אלפים הגיעו הערב (יום רביעי) כדי ללוות למנוחות את ח"כ סעיד אלחרומי, שלקה בליבו במפתיע בלילה והלך לעולמו. הלווייתו התקיימה ביישוב שגב שלום שבנגב. יו"ר רע"מ מנסור עבאס ספד לו ואמר "הוא דאג לכולם. לא רק לחברה הערבית, אלא גם לשאר המגזרים בחברה הישראלית. הוא איש של עקרונות. איש שכואב לנו מאוד להיפרד ממנו. הכאב הזה הוא מעבר לפצע שהשאיר סעיד בעזיבתו. נמשיך לדבוק במורשתו של סעיד אלחרומי; מורשת של ערכים, של סובלנות, של אחווה, הידברות, היכרות עם האחר ורצון כן להגיע להסכמות. כדי קודם כל להשיג חיים טובים לאוכלוסייה הערבית בנגב ולכל תושבי הנגב - גם ערבים וגם יהודים. זה החזון שלנו ברע"מ. אנחנו נדבוק בחזון הזה".
עוד אמר עבאס: "הוא לקח על עצמו את כל סוגיות הנגב, אבל כנראה שהלב שלו לא יכול היה לשאת את המשא הזה. סעיד עבד כל חייו למען אחרים. לא בנה בית, לא משפחה ולא עסק. את כל השנים השקיע בעשייה ובמאמץ כדי לתת פתרונות לאנשים בנגב. סעיד הוא אומה בפני עצמו, הוא פרדיגמה שעומדת בפני עצמה. היכולות שלו מדהימות, השליטה שלו בנגב היא מוחלטת. הוא היה סמכות עליונה. נצטרך לעבוד קשה כדי להיכנס לנעליו. אם הוא היה משאיר לנו צוואה הוא היה אומר לנו: 'תשמרו על הנגב ותושבי הנגב' ואנחנו נעשה את זה. לא נזניח את הנגב - ונלך בדרכו של סעיד".
4 צפייה בגלריה
סעיד אלחרומי בפזורה הבדואית ביוני 2021
סעיד אלחרומי בפזורה הבדואית ביוני 2021
סעיד אלחרומי בפזורה הבדואית ביוני 2021
(צילום: חיים הורנשטיין)

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי נשא גם הוא דברים: "הכנסת מרכינה היום את ראשה על לכתו בפתאומיות ובטרם עת של אחד מחבריה, ח"כ סעיד אלחרומי, שכיהן כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. הוא היה איש נעים הליכות שידע לעמוד על עקרונותיו ולומר את דבריו בחדות אך בנועם ואופן מכובד. איש שעשה הכול כדי למצוא את המשותף ולהגיע להסכמות כדי לקדם את תפיסת עולמו.
"כבן לשבט מסעודין אלעזזמה בנגב סעיד נסע לצפון על מנת להשלים את לימודיו התיכוניים ולאחר מכן התקבל ללימודי פיזיקה באוניברסיטה העברית. עם סיום לימודיו היה מורה לפיזיקה בתיכון. חינוך היה כל עולמו. סעיד ראה בחינוך את המפתח לשיפור חיי הקהילה הבדואית בנגב. מסירותו עד אין קץ לקהילה הבדואית הובילו את סעיד אל הפוליטיקה. כראש מועצת שגב שלום, כמזכ"ל התנועה האיסלאמית וכחבר כנסת. סעיד מעולם לא שכח מאיפה הגיע ומהיכן בא. הוא נלחם באופן מעורר כבוד למען קהילתו, היה הוגן ואדיב כלפי חבריו בכנסת, מקצוען אמיתי וגם עקשן כשצריך. ליבו החם והאוהב ליווה אותו במסעו בעולם הזה. ליבו הוביל אותו אל החינוך הופעילות הציבורית למען קהילתו. אך לצערנו אותו לב שפעם בחוזקה נדם בטרם עת".
4 צפייה בגלריה
סוכת אבלים לסעיד אלחרומי בשגב שלום
סוכת אבלים לסעיד אלחרומי בשגב שלום
סוכת האבלים בשגב שלום
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
סעיד אלחרומי בכנסת. ארכיון
סעיד אלחרומי בכנסת. ארכיון
סעיד אלחרומי בכנסת. ארכיון
(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
בבוקר, עם היוודע דבר מותו של ח"כ אלחרומי, הגיע יו"ר רע"מ לבית החולים סורוקה. "איבדנו איש שעשה המון למגזר הערבי, במיוחד עבור הבדואים בדרום", אמר. "הוא היה חבר כנסת חרוץ ועשה הרבה בשנים האחרונות. כל שנות חייו הוא שירת את תושבי הנגב. הוא הבן של שגב שלום, הנגב, העם הערבי וכל העם הפלסטיני. הוא עשה הרבה ולא החמיץ הזדמנות לעזור לתושבים. ראינו בחודשים האחרונים בהנאה כיצד ביצע את תפקידו במסירות, בשקדנות ובסבלנות. הוא היה אהוב על כולנו. הוא היה רגוע וסבלני. הוא היה בעל תבונה פוליטית וגמישות, אדם יציב שמכיר את זכויות עמנו והחברה שלנו. שאלוהים ירחם עליו".
מהתנועה האיסלאמית נמסר: "שאלוהים ירחם על סעיד המנוח היקר שלנו, ותנחומינו לבני משפחתו ולשבט בנגב ולכל בני התנועה האיסלאמית והעם הפלסטיני שלנו".
4 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוק אחרון סעיד אלחרומי
פוסט פייסבוק אחרון סעיד אלחרומי
פוסט הפייסבוק האחרון של סעיד אלחרומי
בפוסט האחרון שפרסם בפייסבוק אמש כתב אלחרומי: "בדיוק סיימתי פגישת עבודה עם השר מאיר כהן האחראי על תיק הנגב הערבי, בהשתתפות מנכ"לית המשרד, סיגל מורן. קיימת הסכמה על תיקים חשובים ודחופים רבים, אנו מקווים שהם ייכנסו לתוקף בקרוב".
חוסיין אל-רפעיה, לשעבר יו"ר הכפרים הלא מוכרים בנגב ומקורב לח"כ אלחרומי, אמר לאחר מותו כי הוא שוחח איתו אתמול. "הוא היה אמור להיכנס לפגישה עם השר זאב אלקין ואמר שידבר איתי אך זה לא קרה", סיפר. "הוא היה בדרך לדרום, הוא כבר הגיע לבאר שבע ועצר כשהגיע לאחר שקיבל התקף לב. אנו מכריזים על יום אבל. סעיד היה אדם מאמין שלא הפריד בין גזע לגזע. הוא היה אהוב בכל הנגב, על כל מי שהכיר אותו. לנגב לא יהיה עוד אדם כזה".