1 צפייה בגלריה
מאיר פרוש
מאיר פרוש
מאיר פרוש. התוקפים ניסו לגזוז את זקנו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המשטרה עצרה השבוע שני חשודים בתקיפת ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) בסמוך לביתו שבירושלים בספטמבר האחרון, וכן בתקיפת רב בבירה. כך הותר היום (ד') לפרסום.
החשוד הראשון, תושב צפת (18), נעצר בתחילת השבוע ובית המשפט האריך את מעצרו עד מחר. החשוד השני, משה איראם (45) מירושלים, נעצר אמש. המשטרה בודקת חשדות למעורבותם של השניים בתקיפות נוספות, בין היתר של רבנים שהורו להתחסן נגד קורונה.
בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של איראם בחמישה ימים. הוא חשוד בעבירות של ניסיון שידול לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים או יותר, תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקידו והיזק לרכוש. בחקירתו הוא הכחיש את המיוחס לו.

השופט אלעד לנג התיר הסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. "פעולות החקירה שעמדו ביסוד החלטת בית המשפט שהורתה על איסור הפרסום בוצעו ואין בפעולה שצוינה על ידי נציגת המבקשת כל הצדקה למנוע פרסום הפרטים מחשש לשיבושה", כתב השופט בהחלטתו. "מעבר לכך, לאדם אין זכות כי פרטי זהותו יישמרו בסודיות גם בעת דיון בהארכת מעצר ראשונה". הוא הוסיף כי "ניתן להתרשם כי קיים חשד סביר נגד המשיב ואף קיים עניין ציבורי רב בפרסום פרטי זהותו".
מהחקירה הראשונית לאחר התקיפה עלה כי שני אלמונים רכובים על אופנוע הגיעו אל סמוך לביתו של פרוש. אחד מהם שאל אותו: "אתה פרוש?". חבר הכנסת ענה בחיוב, ואז אותו אלמוני התנפל עליו וניסה לגזוז את זקנו. חבר הכנסת לא נזקק לטיפול רפואי.
גורמים פוליטיים חרדים העריכו שהתקיפה בוצעה במחאה על עבודות הרכבת הקלה בכביש בר אילן, שהפלגים החרדיים הקיצוניים מתנגדים להן. הקנאים לא משתתפים בבחירות ולא מיוצגים בכנסת בשל האידיאולוגיה האנטי-ציונית שלהם, אבל בעימות דתי מול השלטונות הם נוהגים לסמן את פרוש כמטרה, מאחר שהוא נחשב לקרוב אליהם ולכן האכזבה ממנו גדולה.
עורך דינו של איראם, גבי טרונשווילי, מסר: "מרשי מכחיש כל קשר למיוחס לו. בחקירתו לא הטיחו בפניו כל ראיה מסבכת או מפלילה ובדיון שהתקיים בבית המשפט סירבו החוקרים להשיב לכל שאלה שנשאלו. ככה לא מנהלים הליך משפטי הוגן. שיתכבדו ויטיחו בפני מרשי את מה שלכאורה מסבך אותו ונתמודד בהתאם".