3 צפייה בגלריה
נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
ארכיון
(צילום: יאיר שגיא )
הסתדרות המורים הודיעה הערב (חמישי) כי העיצומים יוקפאו - וכי מחר וביום ראשון הלימודים יתקיימו כסדרם. זאת לאור בקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולאחר פגישה שהוגדרה "עניינית" של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד עם הממונה על השכר במשרד האוצר. קובי בר נתן. נמסר כי פגישת המשך נקבעה ליום ראשון הקרוב, וכי בשלב זה העיצומים יוקפאו. בתחילת השבוע צפויה בן דויד להיפגש גם עם שר האוצר אביגדור ליברמן.
בן דויד אמרה כי "נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים. אני מקווה להמשך מו"מ ענייני וכן עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק".
ליברמן עצמו אמר כי הוא "מברך על כך שהשביתה של המורים מסתיימת ושממשיכים בכל הכוח בקיום מו"מ ענייני לטובת שדרוג מערך החינוך. התלמידים, המורים וההורים ראויים לסיום שנת לימודים מוצלחת, ללא שביתות ועיצומים".
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן ויפה בן דוד
(צילום: יואב אלכס קולמויסקי , מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
תמונת קובי בר נתן
תמונת קובי בר נתן
קובי בר נתן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בן דויד נפגשה הבוקר עם הממונה על השכר בר נתן, אחרי כמה ימים של נתק. הפגישה תוכננה לפני יומיים, עוד לפני החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לתקצב את פעילויות הקיץ.
אתמול אחר הצהריים הודיע ליברמן, שפעל מאחורי גבה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כי משרד האוצר יתקצב כבר מיום ראשון הקרוב את פעילויות הקיץ בבתי הספר ובגני הילדים, "כך שהמשק יוכל להמשיך לפעול כסדרו", כדבריו. אבל יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הבהיר כי הסייעות לא ישתפו פעולה עם המהלך - ויגיעו לבתי הספר רק ב-1 ביולי.


שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, בירך על הקפאת העיצומים: "אני מבקש להודות לשרת החינוך, למזכ"לית הסתדרות המורים ולאנשי האוצר על שהשכילו למצוא את הדרך לשבת יחד כדי ללבן את חילוקי הדעות בנוגע לעדכון שכר המורים. על פי דבריה של שרת החינוך חילוקי הדעות לא גדולים וניתן לגשר עליהם ולהגיע להסכמה ולהסכם שכר הנדרש כל כך".
מוקדם יותר, עוד לפני ההודעה על הקפאת העיצומים, הודיע מרכז השלטון המקומי כי פעילויות השגרה בבתי הספר יימשכו כסדרן מיום ראשון ועד לסיום שנת הלימודים בכיתות א'-ג'. עוד הודיע כי ויתר בשלב זה על הפעלת גני הילדים, על רקע התנגדות ההסתדרות לפתיחם ללא גננת. בעקבות הצעד קרא איגוד מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות למנהלי המחלקות לא לשתף פעולה עם ראשי הרשויות.
היום נפתחו הגנים מהבוקר בערים בודדות בלבד. מדובר, בין היתר, במודיעין, גני תקווה, כפר סבא, עפולה, לוד, קריית ביאליק, מעלה אדומים ופרדס חנה-כרכור. בכוכב יאיר-צור יגאל חלק מהצהרונים נפתחו מהבוקר.
במודיעין, שם נפתחו הגנים מהבוקר, הפגינו גננות מול לשכת ראש העיר חיים ביבס, במחאה על פתיחת הגנים בעזרת סייעות. בחריש הודיעו כי הגנים ייפתחו על ידי הסייעות, אבל הבוקר אמרו שחלקם לא נפתחו, בעקבות ההוראה מההסתדרות לסייעות. "יש גנים שבהם הסייעות לא מקבלות את הילדים, נמשיך לפעול למציאת פתרונות", אמרו.