1 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפה האמריקאית בסוריה בה נתפס בכיר בדאע"ש
תיעוד מהתקיפה האמריקאית בסוריה בה נתפס בכיר בדאע"ש
הפשיטה האמריקנית הקודמת בסוריה, בחודש יוני
מבצע אמריקני חריג בשטח סוריה: הטלוויזיה הסורית דיווחה היום (חמישי) כי כוחות אמריקניים מיוחדים הונחתו הלילה בכמה מסוקים במחוז חסקה שבצפון-מזרח המדינה, בשטח הנמצא בשליטת הצבא הסורי.
לפי הדיווחים בסוריה, אדם אחד נהרג במבצע הלילי ליד העיירה קמישלי. במרכז הסורי לזכויות אדם בסוריה, גוף אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, דיווחו כי ההרוג הוא מפקד בדאעש. הוא נהרג לאחר שסירב להיכנע ולהסגיר את עצמו. שני גורמים ביטחוניים אישרו בהמשך את הדיווח הזה בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.
מלבדו, נטען, נפצעו שניים וכוחות צבא ארצות הברית לכדו אחרים. על פי הדיווחים, אלו שנלקחו בשבי האמריקני הם בני משפחתו של ההרוג ובני משפחה נוספת. בנוסף נטען כי פרצו עימותים בין כוחות מיליציה הפועלת לצד צבא אסד לבין הכוחות האמריקניים.

בסוריה אמרו כי לא פחות מ-50 לוחמים השתתפו במבצע. תושב המתגורר באזור אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "שלושה מסוקים אמריקניים שנשאו לוחמים נחתו לפני הזריחה וכרזו לתושבים להישאר בבתים. האמריקנים החלו בחיפוש בבית והרגו אדם אחד, לפני שחטפו שניים אחרים שהיו באותו בית".
אותו עד ראייה ציין כי החלו חילופי אש בין מיליציה הפועלת לצד הצבא לבין האמריקנים, ואמר כי אדם נוסף מאותה מיליציה "נחטף" גם הוא. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נכון לעכשיו "אין לו מידע להעביר".

במרכז הסורי לזכויות אדם ציינו כי הפעולה האמריקנית ליד קמישלי נמשכה שעתיים. לדבריהם, זהו המבצע המוסק האמריקני הראשון בשטח שבשליטת צבא אסד מאז פתיחת מלחמת האזרחים בסוריה, לפני יותר מעשר שנים.
ביוני האחרון צבא ארצות הברית לכד בכיר בדאעש במבצע מוסק בכפר בצפון סוריה, שלא היה בשליטת צבא אסד. ארבעה חודשים לפני כן מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, פוצץ עצמו בפשיטה אמריקנית באידליב, מעוז המורדים האחרון בסוריה.