ארבעה חודשים אחרי שמנהיג דאעש פוצץ את עצמו במהלך פשיטה של כוחות קומנדו אמריקניים בסוריה, כוחות הקואליציה נגד ארגון הטרור, בהובלת ארה"ב, הודיעו הלילה (בין רביעי לחמישי) כי עצרו מנהיג בכיר בדאעש במבצע בצפון המדינה. בהודעה שפרסמה הקואליציה נמסר כי מדובר במומחה בהרכבת מטעני חבלה, ושעות לאחר מכן זיהו אותו גורמים אמריקנים כהאני אחמד אל-כורדי, שלדבריהם מוכר גם בכינוי "הוואלי של ראקה". ראקה שבצפון סוריה שימשה במשך שנים אחדות כבירת החליפות האיסלאמית שייסד ארגון הטרור האכזרי.
בהודעה הלילה נמסר כי במהלך המבצע ללכידת פעיל הטרור לא נפגעו אזרחים או חיילי קואליציה. מוקדם יותר ארגון מורדים פרו-טורקי דיווח על מבצע מוסק באזור תחת שליטתם בצפון סוריה. הארגון, הצבא הלאומי הסורי (SNA), מסר כי המבצע התרחש סמוך לכפר אל חומיירה, קילומטרים ספורים מהגבול הטורקי, ושהשתתפו בו מסוקי צ'ינוק ובלק הוק. הוא הוסיף כי נסיבות הפשיטה לא ברורות, וכי זו הפשיטה הראשונה שמתרחשת באזור שתחת שליטת הארגון.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן ומנהיג דאעש לשעבר אל-קוריישי. קרבות קשים במהלך הפשיטה על מקום המסתור שלו
(צילום: AP)
בהודעה מטעם הקואליציה שבישרה על המבצע נכתב כי המדינות החברות "ימשיכו לצוד את שרידי דאעש בכל מקום שבו הם מתחבאים, כדי להבטיח את תבוסתם המתמשכת", וכי "המשימה תוכננה בקפדנות כדי לצמצם סיכון לנזק משני בכלל ולפגיעה באזרחים בפרט". הקואליציה הוסיפה כי במהלך הפשיטה לא נפגעו אזרחים, חיילים או כלי טיס השייכים לה. מרכז המעקב הסורי, ארגון המתנגד אף הוא למשטר אסד, דיווח כי לאחר חילופי אש במקום הכוחות פונו על ידי כמה מסוקים שחגו בגובה נמוך.
בחודש פברואר האחרון הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על מותו של מנהיג דאעש אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, במהלך פשיטה אמריקנית על בית שבו שכן הטרוריסט בכפר במחוז אידליב. אל-קוריישי פוצץ את עצמו ואת בני משפחתו. במהלך הפשיטה התחוללו קרבות קשים בין הלוחמים לבין החמושים המקומיים, וכמה אזרחים נהרגו.
2 צפייה בגלריה
מנהיג דעאש אבו בכר אל בגדדי
מנהיג דעאש אבו בכר אל בגדדי
המנהיג הראשון של דאעש, אבו בכר אל-בגדדי. פוצץ עצמו בפשיטה ב-2019
(צילום: MCT)
מנהיג דאעש הקודם ומייסד הארגון, אבו בכר אל-בגדדי, בחר בדרך פעולה דומה כשכוחות אמריקניים פשטו על מתחם בו הסתתר ב-2019, והרג את עצמו כשהפעיל חגורת נפץ. תחת הנהגתו של אל-בגדדי, נזכיר, דאעש התנתק מאל-קאעידה ב-2014 וכבש שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק, בהם ייסד חליפות איסלאמיסטית קיצונית ואכזרית. אל-קוריישי סייע רבות בכיבוש השטחים באזור סוריה ומונה למחליפו של אל-בגדדי לאחר מותו.
בחודש מרץ ארגון דאעש הודיע על מינוי מנהיג חדש וחשף את שמו - אבו חסן אל-האשימי אל-קוריישי. בחודש שעבר פורסמו דיווחים מטעם בכירים טורקיים על לכידתו של המנהיג החדש בפשיטה באיסטנבול, אך לא נמסרה על כך הודעה רשמית.