המשטרה פרסמה בצהריים (שבת) תיעוד מרגעי האירוע שמוגדר כחשד לפיגוע דקירה אתמול ברמלה. בתיעוד נראה המחבל, תושב העיר סעד אבו גאנם (21), רודף אחרי הצעירה בשנות ה-20 לחייה, דוקר אותה בגבה תוך כדי ריצה - ונמלט מהמקום עם הסכין בידו. "אין מעורבים נוספים באירוע או חשודים שטרם נתפסו", הבהירו במשטרה - וציינו כי "החקירה נמשכת לבחינת הרקע והנסיבות".

הצעירה פונתה במצב קשה לבית החולים אסף הרופא, שם עדכנו בהמשך כי מצבה השתפר ומוגדר בינוני. המחבל נורה וחוסל. מפקד משטרת מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אמר כי החשד הוא שמדובר בפיגוע על רקע לאומני, וכי שב"כ מעורב בחקירה.
מפרטים ראשוניים עולה כי הצעירה, יהודייה שלא מתגוררת בעיר והגיעה לשם להתארח אצל חברתה, נדקרה בגבה באזור רחוב הרדוף. לפי מפקד המחוז, החקירה הראשונית של הפיגוע העלתה שאבו גאנם, שלפי עדויות הינו "מעורער בנפשו", דקר את הצעירה מספר פעמים.
לדברי ניצב ביטון, אחיה ואביה של החברה שאותה הגיעה הצעירה לבקר שמעו צעקות - ופתחו במרדף אחר המחבל שניסה להימלט. הם רצו אחריו מרחק של קילומטר, עד אזור המגדל הלבן ברמלה. אחד מהם, תיאר, "מזהה שאותו מפגע מתקרב לאישה נוספת, ומבקש לדקור אותה. הוא שולף את האקדח שהיה ברשותו שנמצא ברשותו כבר מספר חודשים - ומבצע ירי לכיוון המפגע ומנטרל אותו במספר כדורים".
1 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע דקירה רמלה
חשד לפיגוע דקירה רמלה
זירת הפיגוע ברמלה
(צילום: צילום דוברות מד"א)

האזרח עצמו שנטרל את המחבל, האב של אותה חברה, תועד בהמשך מדבר עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואומר לו כי רדף אחריו יחד עם בנו: "רדפתי אחריו, ראיתי אותו רץ עם סכין, אני רודף אחריו צועק 'וואקף, וואקף'. עצור עצור. הוא המשיך לרוץ. לא רציתי לירות, הייתי במרחק גדול ממנו, פחדתי לפגוע בעוברי אורח, כל מי שעובר בכיכר ליד היה יכול לקבל כדור.
"ואז , בשלב כלשהו כמה שאפשר הדבקתי אותו בריצה, אני והבן. ואז עברה אישה מבוגרת מולו. הוא כבר הגיע למרחק 10 מטר ממנה. ואמרתי: 'תקשיב, זה או עכשיו לתת בו כדור או שהוא דוקר אותה'. זה שיקול דעת שאני לא יודע אם מבחינה מתמטית זה נכון, אם הייתי פוגע במישהו אחר, זה היה יכול להיגמר אחרת. אבל עצרתי, נכנסתי בין כוונות - נתתי לו כדור והוא נפל 5 מטר ממנה. כדור אחד", שחזר.