משרד החינוך הודיע היום (חמישי) על הקלות שיינתנו בבחינות הבגרות לתלמידי יישובי קו העימות בצפון, שתושביהם פונו מבתיהם בתחילת המלחמה, כפי שהודיע שר החינוך יואב קיש לאחר הפרסום ב-ynet. "ההחלטה התקבלה לאחר ששר החינוך יואב קיש מינה פרויקטור מיוחד לנושא וזאת לנוכח מורכבות המצב הביטחוני בצפון הארץ, והקשיים עימם מתמודדים התלמידים שפונו מבתיהם", נמסר.

במסגרת המתווה המעודכן יינתנו בחינות מותאמות, תוספת ניקוד בשיעור של 15% לציון בכל אחת מהבחינות, תוספת זמן של 15% לזמן הבחינות, והעלאת משקל הציון השנתי.
בהודעת משרד החינוך נכתב בין היתר כי בשבועות האחרונים התקיים שיח שוטף שמנהל המשרד, בראשות השר קיש, עם מנהלים, מורים וצוותי חינוך ובהמלצת הפרויקטור כדי לאפשר להם להביא את התלמידים למיצוי יכולותיהם הלימודיות, וכדי שהישגיהם בבחינות הבגרות לא ייפגעו.
שר החינוך יואב קיש מסר: "לנוכח המצב הביטחוני התלמידים המפונים עדיין לא נמצאים במסגרות קבועות. אנחנו נפעל לחזק את המאמץ הפדגוגי לצמצום הפערים וללימוד האפקטיבי. משרד החינוך יקצה את כל המשאבים הנדרשים על מנת להקטין את הפגיעה ככל שניתן".
1 צפייה בגלריה
הקלות בבגרויות לתמידי קו העימות. ארכיון
הקלות בבגרויות לתמידי קו העימות. ארכיון
הקלות בבגרויות לתמידי קו העימות. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
לפני כשבועיים קיים שר החינוך פגישה עם ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, והשניים שבו ודנו בנושא. שטרן פעל מול בכירי משרד החינוך ולצד הנהגת מערכת החינוך העירונית בניסיון לשנות את מדיניות המשרד, שסירב להכיר בטענות שהעלו בקריית שמונה. שטרן התכוון להגיש בג"ץ יחד עם האגודה לזכויות האזרח נגד משרד החינוך, לצד הורים ותלמידים.
בשיחה עם ynet אמר שטרן כי הוא מברך את השר קיש שגילה הבנה ונענה לצורכי התלמידים: "אני רוצה להודות לשר ששם את טובת הילדים שלנו לנגד עיניו. אנחנו נעשה הכול כדי לתת להם את הכלים הדרושים כדי להצליח. מגיעה להם ההזדמנות כמו לכל תלמיד אחר במדינה".
נזכיר כי מאות תלמידי כיתות י"א וי"ב מקריית שמונה, התבשרו לפני כחודש וחצי כי ייבחנו באותן בחינות בגרות כמו שאר בני גילם - שכוללות חומר רב שכלל לא הספיקו ללמוד בעקבות המלחמה הארוכה שנכפתה עליהם. כמו לשאר יישובי הצפון שפונו עם פרוץ המלחמה, גם לתלמידי קריית שמונה הציע משרד החינוך מתווה מיוחד לבחינות הבגרות, שכולל תוספת זמן ו-15% פקטור בציון הסופי במקצועות הליבה כמו מתמטיקה, אנגלית ועברית.
"12 שנים עבדנו קשה והגענו להישגים, כי אנחנו רוצים להתפתח ולהוציא מעצמנו את המקסימום, ועכשיו אנחנו מרגישים שבמשרד החינוך פשוט חוסמים אותנו ואת העתיד שלנו", אמר אז שגיא גנון, תלמיד י"ב בבית הספר "דנציגר" שבקריית שמונה. גנון, שלומד במגמת פיזיקה מוגברת, הוסיף: "אין לנו תגבורים ולא מרתוני למידה, והמורה שלנו נמצא בכלל במילואים", סיפר. "הוא מנסה לעשות ככל יכולתו, אבל אנחנו בפיגור מטורף ולא מוכנים להסתפק בבינוניות".