"לא ייתכן שבמדינת ישראל יוקם קיר הנצחה למחבלים. זה דבר שהדעת לא יכולה לסבול ואני מודה לשוטרים ולמסתערבים שמחקו את התמונות האלה", כך אמר הבוקר (יום א') לאולפן ynet הח"כ לשעבר שכיב שנאן, בתגובה לציור הקיר באום אל פחם שהנציח את המחבלים בני העיר שרצחו את בנו השוטר כמיל שנאן ואת האיל סיתאווי בפיגוע בהר הבית ביולי 2017.
"נדהמתי בערב שבת כששלחו לי את התמונות של קיר ההנצחה של בני העוולה שרצחו את בני כאמיל ז"ל וחברו סיתאווי", סיפר. "נדהמתי שהיו כאלה שהלכו להקים להם אנדרטה שתנציח את פועלם. אוי ואבוי לנו, לאן הגענו. זה זעזע את כל המערכת, ולשמחתי הרבה אחרי פנייה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל ולניצב ג'מאל חכרוש מחקו את התמונה של המחבלים הנתעבים".
הקיר באום אל פחם, לפני ואחרי:
3 צפייה בגלריה
כמיל שנאן שנרצח בהר הבית ב-2017
כמיל שנאן שנרצח בהר הבית ב-2017
כמיל שנאן שנרצח בהר הבית ב-2017
שנאן הוסיף: "אני דורש מהמשטרה ומשב"כ לחקור מי האנשים שעשו את זה. זו לא פעולה שנעשתה ברבע שעה על ידי מישהו שהגיע וריסס. אלה ציירים שציירו במשך ימים. מישהו שם עצם עין ונתן לזה לקרות.
"אני רוצה לפנות לילדים הצעירים שישבו הצטלמו וחייכו ליד התמונות האלה ולהגיד להם : ילדיי היפים, לכו ללמוד, לכו לעבוד, אל תלכו אחרי שטיפת מוח ושקרים, תבנו את העתיד שלכם ואל תחקו מעשים כאלה עלובים וזולים.
"מאז 14 ביולי 2017 גלגלנו כדור ענק של אהבה. למרות הרצח של הבן שלי, למרות האבל והקושי והתלאות, אמרנו שאנחנו לא רוצים שזה יהפוך חס וחלילה מלחמת אזרחים בתוכנו".