2 צפייה בגלריה
לובה ז"ל
לובה ז"ל
הנרצחת לובה פוטכין
פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סרגיי ביטיוקוב (52) מאשדוד בגין רצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו לובה פוטכין (48). בכתב האישום צוין כי הנאשם סיפר לשני עדים שרצח את בת זוגו, ועוד לפני המעשה שמיוחס לו הוא סיפר לשני אנשים שבכוונתו לרצוח אותה.
בבקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, עולה כי לאורך השנים עברה קורבן הרצח שורה של עבירות התעללות ואלימות מצידו של ביטיוקוב. בכל המקרים שפורטו בכתב האישום, בחרה פוטכין לחזור בה מהתלונות שהגישה נגד הנאשם. הפרקליטות ציינה את המקרים כדי שתוכל להאשים את ביטיוקוב בגין רצח בנסיבות מחמירות, שכן מעשי ההתעללות מהווים נסיבות כאלה.
ב-2012 ביטיוקוב חתך את פוטכין בביתו במצפה רמון באמצעות סכין בבטנה וגרם לה לשני חתכים. ב-2015 הוא תקף אותה בביתה באשדוד. כמה חודשים לאחר מכן הוא הכה אותה באגרופים וכיבה סיגריה על גופה.
ב-2016 הנאשם הסיר סורגים מביתה של פוטכין והתפרץ פנימה. חודשיים לפני הרצח, הוא עיקם את ידה וגרם לה לנקע, הכה אותה בפניה וגרם לה לחבלה. שבועיים לפני הרצח הוא הכה אותה בפניה וגרם לה לחבלה בלחי ימין.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח באשדוד
זירת הרצח באשדוד
זירת הרצח באשדוד
(צילום: רועי עידן )
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין יריב צרי ונועה שוקר, הנאשם התעלל בבת זוגו על רקע קנאה לאורך מערכת היחסים ביניהם, וכאשר נודע לנאשם על הקשר שלה עם אחר - הוא החליט להמיתה.
ב-16 במאי, בזמן שהמנוחה שוחחה עם הנאשם בנוגע לקשריה הרומנטיים עם אדם אחר, נטל ביטיוקוב את חולצתה, ליפף אותה לצורת חבל, כרך בחוזקה סביב צווארה כדי לחנוק אותה, ובהמשך משך באמצעותה את המנוחה - מה שהוביל למותה.
בכתב האישום צוין כי במעשיו, "גרם ביטיוקוב בכוונה למותה של המנוחה שהיא בת זוגו, לאחר התעללות שיטתית ומתמשכת בה, גופנית ונפשית ולאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית". הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
פוטכין, אם לנערה בת 17 שאינה מתגוררת איתה, עלתה לארץ מרוסיה וכעבור כמה שנים התגרשה מבעלה. בן זוגה החדש, ביטיוקוב, נהג בה באלימות ולבסוף רצח אותה בחניקה. בחקירתו הוא הודה ברצח, שחזר את המעשה והסביר כי חשד שהיא בוגדת בו.
ב-ynet דווח מיד לאחר הרצח כי חברו של ביטיוקוב היה זה שהתקשר למשטרה ודיווח על כך שמצא אותה ללא רוח חיים. הנאשם נעצר לא הרחק מהדירה בסריקות שערכו אז השוטרים. בני הזוג היו מוכרים לשירותי הרווחה בעיר, אך כאמור פוטכין בחרה לחזור בה מהתלונות שהגישה נגד הנאשם.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.