כוח שזהותו אינה ידועה "השתלט" על מכלית שקשורה לישראל מול חופי תימן, ימים אחדים אחרי שספינה אחרת בבעלות ישראלית הותקפה על ידי מל"ט איראני - וכשבוע אחרי שהמורדים החות'ים בתימן השתלטו על ספינת משא באזור. כך דיווחה בצהריים (יום א') חברת האבטחה הימית אמבריי, שציינה כי האירוע קשור ככל הנראה ל"שחקנים מדינתיים".
1 צפייה בגלריה
מכלית נפט ספינה CENTRAL PARK שלפי דיווחים גורמים שזהותם לא ברורה עלו על סיפונה מול חופי תימן
מכלית נפט ספינה CENTRAL PARK שלפי דיווחים גורמים שזהותם לא ברורה עלו על סיפונה מול חופי תימן
מכלית הנפט The Central Park
לפי שעה לא ברור אם החות'ים הם אלו שהשתלטו גם על המכלית בתקרית הנוכחית – שמופעלת על ידי החברה הבריטית Zodiac Maritime בבעלותו של מיליארדר ישראלי – אבל הם כבר הכריזו שיפעלו נגד כל ספינה שקשורה בדרך כלשהי לישראל. בדיווח שלה מציינת "אמבריי" כי Zodiac Maritime כבר ספגה איומים מהחות'ים.
מנגד סוכנות הידיעות AP דיווחה כי האירוע שבו עלו הגורמים הלא-מזוהים על סיפון המכלית, ששמה The Central Park, אירע במי מפרץ עדן – רחוק יחסית מהאזורים בתימן שבהם שולטים החות'ים. לפי AP מדובר באזור שנתון באופן תיאורטי לשליטתם של הכוחות הנאמנים לממשלה התימנית המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. לפי הדיווח גם לא ידוע על פעילותם של שודדי ים סומלים באזור הזה.
גם החברה הבריטית מסרה כי התקרית התרחשה במפרץ עדן, כ-87 ק"מ מחופי סומליה. עוד נמסר כי המכלית נושאת את דגל ליבריה ועל סיפונה 22 אנשי צוות. "כינסנו צוות ניהול אירועים במטה החברה בלונדון. בטיחות 22 אנשי הצוות שלנו על הסיפון היא בראש סדר העדיפויות שלנו", מסרה החברה. "בראש הספינה עומד רב חובל טורקי ועמו צוות רב-לאומי המורכב מאזרחים רוסים, וייטנאמים, בולגרים, הודים, גיאורגים ופיליפינים. הספינה נושאת מטען מלא של חומצה זרחתית. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קואליציה של נכסים ימיים באזור".
בדיווח של חברת "אמבריי" צוין כי נראה שכוחות הצי האמריקני "מעורבים באירוע", וכי הם קראו לספינות אחרות להתרחק מהאזור. מרכז מעקב של הצי הבריטי, שמספק אזהרות לכלי שיט באזור המזרח התיכון, פרסם מוקדם יותר אזהרה ולפיה באזור נראו שני כלי שיט שעליהם היו "שמונה אנשים בלבוש צבאי". אותו מרכז פרסם אזהרה נוספת מפני חשש למתקפה באזור, על בסיס תשדורות הרדיו שם.