חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו של אלכסנדר מוזגובוי, החשוד בניסיון חטיפתה של נערה בת 16 בפרדס חנה לפני כשבועיים, קובעת כי הוא כשיר לעמוד לדין. במסמך, שהגיש ראש צוות החקירה המשטרתית רב-פקד תומר קסלסי לשופטת מירב קלמפנר נבון, נכתב כי מוזגובוי, בן 30, "הבדיל בין טוב לרע בעת המעשה". לאחר מעצרו טען מוזגובוי כי ניסה לעורר מודעות לפשיעה המשתוללת, חוסר הביטחון ברחובות והצורך ביצירת ביטחון לציבור. החוקרים לא הביעו אמון בגרסה זו.
לפי החשד, בזמן שהנערה רצה בשעת ערב בפרדס חנה-כרכור, מוזגובוי - שהמתין ליד רכבו כאשר תא המטען היה פתוח - הרים אותה באוויר, אחז בה בחוזקה וניסה להכניסה למכוניתו. הנערה זעקה לעזרה, וכשעוברי אורח התקרבו לאזור, נמלט מהמקום. מוזגובוי, שנעצר לפני כשבוע, הודה במעשה ואף שחזר אותו בזירה, ומיוחס לו חשד של ניסיון חטיפה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי, החשוד בניסיון חטיפת קטינה בת 16, מובא להארכת מעצרו
אלכסנדר מוזגובוי, החשוד בניסיון חטיפת קטינה בת 16, מובא להארכת מעצרו
כשעוברי אורח התקרבו לאזור, נמלט מהמקום. מוזגובוי
(צילום: ליאור אל-חי)
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי
אלכסנדר מוזגובוי
הודה במעשה ושחזר אותו. מוזגובוי
סנגורו, עורך הדין אייל בסרגליק, ביקש לצמצם את ימי המעצר למינימום ולשקול חלופת מעצר. לדבריו, "מדובר בחשוד בעל היסטוריה מורכבת ועבר פסיכיאטרי - יתום משני הורים אלכוהוליסטים, שעבר הזנחה פיזית ונפשית. הוא הגיע לארץ בגיל 11 - סבתו טיפלה בו ונפטרה בהמשך. גם אחיו נפטר. אף על פי כן הוא הצליח לשרת בצבא". הוא הוסיף: "האם, שהגיעה לארץ לאחר ששוחררה מבית הסוהר, נפטרה. המשפחה שלקחה אותו אליה לא אימצה אותו במובן הפורמלי". לדבריו, "חוות הדעת שהוגשה כעת בעניינו מתעלמת מכל בדיקה שהוא עבר".
עו"ד בסרגליק שאל את רפ"ק קסלסי כיצד חקר את מוזגובוי, שכאמור, לפי בסרגליק, הוא בעל עבר פסיכיאטרי מורכב. "החשוד ענה לשאלות החוקרים ונתן תשובות ענייניות", ענה רפ"ק קסלסי. "לשאלתך, לא בדקנו את עברו לגבי מות בני משפחתו, כפי שאתה אומר, וגם לא את עברו הפסיכיאטרי. חיכינו לקבלת חוות הדעת - הקובעת כי החשוד כשיר לעמוד לדין, וכי הבדיל בין טוב לרע בעת המעשה".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה-כרכור
(צילום: רענן בן צור)
הוא הוסיף כי "מדובר באירוע מאוד חמור, שהסתיים בנס רק הודות לתושייתה של הנערה. מוזגובוי מסר פרטים שרק החשוד שביצע את המעשה יכול היה לדעת, ומסוכנותו נשקפת מעצם מעשיו". לדבריו, "קיים חשד ממשי לשיבוש הליכי חקירה מכיוון שכל עדי התיק, כולל הקורבן, גרים במרחק קצר מבית החשוד".
השופטת קבעה כי החקירה בעיצומה ומתנהלת במקצועיות: "שחרורו של החשוד בשלב זה - יש בו כדי לחבל בחקירה. לא שוכנעתי כי ניתן בשלב זה להשיג את מטרת המעצר על ידי חלופת מעצר, אשר פגיעתה בחירות החשוד פחותה יותר". בנוסף, הורתה קלמפנר נבון על הארכת מעצרו של מוזגובוי בשלושה ימים נוספים.