רצח במגדל באשדוד - וסימני שאלה רבים: אשתו של עבריין המוכר למשטרה נורתה הבוקר (ראשון) למוות בדירה באשדוד, ואילו בעלה - שהיה כנראה היעד - נורה פעמיים ונפצע באורח בינוני. זה קרה רגע לפני שהוא היה אמור להתחיל להעיד בבית המשפט היום. במגדל שבו אירע רצח האישה מתגורר גם ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי.
בתיעוד מהזירה נראה היורה מגיע מחדר המדרגות, מכוון את נשקו לכיוון האישה - שהחזיקה את בתה על הידיים - ויורה. האישה גוננה על בתה בגופה, בזמן שהאחיינית דרכה את נשקה והתקדמה לכיוון מקור הירי. רק לאחר שהרחיקה את בתה מהמסדרון האישה התמוטטה.
אותו עבריין, בן 38, נורה זמן קצר לפני שהיה אמור לצאת מביתו לכיוון בית המשפט, שם היה אמור להעיד בפרשה שמתנהלת זה שש שנים ועוסקת ברצח יוסי שריקי.


לדיון הקודם הוא לא הגיע עקב "בעיה רפואית" לכאורה. לעבריין הוצא צו הבאה, הוא הגיע ביום חמישי לבית המשפט ושם אמר: "בטח אגיע להעיד. לא מתחמק. איזו שאלה".
היום בבוקר הוא היה אמור להיות העד הראשון מטעם ההגנה - אבל אז חמוש באקדח שהיה לבוש במדים נכנס לדירה שבה שהה העבריין במעצר בית, ירה לעברו ופצע אותו בינוני. אשתו של העבריין נרצחה, אחייניתו (20) נפצעה קל מכדור אחד ברגלה - והשיבה אש בנשקה האישי לעבר החשוד שנמלט. "אם היא לא הייתה פותחת באש זה היה חמור יותר", אמר העבריין למקורביו.
2 צפייה בגלריה
הזירה באשדוד
הזירה באשדוד
זירת הרצח באשדוד
(צילום: שמוליק דודפור)
2 צפייה בגלריה
הזירה באשדוד
הזירה באשדוד
(צילום: שמוליק דודפור)
כוחות גדולים פתחו בסריקות אחר החשוד, בין היתר באמצעות מסוק, אבל הוא עדיין לא אותר. הרצח גם מעלה סימני שאלה בנוגע להתנהלות מערך המודיעין של המשטרה. ל-ynet נודע כי בחצי שנה האחרונה לא התקבלה אזהרה מהמשטרה בנוגע לאיום אפשרי נגד העבריין שאשתו נרצחה, בעוד שנאשם אחר בפרשה קיבל הבוקר התרעה על איומים קונקרטיים לפגיעה בו.
סימני השאלה רק מתרבים על רקע העובדה שלפני שלושה חודשים בלבד, כמעט שש שנים אחרי רצח שריקי בחולון, הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על שחרורו באיזוק אלקטרוני של העבריין – שהיה הנאשם המרכזי בפרשה.
"אני בהלם", אמר ל-ynet סנגורו מיקי חובה. "מה שהכי מטורף פה זה שאשתו, שלא מעורבת בפלילים, מצאה את מותה. אנחנו עדיין מנסים לעכל את האירוע. מאחלים תנחומים למשפחה ומחכים לראות מה מצבו".
מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, קיים הערכת מצב בזירה, והנחה על פעולות חקירה להמשך תוך מיצוי כלל האמצעים והכוחות לאיתור החשוד. בהתאם להחלטת מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית בלכיש וחוקרי המשטרה הגיעו לגבות עדות מן העבריין - שנפצע כאמור באורח בינוני.