה שבו איבדנו שני לוחמים - אך בפעילותכם אני יכול לומר בוודאות שהצלתם חיים של לא מעט אזרחים. שני המרצחים הגיעו עם כמות אמצעי לחימה ותחמושת גדולה ואם לא היו נפגעים באותו רגע היינו מתעוררים לבוקר אחר".
לדברי שבתאי, "הפעילות שלכם, לוחמי הימ"ס הייתה מדויקת, חתרתם למגע וניהלתם קרב יריות ארוך עד שהצלחתם לחסל את המחבלים. הקרב הזה גבה גם מחיר של פצועים בקרב השוטרים אך זוהי השליחות שלוקח עצמו כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל. כך אני מצפה משוטרי משטרת ישראל להגיב, לחתור למגע ולהסתער לעבר האיום עד להשגת הכרעה".
4 צפייה בגלריה
רפ"ק י' (משמאל), שנטרל את אחד המחבלים, בפעילות מבצעית
רפ"ק י' (משמאל), שנטרל את אחד המחבלים, בפעילות מבצעית
רפ"ק י' (משמאל) ואחד מלוחמי יחידת המסתערבים
מפקד מג"ב אמר לפצועים: "זהו יום קשה כחיל. הצלתם את מדינת ישראל מיום דמים ומרצח של עשרות אזרחים וזו גבורה. אם לא אתם כאן היה מתבצע פיגוע המוני. בסוף אנחנו החומה, וכשמתקבל אירוע כזה אנחנו יודעים להגיב ולשמחתנו היו שם לוחמי ימ"ס שהגיבו בגבורה, באומץ ובחתירה למגע וזה לפני שהיו לנו הרוגים אזרחים. לצד זה שילמנו מחיר מאוד יקר".
במהלך קרב היריות של לוחמי משמר הגבול עם המחבלים החמושים נפצעו באורח קל עד קשה שלושה לוחמים ולוחמת נוספים. הם פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. בית החולים מסר הבוקר כי בסך הכול מאושפזים חמישה פצועים מהפיגוע, מצבו של אחד מהם מוגדר קשה מאוד, אחד נוסף במצב בינוני, ועוד שני פצועים קל מאושפזים במחלקה האורתופדית. בנוסף, פצוע קל אחד מאושפז במחלקת ילדים. "אמש הגיעו 12 פצועים סך הכול", נמסר מבית החולים. "מתוכם שבעה טופלו בחדר המיון ושוחררו לביתם".
אמו של אחד הלוחמים שנפצעו סיפרה על הרגע שבו שמעה על הפיגוע. "ישבתי בסלון והבן שלי התקשר אליי ופשוט אמר לי 'אמא, ירו בי'. שאלתי אותו מה זאת אומרת ירו בך? איפה אתה? הוא אמר לי 'אני בשווארמה שאולי, עצרנו פשוט לאכול פה'. הם היו רעבים אחרי יום עיון.
"הוא סיפר לי 'את לא מבינה אמא, הם הלכו לידי אנשים רגילים, פתאום הם שלפו אקדחים והתחילו לירות'", שחזרה את השיחה ביניהם. "פגע לבן שלי כדור באגן ויצא החוצה, ברוך השם הוא לא יצטרך ניתוח. הוא נפל לרצפה, הבין שהוא התעשת בתוך שנייה, לקח את הנשק ופשוט ירה באחד המחבלים. אחר כך הוא כבר לא זוכר".
כשפינו אותו לבית החולים הוא התקשר לאמו. "לפני שניתק הוא אמר לי 'ירו בי, נפגעתי מכדור. אמר, אל תדאגי, אני בסדר, מפנים אותי' וניתק. ראיתי אותו, הוא מרגיש בסדר, ואני מרגישה שהוא קצת מבולבל, בכל זאת הוא עבר טראומה קטנה".