איראן נערכת לתגובה ישראלית, והחלה לפנות את אנשיה מאתרים שונים בסוריה. כך מדווח הערב (רביעי) ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות סוריים ואיראניים. לפי הדיווח, גם חיזבאללה מצמצם את נוכחות הבכירים שלו בסוריה. קצינים בכירים פחות, בדרגים בינוניים, משנים את מקומות הימצאם מחשש לתקיפה ישראלית.

1 צפייה בגלריה
דיווחים סורים על תקיפות ישראליות בדמשק
דיווחים סורים על תקיפות ישראליות בדמשק
המבנה שהותקף ליד שגרירות איראן בדמשק בתחילת החודש. היעד הישראלי - סוריה?
(צילום: Maher AL MOUNES / AFP)
כחלק מ"צעדי החירום" האיראניים, אנשי משמרות המהפכה כבר פינו בסיסים בסוריה, ואילו אחרים עושים זאת בשעות הלילה - אז הם חוששים כי התקיפה הישראלית עשויה להגיע. על מחסני הנשק האיראניים בסוריה, לפי הדיווח, שומרים חיילים בודדים בימים אלה.
חיזבאללה, לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", שמר על כוננות גבוהה יותר במהלך המתקפה האיראנית - מחשש למתקפה ישראלית על מתקניו. כעת, לפי גורם המעורה בפרטים ששוחח עם העיתון האמריקני, חיזבאללה הוריד את רמת הכוננות שלו - מתוך הערכה שישראל לא תפגע בו בלבנון בתגובה למתקפה האיראנית. איראן, עוד אמר הגורם, הציעה לאנשי חיזבאללה לנקוט אמצעי זהירות - מחשש שישראל תפגע בבסיסים של משמרות המהפכה, מחסנים ועמדות חיזבאללה במדינה.
גורמי ביטחון סורים שצוטטו בעיתון אמרו כי חיזבאללה הגדיל את מספר אנשיו בגבול סוריה-ישראל בימים האחרונים, בניסיון לאסוף מודיעין על מה שמתכננת ישראל.
אינפו אינפוגרפיקה מתקפה איראנית איראן כטב"מים כטב"מ טיל טילים בליסטיים

בצהריים, אחרי שפגש את שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון ושרת החוץ הגרמנית אנאלנה ברבוק, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "אמש שוחחתי עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, ובקרוב אני גם אשוחח עם מנהיגים נוספים. אני מודה לידידינו על תמיכתם בהגנת ישראל ואני אומר את זה, גם תמיכה במילים וגם תמיכה במעשים. יש להם גם כל מיני הצעות ועצות, אני מעריך את זה, אבל אני רוצה להבהיר – את ההחלטות שלנו אנחנו נקבל בעצמנו, ומדינת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".
כבר שלשום דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי המיליציות הפרו-איראניות בסוריה נמצאות בכוננות עליונה. מקורות מקומיים אמרו לעיתון כי המיליציות במחוז דיר א-זור - הגובל עם עיראק - פינו בימים האחרונים את כל המוצבים בערים הראשיות במחוז - דיר א-זור, אל-מיאדין ואל-בוכמאל - מחשש לתקיפות ישראליות רחבות.
המתקפה האיראנית, בלילה שבין שבת לראשון, הייתה בהיקף אדיר, עם יותר מ-350 כטב"מים, טילים בליסטיים וטילי שיוט, שרובם שוגרו מאיראן עצמה אך חלקם גם מעיראק, סוריה, לבנון ותימן. כל טילי השיוט, כל הכטב"מים ורוב הטילים הבליסטיים יורטו, בעיקר על-ידי ישראל אך בסיוע קואליציה בינלאומית שכללה את ארה"ב, ירדן, צרפת ובריטניה.
רק טילים בליסטיים בודדים הצליחו לחדור את מערכות ההגנה האווירית של ישראל. ארבע פגיעות זוהו בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב, אבל לפי צה"ל הנזק שם קטן ותפקוד הבסיס לא נפגע. רסיסים גרמו לפציעתה הקשה של ילדה מהפזורה הבדואית.