2 צפייה בגלריה
ארנן מייסלס
ארנן מייסלס
פרץ למצלמות וצפה בתיעודים פרטיים של נשים וזוגות. ארנון מייסלס
(צילום: שאול גולן)
בית המשפט השלום בתל אביב גזר עונש של 15 חודשי מאסר בפועל על ארנון מייסלס (45), מתכנת מהיישוב עלי שהורשע כי פרץ למצלמות אבטחה בבתים פרטיים ובבתי עסק וצפה בתיעודים פרטיים ואינטימיים של נשים, זוגות ואף קטינה. מייסלס הודה במסגרת הסדר טיעון בעשרה אישומים של עבירות חדירה למחשב, פגיעה בפרטיות ומעשה מגונה, ונגזר עליו גם לפצות את המתלוננות באלפי שקלים.
על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד דיה בן אסא מפרקליטות מחוז תל אביב, מייסלס, אב לשישה ילדים שעבד בתקופה הרלוונטית בחברה המספקת שירותי קופה רושמת ממוחשבת, נהג לחפש באמצעות אתרים ברשת מכשירי DVR שמקליטים צילומים ממצלמות אבטחה. הוא פרץ למכשירים אלה מרחוק, צפה בתכנים ואף שמר לעצמו חלק מהתיעודים של הבתים הפרטיים ובתי העסק, בהם חנות בגדי ים ומכון להסרת שיער. כך, לפי האישום, פעל מייסלס במאות הזדמנויות בין השנים 2018-2017.
בחנות בגדי הים הוצבו כמה מצלמות אבטחה, אשר אחת מהן מוקמה בחדר התופרות, ששימש גם לצורך מדידת בגדי ים בפרטיות. מייסלס הודה כי פרץ למצלמת האבטחה כדי לצפות בנשים שונות כשהן עירומות בעת החלפת הבגדים. הוא צפה בשלוש נשים מודדות בגדי ים, ואף תיעד ושמר לעצמו מקרה אחד.
2 צפייה בגלריה
במקרה אחד התקין מצלמה נסתרת כדי לצפות בעובדת לאחר לידה שואבת חלב
במקרה אחד התקין מצלמה נסתרת כדי לצפות בעובדת לאחר לידה שואבת חלב
במקרה אחד התקין מצלמה נסתרת כדי לצפות בעובדת לאחר לידה שואבת חלב
(צילום: GETTYIMAGES)
במקרה אחר מייסלס פרץ למצלמה בבית פרטי, זאת לשם איתור תכנים אינטימיים שבהם נצפתה אחת מבנות המשפחה כשהיא מתהלכת בביתה ללא בגדים. במקרה אחר חדר למצלמה וצפה בבני זוג מקיימים יחסי מין, ובאישום אחר תיעד קטין כשהוא עירום. במקרה נוסף מייסלס התקין מצלמה נסתרת באחד מבתי העסק, ספציפית למטרת בילוש אחר עובדת לאחר לידה, כאשר המצלמה הוצבה בחדר שבה נהגה לשאוב חלב. על מעשה זה הוא הורשע במעשה מגונה.
השופט איתן קורנהואזר כתב: "מדובר בשבע זירות עבירה שונות, שבהן שב הנאשם וביצע את המיוחס לו כ-400 פעמים במשך תקופה של כ-10 חודשים. מייסלס פגע במעשים אלה באופן ישיר ב-13 הקורבנות שבהם צפה במצבים אינטימיים, תוך פגיעה קשה בפרטיותם". קורנהאוזר הדגיש את ההבדל בהתנהלותו של מייסלס בעת צפייה בבתים הפרטיים: "בבתי המגורים לא פסח הנאשם על צפיה בנפגעים בכל מין וגיל, בהם קטינה בת תשע כשהיא לבושה בכותונת ובתחתונים".
עוד קבע כי "הנאשם ביצע חדירה בוטה ופוגענית לפרטיות המתלוננים ולצנעת חייהם, בביתם האמור להגן עליהם מפני כל רע מחוץ לו, וסדק באופן אנוש את תחושת בטחונם האישי". בית המשפט ציין כי מייסלס הביע חרטה על מעשיו, ועבר "כברת דרך משמעותית בהליך טיפולי בשנים האחרונות, אך קבע כי "עקרון ההלימה, שלום הציבור והרתעת הרבים, מחייבים כי יוטל על הנאשם מאסר משמעותי לריצוי בפועל".
באי כוחו של מייסלס, עורכי הדין קידר ואלינור הרצקה מסרו: "בתיק זה התקבלתה טענתינו המקדמית העקרונית, שלפיה העבירות שאותם ביצע מרשנו לא מגבשות עבירה של מעשה מגונה. בהמשך קיבל בית המשפט גם את טענת ההגנה לפיה יש להקל עימו לאור ההליך השיקומי המשמעותי שעבר. חרף זאת צר לנו שבית המשפט בחר להשית עונש מאסר, הגם שהוא נמוך וחורג ממתחם הענישה".