3 צפייה בגלריה
אילנה ספורטה
אילנה ספורטה
"מבקשת סליחה ממשפחת בנט". ספורטה
(צילום: רענן בן צור)
פרקליטות מחוז מרכז ביקשה היום (חמישי) בבית משפט השלום בכפר סבא לגזור 20 חודשי מאסר בפועל, וכן תשלום קנס ופיצוי, על אילנה ספורטה חניה, בת 65 מאשקלון, שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של סחיטה באיומים כלפי שלושה מבני משפחת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.
ספורטה, פעילת ליכוד מוכרת, הודתה והורשעה בכך ששלחה שני מכתבים שבהם היה איום לרצוח את ראש הממשלה אם לא יתפטר - שנשלחו לאשתו ובנו. למכתבים צירפה כדורי רובה. ספורטה הובאה היום לדיון הטיעונים לעונש כשהיא אזוקה, לאחר שהפרה תנאי מעצר הבית שהושתו עליה, וכעת היא עצורה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה בשל הפרת תנאי שחרורה.

התובע מטעם הפרקליטות, עו"ד רועי רייס, טען בדיון כי "מדובר בסחיטה באיומים כלפי ראש ממשלה מכהן במדינת ישראל. האיום שהיה כאן הוא רצח, פשוט להוציא אותו להורג בירי, ולא רק אותו, גם את אשתו ובנו הקטין. לרצוח את שלושתם אם ראש הממשלה לא יתפטר מתפקידו. זה קיבל המחשה חיה של כדורים חיים במעטפות הסחיטה". התובע הוסיף כי בעקבות האיומים תוגברה האבטחה על בנט, שעלתה כסף רב למדינה.
סנגורה של ספורטה, עו"ד ירון פורר, טען כי מרשתו, שלה אין עבר פלילי, מביעה חרטה. מכתבי האיומים לא הגיעו לבני משפחת בנט והם לא נחשפו אליהם. לדבריו, "שירות המבחן קובע שהיא שיתפה פעולה, עוברת הליך טיפולי. היא הודתה וחסכה מזמן בית המשפט. אני מבקש להסתפק בעבודות שירות. היא ישבה במעצר כשלושה חודשים, וכשלושה חודשים נוספים באיזוק אלקטרוני. העסק שלה קרס, היא נקלעה לחובות. הרקע לא היה פלילי-עברייני. מבקש לגזור עליה עונש של שישה חודשי מאסר (שירוצו בעבודות שירות, רב"צ)".
ספורטה אמרה בבכי: "אני מצטערת, לא התכוונתי. אני מבקשת סליחה ממשפחת בנט אם הם נפגעו. אני עוברת קשיים גדולים. אני מבינה את החומרה של מה שעשיתי". נציג הפרקליטות טען לאחר הרשעתה: "עמדתנו - למאסר בפועל".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
שלחה שני מכתבי איומים לאשתו ובנו של רה"מ דאז. בנט, רעייתו גילת וארבעת ילדיהם
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ)
3 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
קליע ששלחה ספורטה לבית משפחת בנט
ספורטה הודתה במסגרת עסקת טיעון, שבמסגרתה הוסרה עבירה של אחזקת תחמושת. בדיון ההקראה טען עו"ד פורר כי מרשתו מודה במיוחס לה: "אני מבקש לשלוח את הנאשמת לקבל תסקיר שירות המבחן".
ספורטה אמרה בדיון כי "אני מודה בכתב האישום המתוקן ששלחתי את שני המכתבים. לא התכוונתי לפגוע במשפחת בנט. צר לי שהכחשתי בחקירה. אני מביעה צער, חרטה ומתנצלת בפני המשפחה". בדיון נטען כי הסדר הטיעון היה על דעת משפחת בנט. בדיון הבא יימסר גזר דינה של ספורטה.
בכתב האישום המקורי נטען נגד ספורטה כי היא הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה - לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות ואיחולי ומשאלות מוות. במהלך אפריל היא שלחה מעטפה הממוענת בכתב ידה לגילת בנט, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר, למכללה ברעננה שבה היא עבדה. בתוך המכתב היה כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר שעליו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר".