2 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
אסף זמיר
(צילום: הדר יואביאן)
לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הערב (ראשון) את שר הביטחון יואב גלנט שהתריע על הסכנות הביטחוניות מהמהפכה המשפטית, המחאה נגדה רק ממשיכה לתפוס תאוצה. לאחר שפרצו מחאות ספונטניות ברחבי הארץ בתגובה לפיטורים, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע על הצטרפות למאבק וצפוי להודיע מחר על השבתת המשק, גם אסף זמיר, קונסול ישראל בניו יורק, הודיעו על התפטרותו במחאה.
"18 החודשים האחרונים כקונסול הכללי של ישראל בניו יורק היו מספקים ומתגמלים, אבל בעקבות ההתפתחויות של היום, הגיע הזמן שלי להצטרף למאבק על עתידה של ישראל כדי להבטיח שהיא תישאר מגדלור של דמוקרטיה וחירות בעולם", מסר זמיר.
2 צפייה בגלריה
מדורה באיילון
מדורה באיילון
"זה זמן שלי להצטרף למאבק על עתידה של ישראל". מפגינים באיילון, הערב
(צילום: אורטל כהן )
לפני כשבוע, זומן זמיר לשיחת בירור בירושלים לאחר שהביע דאגה מפני המהפכה המשפטית באירוע גיוס תרומות עם מאות תורמים יהודים בניו יורק. "אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון שבו המדינה הולכת כרגע. אם רוצים שיהיה לנו בית לאומי ושהוא יהיה הבית של כולם - הוא חייב להיות דמוקרטי", אמר זמיר באירוע. עם זאת, במשרד החוץ העריכו אז כי זמיר לא יוחזר לארץ בתום הבירור והוא ימשיך לכהן בתפקידו.
זמיר מונה לתפקיד לפני כשנתיים על ידי שר החוץ דאז יאיר לפיד. "לאחר תקופה ארוכה מדי ללא קונסול כללי בניו יורק, אני שמח למנות את אסף זמיר לקונסול כללי", כתב לפיד בטוויטר, "לאסף יכולות מקצועיות ואנושיות שייצגו את מדינת ישראל בכבוד וגאווה".
זמיר נבחר לכנסת ברשימת כחול לבן ב-2019, וב-2020 מונה לשר התיירות בממשלת נתניהו-גנץ. כעבור חודשים בודדים הוא התפטר מהממשלה תוך ביקורת חריפה על ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. לקראת הבחירות לכנסת ה-24, הדיח אותו בני גנץ מרשימת כחול לבן.
בשנים 2018-2008 כיהן במועצת העיר תל אביב, ובתקופה זו שימש בין היתר כסגן ראש העיר וממלא מקומו. בבחירות 2018 התמודד נגד רון חולדאי בבחירות לראשות העיר והפסיד. זמיר הוא עורך דין במקצועו ובוגר תואר במשפטים באוניברסיטת תל אביב.